Atlas säätöohje

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Atlas säätöohje

ViestiKirjoittaja Tero_s » 06 Tammi 2007, 19:17

Äskettäin scannattua Atlas säätö/korjaus ohje m-hoppa korjaamokirjasta vuodelta -68.
Voorteja ne on Mercurytkin
Tero_s
 
Viestit: 282
Liittynyt: 02 Elo 2004, 20:37
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja gepardi » 06 Tammi 2007, 20:15

Olen salaa himoinnut noita erikoistyökaluja, mutta ei ole vielä tullut vastaan niitä.
gepardi
 
Viestit: 926
Liittynyt: 15 Loka 2004, 01:11
Paikkakunta: Kuhmo

ViestiKirjoittaja Janzamar » 06 Tammi 2007, 20:35

Pitihän tuo heti tallentaa ittellekin 8) ..
Hyvä löytö :D
Taunus Maximus =)
Avatar
Janzamar
 
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

ViestiKirjoittaja Mois » 07 Tammi 2007, 04:49

Itellä kun ei oo kaikkia kunnos ulosvetäjiä, joten janzamar ties jonkun perän säätäjän, onko vielä muistissa???
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
Mois
 
Viestit: 7816
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla

ViestiKirjoittaja Janzamar » 07 Tammi 2007, 09:03

Katinalan romiksella Hämeenlinnassa (Parola..?)laittoivat
ainakin 626-Azmaan mulle perämurikan halvalla ja nopeasti..
Ja Porvoossa oli kai joku Lindroos..en oo ihan varma tuosta nimestä..
Ölstensin teollisuusalueella,pieni yhden miehen korjaamo.
Taunus Maximus =)
Avatar
Janzamar
 
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

ViestiKirjoittaja Tero_s » 07 Tammi 2007, 11:37

Melkein voisin vannoa ettei tota perän säätöä enää kukaan Suomessa kunnolla tee.

1. Erkoistyökaluja ei ole enää missään. (Jollain ford-merkkiliikkeellä toki voi olla tuurilla tallella.)

2. Tohon hupenee helposti päivä, jos kunnolla tekee. 7x70€ eli ~500€ pelkkä perän säätö. Varmasti joku tekee halvemmalla, siis lyhemmässä ajassa tai pienemmällä tunti velotuksella mutta silloin luultavasti ei noudateta tota ohjetta kuin paikoitellen.

Poskilaakereita yms. on toki merkkikorjaamoissakin vahdettu oikoen, eli uudet laakerit sisään ja vanhoilla shimmeillä nippuun. Jos kuitenkin kasaa perän uusilla romuilla (laakerit, välitys ja lukko) niin kunnon säätö on paikallaan.
Voorteja ne on Mercurytkin
Tero_s
 
Viestit: 282
Liittynyt: 02 Elo 2004, 20:37
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja kankkis » 07 Tammi 2007, 21:51

Olisko kellään kaikkia taka-akselin kiristys tiukkuuksia erityisesti ton vetoakselin laipan mutterin
kankkis
 
Viestit: 58
Liittynyt: 07 Tammi 2007, 21:44
Paikkakunta: Humppila

ViestiKirjoittaja REPA » 09 Tammi 2007, 12:15

Uskoakseni monikin vielä laittaa noita isoja atlaksia.Onhan niitä vielä rallipuolella vielä käytössä.Väittävät olevan aika iisijuttu kunhan tietää ja osaa säätää.
REPA
 
Viestit: 199
Liittynyt: 13 Kesä 2006, 09:47
Paikkakunta: HELSINKI

ViestiKirjoittaja Herkko » 09 Tammi 2007, 22:07

Itekki olen kuullut niitä säädettävän
punamullan avulla. :?
Mutta väriaineella kuitenkin,että
rataskosketuksen erottaa.
Herkko
 
Viestit: 1313
Liittynyt: 25 Elo 2004, 22:55
Paikkakunta: Rovaniemi

ViestiKirjoittaja Pöhö-Andrei » 09 Tammi 2007, 22:16

Jotkut on käytäneet tuohon säätöön tai paremminkin hammaskosketuksen määrittämiseen ihan perus hylomaria eli sitä sinistä tiivisteliimaa. Toimii ainakin mersun perissä.
Pöhö-Andrei
 
Viestit: 473
Liittynyt: 21 Joulu 2005, 11:23
Paikkakunta: Itä-Suomi

ViestiKirjoittaja Miku » 10 Tammi 2007, 12:38

Vaseliini on kans kätevää hammaskosketuksen määrittämiseen.
Miku
 
Viestit: 27
Liittynyt: 14 Helmi 2005, 17:27
Paikkakunta: Oulu


Paluu TEKNIIKKA

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 0 vierailijaa