Taunukseen 2.8

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

COSSUHENKKA
Viestit: 30
Liittynyt: 19 Huhti 2005, 16:07
Paikkakunta: Humppila

Taunukseen 2.8

Viesti Kirjoittaja COSSUHENKKA »

Tiedetään, että tästä aiheesta vidusti topicceja olemassa mutta onko kellään viimehetken tietoa asiasta? Kelpaako se eroavaisuuspaperin lisäosa, jossa mainitaan se 114 heppainen 2.3 kone todisteeksi katsastusasemalle?
Taunusmies Jussi
Viestit: 1273
Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja Taunusmies Jussi »

Kyllä käy. I-koppasen kanssa kannattaa myös jollain paperossilla näyttää, että alusta on sama vuosimallista riippuen. Konttorikohtaista kyllä paljon, Kokemäellä onnistuu ainakin. 8)
Jos pytty ei ole Vee-asennossa niin se on vessanpytty!
-75 coupe
Avatar
Viipo
Viestit: 808
Liittynyt: 28 Loka 2004, 09:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Viipo »

oletteko muuten huomanneet esim. autodatasta, jotta vm. -75 Taunus/Cortinan 2.3 V6:ssa on 80kW ja vanhemmissa 79kW? no, 108 hp kuitenkin, mutta 80 * 1.2 = 96, eli juurikin sen verran mitä on korkeampipuristeisessa 2.4 V6:ssa... eli tiukkapipoisemmallekkin katsastusinssille pitäs kelvata. Tosin, kuten jo mainittiin, konttorista riippuen myös MK1:lle kelpaa vertailumalliksi se 84kW eli 114hp versio
Pontiac Astre -77
Toyota LandCruiser -81
Vastaa Viestiin