Ford v8 ja manuaalilaatikko vaihtoehdot

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Ford v8 ja manuaalilaatikko vaihtoehdot

ViestiKirjoittaja veeqs » 15 Heinä 2019, 21:49

Oma maamoottori on tallissa täytteenä, lähtöisin LTD/Econoline -85 2-bbl 302 (ex-aod). Matkassa tuli manuaalin vauhtipyörä. Automaatin tilalle mieli tekisi 5 tai 6 vaihteista manuaalia. Käytettyjä 5-v mussen laatikoita ei näy netissä myynnissä, eikä oikein kuulosta olevan jenkkiosia myyvissä liikkeissä. Tremec:in 5-6v kyllä löytyy uutena, hp 2500€ :o tai Ford motorsport versiona US-partsilta. Käytettyjä löytyy Ebay:stä mutta ongelmatilanteissa olisi helpompi valittaa kotimaiselle toimijalle :)

ZF gs6 on saatavana lensupowerilta sovitettuna v8 pulttijaolla.Tähän comboon taitaa olla turha sovitella orkkisvauhtipyörää vai miten lie 240mm kytkimen tehoinkeston kanssa. Orkkis v8 levyhän on jotain 10,5 tuumaa eli 266,7 mm. Lisähaastetta tuonee ZF 22 tai 26 boorinen akseli vs ford 10 boorinen.

Type-9:iä löytyy omistakin varastoista mutta sen voi suosiolla jättää pois laskuista.

Mitä muita vaihtoehtoja löytyy kohtuu hintaan?
Tieto lisää Tuskaa
Harvemmin niissä mitään isompaa on ;)
veeqs
 
Viestit: 110
Liittynyt: 09 Elo 2004, 22:24
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Ford v8 ja manuaalilaatikko vaihtoehdot

ViestiKirjoittaja kankkis » 15 Heinä 2019, 22:07

Siinähän ne kokolailla on, t5 tremecejä löytyy välillä mut aika haluttuja ovat. 4 vaihteista toploaderia on useemmin myynnissä mikä sekin ihan käypä loota jollei hirmu tehoja tavottele
kankkis
 
Viestit: 53
Liittynyt: 07 Tammi 2007, 21:44
Paikkakunta: Humppila

Re: Ford v8 ja manuaalilaatikko vaihtoehdot

ViestiKirjoittaja Vermilion » 16 Heinä 2019, 18:54

Jos et laita turboa niin Joku T56 loota pelaa kyllä... tai tremec tr6060.
Turhaa viritellyä mitään ZF loottaa, et saa vapaasti hengittävästä 302 moottorista tehoa niin paljon että yllä olevat laatikot ei toimis. T5 lootakin kyl pelaa mutta kuusivaihteissa on oma ilonsa ja varaosiahan noihin laatikoihin saa kyllä. Vanhaa lootaa en ostais yleensä ihan rikkinäisiä tai sitten ostat vanhan laatikon ja vaihdat siihen laakerit ja syncrot.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Vermilion
 
Viestit: 1439
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Re: Ford v8 ja manuaalilaatikko vaihtoehdot

ViestiKirjoittaja Sumu » 21 Heinä 2019, 21:15

Borg Warner T-10 myös vaihtoehto.
Sedan GT '73
Avatar
Sumu
 
Viestit: 1500
Liittynyt: 12 Elo 2004, 17:25
Paikkakunta: Vaasa

Re: Ford v8 ja manuaalilaatikko vaihtoehdot

ViestiKirjoittaja veeqs » 24 Heinä 2019, 21:20

Ratkaisin ongelman tilaamalla mussen T5 lootan kunnostettuna. Tiheällä ykkösellä, joten perävälitys tulee olemaan jossain 3.5-3.75 välillä.
Tieto lisää Tuskaa
Harvemmin niissä mitään isompaa on ;)
veeqs
 
Viestit: 110
Liittynyt: 09 Elo 2004, 22:24
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Ford v8 ja manuaalilaatikko vaihtoehdot

ViestiKirjoittaja veeqs » 05 Syys 2019, 22:05

T5 laatikko+kytkinkoppa+yoken pätkä saapuivat aikanaan. Seuraavaksi kytkin käpälä ja paineasetelma laakereineen jostain tilaukseen. Kiinan-Joelta on tulossa vaihteensiirtäjä aihio, siihenki kumisuojaa yms.

Kardaanini ihmettelyä myös, jossain jemmassa on sierran ja taunuksen kardaanit, jos niistä saisi yhdistelemällä yoken pätkän kanssa saisi 2-osaisen tehtyä.
Tieto lisää Tuskaa
Harvemmin niissä mitään isompaa on ;)
veeqs
 
Viestit: 110
Liittynyt: 09 Elo 2004, 22:24
Paikkakunta: Rovaniemi


Paluu TEKNIIKKA

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron