Matalampi taneli
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Mois kirjoitti:Pitää vissii muuttaa Pääkaupunkiseudulle et pääsis Luhtikselle "työharjotteluun" Yksin en saa mitään aikaseks, menee vaan suunnitteluks ja makaamiseks koko elämä
Visioi, ja mee tekeen, ei siin sen enempää mitään "työharjotteluja" tartte. Kokeilemalla vaan, virheitä tulee varmaan kaikille, mutta jos niitä ei tulis niin ei kukaan ikinä oppis mitään.
Kattele vaikka 5-10 jaksoo putkeen kun Leepu tekee töitä. Liiallinen suunnittelu roskikseen, sormella piirrät auton kyljessä olevaan pölykerrokseen viivan uudelle korilinjalle ja sit otat rälläkän käteen. Sit sama toiselle puolelle. Osa sen luomuksista on ihan karseita, osa hienoja, hämmästyttävintä siinä kaverissa on se että se duunaa noita hommia just tolleen ja silti auton molemmista puolista tulee samannäköisiä. Ohjelmassa ei toki näytetä montako kertaa se tekee ne uusiksi, mut kuitenkin. Hieno mies.
En nyt halua verrata itseäni tähän suureen mestariin, mut samoin aatoksin mäkin oon aina näitä tehny. Tulee idea, hahmotellaan spadduaskin kanteen ja sit töihin. Välil menee vituiks mut sittenpä tietää mikä meni vituiks ja sitten kun tekee uusiksi, osaa kiertää sen kohdan jotenkin.
Vaikka kuinka suunnittelee, jossain kohtaa joku juttu jää kuitenkin huomioimatta ja joutuu jokatapauksessa tekeen uusiks. Tietty nyt jotain alustageometriaa tms vastaavia turvallisuuteen vaikuttavia juttuja on hyvä vähän ensin funtsia taikka jopa ihan laskea jos hurjaksi heittäytyy, mut noin yleisesti.
Sairas ajatus käväisi mielessäni, että jos ois tosi sairas ja siirtäis vaan korin esim sierran runkoon.. Tai mihinkä sit tykkää, mihin se sopis mitoiltaan! Johonki minkä sais "helpommin" laskettua Koska nykyää saa melkei mihi vaa halvalla coilei.
Tiedän, oon tosi ulapalla, mut en oo yksin! Muitaki melojia on näkynyt!
Tiedän, oon tosi ulapalla, mut en oo yksin! Muitaki melojia on näkynyt!
-Pori Connection-
Muutamaan otteeseen on näkynyt semmonen toteutus että sierran keulan osat on istutettu taneen. Eli rälläkällä perssonitornit irti ja etupalkista lähtien kaikki sierran kalikat sitten taneen. Tää on kelvannut myös konttorillakin ihan normi muutoskatsastuksessa. Kyseises tapaukses itseasiassa toteutus oli sen verran siisti että insinööri ei edes olisi huomannut mitään muutosta ellei ko. henkilö ois varannut aikaa muutoskatsastukseen. Lisäselvitystä ei vaatinut muutakun akselipainot sierra vs taunus.
Tommonen toteutus oli menossa jonain vuonna Kotkassa yhdelle Coupe Taunukselle, en oo kuullu et miten projektille on käynyt?Luhtis kirjoitti:Muutamaan otteeseen on näkynyt semmonen toteutus että sierran keulan osat on istutettu taneen. Eli rälläkällä perssonitornit irti ja etupalkista lähtien kaikki sierran kalikat sitten taneen. Tää on kelvannut myös konttorillakin ihan normi muutoskatsastuksessa. Kyseises tapaukses itseasiassa toteutus oli sen verran siisti että insinööri ei edes olisi huomannut mitään muutosta ellei ko. henkilö ois varannut aikaa muutoskatsastukseen. Lisäselvitystä ei vaatinut muutakun akselipainot sierra vs taunus.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
-
- Viestit: 1273
- Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
- Paikkakunta: Huittinen
Tähän tyyliin?zmuli kirjoitti:Sairas ajatus käväisi mielessäni, että jos ois tosi sairas ja siirtäis vaan korin esim sierran runkoon..
http://www.fordclubserbia.org/forum/viewtopic.php?t=473
Jos pytty ei ole Vee-asennossa niin se on vessanpytty!
-75 coupe
-75 coupe
Tommonen projekti on meikän mieleenTaunusmies Jussi kirjoitti:Tähän tyyliin?zmuli kirjoitti:Sairas ajatus käväisi mielessäni, että jos ois tosi sairas ja siirtäis vaan korin esim sierran runkoon..
http://www.fordclubserbia.org/forum/viewtopic.php?t=473
Velivainaa aikanaan yhdisti pari autoo, otti toisesta keulan ja toisesta perän. Toinen oli keula- ja toinen peräkolaroitu Hieno tuli
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
-
- Viestit: 1379
- Liittynyt: 22 Kesä 2007, 00:56
- Paikkakunta: viiala
eiks ois ollu vaan helpompi ku ois kolaroinu jonku ehjän molemmista päistä? vai siis yhdistikö se ne ehjät päät?vtormane kirjoitti:Olivatko saman mallisarjan autoja?Mois kirjoitti: Velivainaa aikanaan yhdisti pari autoo, otti toisesta keulan ja toisesta perän. Toinen oli keula- ja toinen peräkolaroitu Hieno tuli
Taunus 2.0 GX 82
Taunus 1.6 L 73 stw
Taunus 1.6 L 73 stw
Mä en kyl haluis mitään sierran alustaan liittyvää lähellekkään taunusta.zmuli kirjoitti:Sairas ajatus käväisi mielessäni, että jos ois tosi sairas ja siirtäis vaan korin esim sierran runkoon.. Tai mihinkä sit tykkää, mihin se sopis mitoiltaan! Johonki minkä sais "helpommin" laskettua Koska nykyää saa melkei mihi vaa halvalla coilei.
Tiedän, oon tosi ulapalla, mut en oo yksin! Muitaki melojia on näkynyt!
Mutta mielessä on käynyt että laittas taunuksen taka-akselin sierraan
No meitä on moneen junaan ja valitettavasti osa jää vielä asemalle
TAUNUS 1978 2.8i automatic
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...