Q:Hiacen taka-akseli

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
astriel
Viestit: 832
Liittynyt: 05 Marras 2004, 23:05
Paikkakunta: Mouhijärvi (Mouhis)

Q:Hiacen taka-akseli

Viesti Kirjoittaja astriel »

Eli kysymys:

Onko Hiacen taka-akseli kestävä? Tietääkö joku mitään huhupuheita edes?
Ei kellään sattumoisin olisi kuvaa sisuskaluista siis hiacen tasauspyörästöstä.

-vk-
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Hiacen taka-akseli on kestävä, käyttävät jopa joissain kiihdytysautoissa sitä!
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Miikka
Viestit: 284
Liittynyt: 20 Heinä 2004, 21:28
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Miikka »

Jep, samaa tietoa mullakin on, eli Hiacen taka-akselista on yksinomaan hyviä kokemuksia kovassakin käytössä.

90-luvun puolen välin paikkeilla eräs silloinen kerholainen asenteli Hiacen akselin ykkökoriseensa. Sovitustyö ei kuulemma ollut järin monimutkainen, raideleveydetkin ovat hyvin lähellä toisiaan. Autoa hän ei tosin jaksanut tehdä valmiiksi asti vaan myi sen vielä projektina.
REPA

Viesti Kirjoittaja REPA »

Myös volvon taka-akseli kestää tosi hyvin.Saatais olla kanssa aika lähellä taunuksen akselin leveyttä.Asiaa paremmin tuntevat kertokoon enemmän.
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Joo, Volvon perät on kans vahvoja ja usein farmarien perissä on myös lukko valmiina :D
Joku tälläkin palstalla joskus kehui semmosen asennuksen olevan projektina! Saatto kyllä olla vanhan foorumin aikoihin?
Eihän se Jallu ollu?
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

nettiautossahan on myynnissä se aika hyväkuntosen näkönen 3.0 coupe..
tais olla volvon osia jne..
sen näkönen että kannattais ostaa kiireellä pois,kun on 3.0 leimattukin ilmeisesti..
ja vaihto johonkin bemarin hylsyynkin riittäis.. :!:
Taunus Maximus =)
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

janzamar kirjoitti:nettiautossahan on myynnissä se aika hyväkuntosen näkönen 3.0 coupe..
tais olla volvon osia jne..
sen näkönen että kannattais ostaa kiireellä pois,kun on 3.0 leimattukin ilmeisesti..
ja vaihto johonkin bemarin hylsyynkin riittäis.. :!:
Tos on yks just semmonen Bemarin hylsy maannu jo muutaman vuoden, ei vaan tiedä kenen se on... Sen sais varmaan ilmaseks ja sit vaihtais päittäin Taneen :D
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
jonezy
Viestit: 110
Liittynyt: 20 Tammi 2005, 00:38
Paikkakunta: Pori/Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jonezy »

Täällä juttua siitä volvon perän laittamisesta
Voisko joku tyhmää opettaa??
Oma galleria[Last update-15.8-05]
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Jep, Semmosta ajattelin taunukseen tehdä mutta tuo välitys(4.0 :1) on hiacessa semmonen mistä en pidä. Pitäs keksiä se lukko sieltä taunuksen perään tai sitte hiacen perään toiset rattaat.

-vk- (astriel)
HooPee
Viestit: 65
Liittynyt: 19 Elo 2005, 13:55
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja HooPee »

REPA

Viesti Kirjoittaja REPA »

Entäpä serpan perä? Siinnä lukko valmiina.Tosin varmaan niitä on harvassa .
Avatar
jonezy
Viestit: 110
Liittynyt: 20 Tammi 2005, 00:38
Paikkakunta: Pori/Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jonezy »

OffTopikkia:

Tuolta overdriven sivuilta lueskelin noita juttuja ja törmäsin asiaan:
Audi 80:n levyt & roippeet Tanen omaan perään...?

Koodi: Valitse kaikki

JARRULEVYT    AUDI 80
Hinta / 1 kpl. MUISTA POISTAA VARASTOINTIRASVA LEVYISTÄ ENNEN ASENNUSTA!
80 1,3 72--8.81 Eteen. . . . . . . . . . . . . . . . . . .  22-5003    11.60 ???
80 1,3 72--8.81 Eteen aito uritettu ATE-PowerDisc. . . . .  22-5785    24.00 ???
80 1,3 9.81--86 Eteen. . . . . . . . . . . . . . . . . . .  22-5006    11.60 ???
80 1,3 9.81--86 Eteen aito uritettu ATE-PowerDisc. . . . .  22-5770    24.50 ???
80 1,5/1,6 72--7.76 Eteen (ei Automatic/GTE). . . . . . . . 22-5003    11.60 ???
80 1,5/1,6 72--7.76 Eteen aito ATE-PowerDisc (ei A/GTE). .  22-5785    24.00 ???
80 1,5/1,6 8.76--8.86 Eteen (Autom 72--86, ei GTE). . . . . 22-5006    11.60 ???
80 1,5/1,6 8.76--8.86 Eteen aito uritettu ATE-PowerDisc. .  22-5770    24.50 ???
80 1,6-GTE 1975--8.86 Eteen JÄÄHDYTETTY. . . . . . . . . .  22-5007    22.54 ???
80 1,8 83--8.84 Eteen. . . . . . . . . . . . . . . . . . .  22-5006    11.60 ???
80 1,8 9.84--8.86 Eteen JÄÄHDYTETTY. . . . . . . . . . . .  22-5007    22.54 ???
80 1,9/2,0 82--84 Eteen 5-syl. . . . . . . . . . . . . . .  22-5006    11.60 ???
80 1,8-2,0 82--84 Eteen aito uritettu ATE-PowerDisc. . . .  22-5770    24.50 ???
80 Quattro 83--8.86 Eteen JÄÄHDYTETTY. . . . . . . . . . .  22-5152    33.30 ???
80 Quattro 83--8.86 TAAKSE. . . . . . . . . . . . . . . . . 22-5195    18.00 ???

80 1,6/1,8S/1,9D 9.86--91 Eteen. . . . . . . . . . . . . .  22-5005    17.49 ???
80 1,8E/2,0 9.86--91 Eteen JÄÄHDYTETTY. . . . . . . . . . . 22-5008    27.58 ???
80 1,8E/2,0 9.86--91 TAAKSE. . . . . . . . . . . . . . . .  22-5132    19.00 ???
80 Quattro-S 9.86--91 Eteen. . . . . . . . . . . . . . . .  22-5005    17.49 ???
80 Quattro-E 9.86--91 Eteen JÄÄHDYTETTY. . . . . . . . . .  22-5008    27.58 ???
80 Quattro 9.86--91 TAAKSE jos 40mm matala. . . . . . . . . 22-5195    18.00 ???
80 Quattro 9.86--91 TAAKSE jos 59mm korkea. . . . . . . . . 22-5132    19.00 ???

80 1,9TD vm '92 Eteen (Ø256mm). . . . . . . . . . . . . . . 22-5394    24.22 ???
80 1,9TD 93--95 Eteen (Ø280mm). . . . . . . . . . . . . . . 22-5395    26.90 ???
80 2,0 vm '92 Eteen JÄÄHDYTETTY (Ø256mm). . . . . . . . . . 22-5391    37.67 ???
80 2,6/2,8 92--93 Eteen JÄÄHDYTETTY (Ø276mm). . . . . . . . 22-5393    41.04 ???
80 2,0-2,8 93--95 Eteen JÄÄHDYTETTY (Ø280mm). . . . . . . . 22-5392    37.67 ???
80 2,0-2,8/1,9TD-ABS 92--95 TAAKSE. . . . . . . . . . . . . 22-5132    19.00 ???
80 Quattro-2,0 92--95 Samat kuin "tavallinen"
Voisko joku tyhmää opettaa??
Oma galleria[Last update-15.8-05]
HooPee
Viestit: 65
Liittynyt: 19 Elo 2005, 13:55
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja HooPee »

Eiköhän ne ollu ihan hiacen perään laitettu...
Avatar
jonezy
Viestit: 110
Liittynyt: 20 Tammi 2005, 00:38
Paikkakunta: Pori/Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jonezy »

Joo, olihan ne..

Tulipas tuossa vaan mieleen tuo Tanikan perään sovittaminen...
Siis ne levyt+roippeet, joissa on 4-pulttinen jako...
Voisko joku tyhmää opettaa??
Oma galleria[Last update-15.8-05]
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

jonezy kirjoitti:Joo, olihan ne..

Tulipas tuossa vaan mieleen tuo Tanikan perään sovittaminen...
Siis ne levyt+roippeet, joissa on 4-pulttinen jako...
405 Pösöstä sattuu levyjarrut taakse kuulemma aika helposti. Sama pulttijakokin... Satulankiinnityksille vaan joutuu tekemään adapterit.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Vastaa Viestiin