Mistä ruisku?

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Mistä ruisku?

ViestiKirjoittaja Taunusmies Jussi » 29 Kesä 2006, 23:01

Tulisko kenellekkään mieleen mitään autoa jossa olisi 1.0-1.2 ruisku konetta, mielellään monipisteruisku, mutta myös yksipisteruisku voipi käydä. Mekaaninen saattaisi olla parempi? Tuli vaan tuossa joku ilta pienissä huuruissa mieleen, että jos laittais tuohon fiestaan ruiskun.... 1.3 koneen ruisku taitaa olla liian suuri tuolle 1.1 koneelle?
Jos pytty ei ole Vee-asennossa niin se on vessanpytty!
-75 coupe
Taunusmies Jussi
 
Viestit: 1273
Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
Paikkakunta: Huittinen

ViestiKirjoittaja Viipo » 30 Kesä 2006, 01:24

ihan hyvä se 1.3 ruuttakin on
Pontiac Astre -77
Toyota LandCruiser -81
Avatar
Viipo
 
Viestit: 808
Liittynyt: 28 Loka 2004, 09:29
Paikkakunta: Joensuu

ViestiKirjoittaja Jari H » 30 Kesä 2006, 09:26

Käviskö KA:n Endura E, joka on ruiskutettu Valencia.
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Avatar
Jari H
 
Viestit: 790
Liittynyt: 28 Heinä 2005, 12:19
Paikkakunta: Kausala

ViestiKirjoittaja Viipo » 30 Kesä 2006, 11:17

eikös KA:ssa ole se ihan sama kentti perusmoottorina, ku mk3 ekkerissäkin? vai tuleeko se saippualaatikko-corttiinasta asti?
Pontiac Astre -77
Toyota LandCruiser -81
Avatar
Viipo
 
Viestit: 808
Liittynyt: 28 Loka 2004, 09:29
Paikkakunta: Joensuu

ViestiKirjoittaja Taunusmies Jussi » 30 Kesä 2006, 23:55

Hehee, taas tuli lisää pähkäiltävää, mutta kiitos vinkistä, en olisi ikinä keksinyt tuota KA:n ruiskua..
Jos pytty ei ole Vee-asennossa niin se on vessanpytty!
-75 coupe
Taunusmies Jussi
 
Viestit: 1273
Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
Paikkakunta: Huittinen

ViestiKirjoittaja Voorttimies » 01 Heinä 2006, 00:08

Viipo kirjoitti:eikös KA:ssa ole se ihan sama kentti perusmoottorina, ku mk3 ekkerissäkin?


Kummassakaan ei ole Kentiä...

(vaan siis Escossa on Valencia ja KA:ssa Endura E ja itseasiassa mk III Escossa ei ole Valenciaakaan vaan CVH. Valencia tuli vasta mk 4:ään)

Ja ennenkuin joku alkaa vängätä vastaan, niin Valenciaan ei käytännössä sovi yksikään Kentin liikuva osa, lohko on pidempi jne. Endura taas on Valencian jatkokehitelmä jossa erona mm. suorasytkä.
Ford Capri S 2.6 V6
Ford Sierra 2.0 iS (myyty - 5 tuntia sen jälkeen kylki edellä puuhun)
Ford Scorpio 2.9i V6 Ghia Automatic
Ford Fiesta mk 4 1.3i
Voorttimies
 
Viestit: 262
Liittynyt: 29 Heinä 2004, 22:34
Paikkakunta: Salo

ViestiKirjoittaja Taunusmies Jussi » 01 Heinä 2006, 00:14

Voorttimies kirjoitti:Endura taas on Valencian jatkokehitelmä jossa erona mm. suorasytkä.


Onko tää Endurakin työntötanko kone? Meinaan, ei tuossa mun -89 fiestassakaan ole virranjakajaa. Et onko tuo kone joku enduran ja valencian väliinputoaja vai minä vuonna tuo endura on tullut markkinoille?
Jos pytty ei ole Vee-asennossa niin se on vessanpytty!
-75 coupe
Taunusmies Jussi
 
Viestit: 1273
Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
Paikkakunta: Huittinen

ViestiKirjoittaja Voorttimies » 01 Heinä 2006, 00:24

Tikkukonehan se Endurakin on (kun kerran on periaatteessa Valencia) ja kyllä, Fiaskossakin on "samaa" konetta, tosin nimellä HCS.

