Jarruista
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
- taunusstyle
- Viestit: 1442
- Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
- Paikkakunta: rovaniemi
-
- Viestit: 1379
- Liittynyt: 22 Kesä 2007, 00:56
- Paikkakunta: viiala
.
mulla oli ajatuksena laittaa tohon mun 73:seen isompi tehostaja,eli siis se ainaki 82:sessa käytetty 9" tuumanen ja se pääsylkky myös. mut kertokaas joku viksumpi että kuinka se toimii ilman sitä takajarrujen ..ööö..paineensäätöhäsmäkkää(?) vai mikä se nyt onkaan..vai onko asialla mitään merkitystä.. kyllä mulla sekin ois mut en mä halua sinne semmosia ylimmääräsiä rumistuksia
Taunus 2.0 GX 82
Taunus 1.6 L 73 stw
Taunus 1.6 L 73 stw
-
- Viestit: 1379
- Liittynyt: 22 Kesä 2007, 00:56
- Paikkakunta: viiala
-
- Viestit: 1379
- Liittynyt: 22 Kesä 2007, 00:56
- Paikkakunta: viiala
.
no se toimii varmasti mut tuli vaan mieleen että onks kukaan ylipäätään kokeillu ilman sitä systeemiä, siis että kuinka tehokkaat niistä takajarruista tulee.. vai onko se koko härveli vaan joku höpöhöpö-keksintö niinku esim. tää megataloudellinenpensaasäästävä muuttuva kurkkuinen ford vv-kaasutin. ju nou..Sultzi kirjoitti:Yks hyvä keinohan on laittaa säädettävä paineensäädin takajarrupiiriin ja sijoittaa se esim. konehuoneeseen niin ei tule katsastuksessakaan ongelmia. Näin ajattelin itelle tehdä ainakin tohon, ton 8" tehostajan ja sierran 23mm sylkyn kanssa.
Taunus 2.0 GX 82
Taunus 1.6 L 73 stw
Taunus 1.6 L 73 stw
-
- Viestit: 1379
- Liittynyt: 22 Kesä 2007, 00:56
- Paikkakunta: viiala
.
no se on vielä vähä auki että tuleeko levyt vaiko eikö,ku ehdin jo ostaa uudet rummut ym.. ja se on vieläki vähä epäselvää että mahtuuko niitten sierran levyjen ja satuloitten kans 13" vanne.....
Taunus 2.0 GX 82
Taunus 1.6 L 73 stw
Taunus 1.6 L 73 stw
Ei nyt varsinaisesti kovin liity aiheeseen, mutta pakko nyt kertoa kuitenkin..
Että semmonen auto on aika jännä ajaa, ainakin liukkaalla, missä menee takapyörät ensin lukkoon jarruttaessa.
Joskus vaan oli ooppelissa vissiin jotaan pientä vikaa etujarruissa, mistä johtuen takajarrut piti paremmin.. oli se vaan jännä peli se ooppeli..
Että semmonen auto on aika jännä ajaa, ainakin liukkaalla, missä menee takapyörät ensin lukkoon jarruttaessa.
Joskus vaan oli ooppelissa vissiin jotaan pientä vikaa etujarruissa, mistä johtuen takajarrut piti paremmin.. oli se vaan jännä peli se ooppeli..
-75 2d Sedan 2.0L Automatic
Ydinvoima on ylivoimaa!
Ydinvoima on ylivoimaa!
Niin muuten onki! Ite ku nuita jarruja rakentelin niin alotin takapäästä, aina iltaisin yks pyörä kerrallaan ku piti päästä autolla töissä kulkemaan. Takapäähän kun olin saanu levyt laitettua ja eessä oli vielä vakiojarrut, ei aluksi tuntunu olevan mitään onkelmaa. Mutta jonku päivän päästä rupesi mutkissa olemaan aika hauskaa ku takajarrut rupesi sijutumaan paikalleen ja teho pikkusen niissä lisäyty
Taunus 2d -77 1.6L
Empä oo asennellu, mut jos ne Sierran levyt käy suoraan pyöränpulttien alle, niin eihän siinä tarvi sitte ku rakentaa niille Sierran jarrusatuloille kiinnitysadapterit. Etuvetoescortin levyt tietääkseni käy kans eteen ja kai taaksekkinjucca kirjoitti:Mitäs muutoksia noille Sierran etujarruille tarvitsee?
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
En ymmärrä miksi pitää kikkailla ja säveltää jonkun muun auton jarruja ...jos omat jarrunsa on kunnossa, niin aina pysähtynyt auto tarvittaessa...siis normaalissa ajossa, tai laittaa ne sitten ne jäähdytetyt niin ei kuumene niin paljoa jos on pakko jarrutella voimakkaasti jatkuvalla syötöllä.
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70