Kasiysistä alkaen tota konetta on Fiestassa eli III-korista alkaen (3.89 ->)
Ford Capri S 2.6 V6
Ford Sierra 2.0 iS (myyty - 5 tuntia sen jälkeen kylki edellä puuhun)
Ford Scorpio 2.9i V6 Ghia Automatic
Ford Fiesta mk 4 1.3i
Voorttimies
 
Viestit: 262
Liittynyt: 29 Heinä 2004, 22:34
Paikkakunta: Salo

ViestiKirjoittaja Taunusmies Jussi » 01 Heinä 2006, 00:30

Voorttimies kirjoitti:Tikkukonehan se Endurakin on (kun kerran on periaatteessa Valencia) ja kyllä, Fiaskossakin on "samaa" konetta, tosin nimellä HCS.

Kasiysistä alkaen tota konetta on Fiestassa eli III-korista alkaen (3.89 ->)


Jaa, muistaakseni se mun mjoottori oli just tommonen.. Elikkä ei tarvi edes sovittaa mitään ruuttaa siihen kun tuon KA:n ruisku menee varmaankin aika pitkälti suoraan. Toisaalta siinä sovittamisessa olisi oma hohtonsa...
Jos pytty ei ole Vee-asennossa niin se on vessanpytty!
-75 coupe
Taunusmies Jussi
 
Viestit: 1273
Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
Paikkakunta: Huittinen

ViestiKirjoittaja Voorttimies » 01 Heinä 2006, 00:43

No, Roadsportia ajava kaveri sovitti siihen 1.3 Valencia-Fiestaansa ruiskun jossain vaiheessa. Opelin osia käytettiin + käsityötä + MegaSquirt. Pelasikin jollain lailla mut siinä oli jotain ongelmia ja ruisku heitettiin hiiteen ja yksi tuplakaasari tilalle -> ongelmat poistui... Siinä on noita polttoaineensyöttövariaatioita ollut aika monta. Parhaimmillaan siitä on tähän mennessä penkitetty 130 hv, ei paha tollasesta vanhasta, pitkälti vakio-osista kasatusta työntötankokoneesta ilman mitään hightechiä. :)
Ford Capri S 2.6 V6
Ford Sierra 2.0 iS (myyty - 5 tuntia sen jälkeen kylki edellä puuhun)
Ford Scorpio 2.9i V6 Ghia Automatic
Ford Fiesta mk 4 1.3i
Voorttimies
 
Viestit: 262
Liittynyt: 29 Heinä 2004, 22:34
Paikkakunta: Salo

ViestiKirjoittaja Jari H » 01 Heinä 2006, 15:18

Voorttimies kirjoitti:
Ja ennenkuin joku alkaa vängätä vastaan, niin Valenciaan ei käytännössä sovi yksikään Kentin liikuva osa, lohko on pidempi jne. Endura taas on Valencian jatkokehitelmä jossa erona mm. suorasytkä.


Ainakin Kenttiläisen retainerit käy, eli vähintään 8 liikkuvaa osaa...
Niin ja virranjakaja.
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Avatar
Jari H
 
Viestit: 790
Liittynyt: 28 Heinä 2005, 12:19
Paikkakunta: Kausala

ViestiKirjoittaja Sultzi » 01 Heinä 2006, 15:22

Bensapumppu ainakin sopi 1.3l kentistä tuohon 1.1l fiestaan.
Avatar
Sultzi
 
Viestit: 1900
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

ViestiKirjoittaja Voorttimies » 01 Heinä 2006, 22:36

No jos nyt aletaan pilkkua nussimaan, niin joo joo, sopiihan siihen Valenciaan erinäköistä pisteosaa Kentistä. Mutta eri kone on kyseessä kuitenkin.

Unohditte mainita kampiakselin etustefan ja öljynsuodattimen... :roll:
Ford Capri S 2.6 V6
Ford Sierra 2.0 iS (myyty - 5 tuntia sen jälkeen kylki edellä puuhun)
Ford Scorpio 2.9i V6 Ghia Automatic
Ford Fiesta mk 4 1.3i
Voorttimies
 
Viestit: 262
Liittynyt: 29 Heinä 2004, 22:34
Paikkakunta: Salo

ViestiKirjoittaja Jari H » 05 Heinä 2006, 12:20

Voorttimies kirjoitti:Mutta eri kone on kyseessä kuitenkin.


Niin on.
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Avatar
Jari H
 
Viestit: 790
Liittynyt: 28 Heinä 2005, 12:19
Paikkakunta: Kausala

ViestiKirjoittaja Taunusmies Jussi » 20 Loka 2006, 09:29

Ruutasta tuli mieleen, että onko rekekisteri otteessa erikseen maininta jos on monipiste- tai yksipisteruisku?
Jos pytty ei ole Vee-asennossa niin se on vessanpytty!
-75 coupe
Taunusmies Jussi
 
Viestit: 1273
Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
Paikkakunta: Huittinen

Seuraava

Paluu TEKNIIKKA

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa