käyttöautoa hakemassa..
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
käyttöautoa hakemassa..
olis tarvetta isolle farmarille joka luonnollisesti on dieseli ja mielummin vielä automaatti
hinta n.7000€
ja mitään 6.2L caprice classicia ei olla hankkimassa koska
kilometrejä tulee vuodessa lähemmäs 80tkm joten polttoaineen
kulutus saisi olla pieni.. jos se nyt voi ikinä olla riittävän pieni
Katseltu on E mersua, 5-sarjan BMW:tä, Audi A6:sta
mutta onko kenelläkään kokemuksia vastaavista autoista??
E Mersuistahan menee suuttimet n.400€ kpl
BMW:tä taitaa hajota koko kone
Audista menee nokka-akselit (n.1200€ kaikkine hilppeineen..)
eli ihän sitä uskalla mitään ostaa tosta hintaluokasta..
hinta n.7000€
ja mitään 6.2L caprice classicia ei olla hankkimassa koska
kilometrejä tulee vuodessa lähemmäs 80tkm joten polttoaineen
kulutus saisi olla pieni.. jos se nyt voi ikinä olla riittävän pieni
Katseltu on E mersua, 5-sarjan BMW:tä, Audi A6:sta
mutta onko kenelläkään kokemuksia vastaavista autoista??
E Mersuistahan menee suuttimet n.400€ kpl
BMW:tä taitaa hajota koko kone
Audista menee nokka-akselit (n.1200€ kaikkine hilppeineen..)
eli ihän sitä uskalla mitään ostaa tosta hintaluokasta..
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
-
- Viestit: 484
- Liittynyt: 14 Maalis 2008, 01:46
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Mk3 Mondeo. Itellä ollu vuodenpäivät tommone 2.0 TDCi (commonrail) 130hv moottorilla (vakiona penkitetty, moottorilta ~150hv). Ostaessa mittarissa oli 246tkm, nyt 268tkm. Ainoa vika tähän asti tuo kaksoismassavauhtis/kytkin/startti -paketti. Englannista nuo kaikki uutena rahteineen noin 500€. Kaikissa on ilmastointi vakiona, ambientessa ainoana manuaalinen ilmastointi, muissa automaatti. Lähes jokasesta löytyy vakkari. Ajotietokone löytyy ilmeisesti vain Ghia mallista (2001-2003 vuosimalleissa), mut ei oo kovin monipuolinen/tarpeellinen. Jos tämmösestä innostuu, niin ehdottomasti kannattaa kattoo ovien alareunojen kittisaumat ja kontin alareunan sauma!
Plussat:
- Hyvin vääntävä moottori
- Pieni kulutus (5,2-5,6 l/100km maantiellä); maksimikulutus puhtaasti kaupunkiajossa, ilman roikkaa -20 pakkasesta tulille yms. pahimmillaan 8,2 l/100km
- Ajettavuus
- Hinta varusteiden määrään nähden
Miinukset:
- Kaksoismassavauhtipyörä/kytkin/startti -kokonaisuus (250tkm ja älytön täristys) tyyppivika
- Suuttimet Commonrailissa tyyppivikana ~300 tkm. kohdalla (1000-1200€ kaikkineen laiteltuna)
(- Kuskin perseenlämmitin (ei oo tähän asti toiminu yhdessäkään mk3 Mondeossa, 4 koeajettu) )
- Lerssi vaan ei yksinkertaisesti kasva yhtä pitkäks, ku esim. BMW:n laittamalla
Meisseli W210: Esim. se 2.9TD moottori jakajapumpulla on ihan kestävä moottori ja jaksaa viedä koria ihan mukavasti, ei ongelmia commonrail-suuttimien (cdi) kanssa. Tuo 2.9 pienempiruokainen, ku se 3.0 suora-6. Ongelmana aika paha mätäneminen ja alustaan saa vaihdella koiranluita ja niveliä vähän väliä.
BMW (E39?): paljo varusteita, ajettavuus parempi ku Väykyssä, moottorivikoja 3-litrasissa dieseleissä (mitkähän läpät ne on joku tyyppivika), suuri kulutus varsinki talvikelissä.
Audi A6?: Valitse mielummin 1.9 TDI, kuin 2.5 TDI. Jos kuitenkin pitää saada isommalla koneella, niin vm. 2003-> nokka-akseliongelma pitäis olla korjattu. Ilmeisesti tuo moottoritunnus pitäis alkaa B:llä eikä A:lla , jotta nokkaongelmia ei ois? Audi-clubilta keskustelua tuosta V6:sta
Vuosi sitten pyörin ite saman ongelman kans, sillä erolla että BMW ei tule kysymykseenkään. Audi jäi pois noiden huonossa maineessa olevien V6-moottorien takia ja silloin noi 1.9TDI:llä olevat A6 ois menny yli budjetin. Mersu jäi sitten pois ruostevaurioiden takia ja sen takia, kun ne kilometrit suurimmassa osassa alkaa kummittelemaan. Mondeo sattu sitten löytymään läheltä ja entinen auto meni sopivasti vaihdossa. Tyytyväinen ollu ostokseeni, pitää vissiin koputtaa puuta? :twisted:
Jospa näistä nyt jotain apua olis..
Plussat:
- Hyvin vääntävä moottori
- Pieni kulutus (5,2-5,6 l/100km maantiellä); maksimikulutus puhtaasti kaupunkiajossa, ilman roikkaa -20 pakkasesta tulille yms. pahimmillaan 8,2 l/100km
- Ajettavuus
- Hinta varusteiden määrään nähden
Miinukset:
- Kaksoismassavauhtipyörä/kytkin/startti -kokonaisuus (250tkm ja älytön täristys) tyyppivika
- Suuttimet Commonrailissa tyyppivikana ~300 tkm. kohdalla (1000-1200€ kaikkineen laiteltuna)
(- Kuskin perseenlämmitin (ei oo tähän asti toiminu yhdessäkään mk3 Mondeossa, 4 koeajettu) )
- Lerssi vaan ei yksinkertaisesti kasva yhtä pitkäks, ku esim. BMW:n laittamalla
Meisseli W210: Esim. se 2.9TD moottori jakajapumpulla on ihan kestävä moottori ja jaksaa viedä koria ihan mukavasti, ei ongelmia commonrail-suuttimien (cdi) kanssa. Tuo 2.9 pienempiruokainen, ku se 3.0 suora-6. Ongelmana aika paha mätäneminen ja alustaan saa vaihdella koiranluita ja niveliä vähän väliä.
BMW (E39?): paljo varusteita, ajettavuus parempi ku Väykyssä, moottorivikoja 3-litrasissa dieseleissä (mitkähän läpät ne on joku tyyppivika), suuri kulutus varsinki talvikelissä.
Audi A6?: Valitse mielummin 1.9 TDI, kuin 2.5 TDI. Jos kuitenkin pitää saada isommalla koneella, niin vm. 2003-> nokka-akseliongelma pitäis olla korjattu. Ilmeisesti tuo moottoritunnus pitäis alkaa B:llä eikä A:lla , jotta nokkaongelmia ei ois? Audi-clubilta keskustelua tuosta V6:sta
Vuosi sitten pyörin ite saman ongelman kans, sillä erolla että BMW ei tule kysymykseenkään. Audi jäi pois noiden huonossa maineessa olevien V6-moottorien takia ja silloin noi 1.9TDI:llä olevat A6 ois menny yli budjetin. Mersu jäi sitten pois ruostevaurioiden takia ja sen takia, kun ne kilometrit suurimmassa osassa alkaa kummittelemaan. Mondeo sattu sitten löytymään läheltä ja entinen auto meni sopivasti vaihdossa. Tyytyväinen ollu ostokseeni, pitää vissiin koputtaa puuta? :twisted:
Jospa näistä nyt jotain apua olis..
-
- Viestit: 1273
- Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
- Paikkakunta: Huittinen
Sohaistaan vähän lisää, kun tonne ranskalaisiin päästiin. Peugeot 407 hdi farkku. On ison kokoinen ja helkkarin hyvä/mukava ajaa, kuten ranskalaiset yleensä. Tosin korin osat kalliittaa, esim uusi etupuskuri reippaasti yli tuhat ekua. Kori käsitelty huolella ei ruostu. Tosin arvo laskee nopeasti, niin kuin patonkituotteilla on tapana.
Mk3 mondeo on kyl hyvä vaihtoehto, perustylsä auto, edulliset varaosat, eikä näissä kauheesti vikoja ole. Tuo saumakittivika näissä se pahin on, varsinkin 2000 alkupään autoissa. Kauppaa tehdessä kannattaa kaikki luukut, myös konepelti ja takaluukku tutkia tarkkaan. Jos alkavaa kukkaa löytyy, niin katsokaa huoltokirjasta onko korin ja maalipinnan tarkistukset leimattu huoltokirjaan. Koska näissä on kuitenkin se 12 vuoden koritakuu, jos tarkistukset merkattu huoltokirjaan, sen kittivian saa takuuseen.
Mk3 mondeo on kyl hyvä vaihtoehto, perustylsä auto, edulliset varaosat, eikä näissä kauheesti vikoja ole. Tuo saumakittivika näissä se pahin on, varsinkin 2000 alkupään autoissa. Kauppaa tehdessä kannattaa kaikki luukut, myös konepelti ja takaluukku tutkia tarkkaan. Jos alkavaa kukkaa löytyy, niin katsokaa huoltokirjasta onko korin ja maalipinnan tarkistukset leimattu huoltokirjaan. Koska näissä on kuitenkin se 12 vuoden koritakuu, jos tarkistukset merkattu huoltokirjaan, sen kittivian saa takuuseen.
Jos pytty ei ole Vee-asennossa niin se on vessanpytty!
-75 coupe
-75 coupe
-
- Viestit: 1379
- Liittynyt: 22 Kesä 2007, 00:56
- Paikkakunta: viiala
kyllä mää kans oon tehron kans samoilla linjoilla,ostat 5-7 kpl noin 1000-1500e:n w124 mesejä (jos on pakko saada 7000e käytettyä) ja ajat meneen vaan,ei tarvii huolehtia takuista,ei huolloista, eikä varsinkaan niistä paljon puhutuista kilometreistä.. tai sit ostat jonku oikeen timantin 93-94 semmosen ni saat ehkä puolet meneen budjetista ku etit jonku siis oikeen helmen....
se huonopuolihan noissa on ettei niitten huoltoihin saa kulumaan rahaa oikeen mitenkään
ei voi "paeta" kotoo ikinä sillä verukkeella että sitä pitäs mennä pajalle korjaan..
eikä semmosta mersua tarvii enään edes hävetä,se on jo niin vanha ettei mustalaisetkaan oo ajanu niillä vuosiin..
se huonopuolihan noissa on ettei niitten huoltoihin saa kulumaan rahaa oikeen mitenkään
ei voi "paeta" kotoo ikinä sillä verukkeella että sitä pitäs mennä pajalle korjaan..
eikä semmosta mersua tarvii enään edes hävetä,se on jo niin vanha ettei mustalaisetkaan oo ajanu niillä vuosiin..
Taunus 2.0 GX 82
Taunus 1.6 L 73 stw
Taunus 1.6 L 73 stw
-
- Viestit: 1379
- Liittynyt: 22 Kesä 2007, 00:56
- Paikkakunta: viiala
eikä ne väyryset niin huonoja oo mitä puhutaan,ne on vaan niitte kaikenmaailman skooda ja renumiesten juttuja jotka ajaa jonku 2400km vuodessa ja jeesustelevat sitte sillä kuinka tänäkään vuonna ei ollu katsastuksessa mitään vikaa, kaverin mersuun piti taas vaihtaa sitä ja tätä,tuntuu vaan yleensä jäävän sivuseikaksi noilla tyypeillä nuo ajomäärät..
ja sit ne "mersumiehet" jotka sanoo että väyrynen on huono on yleensä niitä vanhoja jääriä jotka vertaavat sitä w124 tai jopa w123 mersuun....
ja sit ne "mersumiehet" jotka sanoo että väyrynen on huono on yleensä niitä vanhoja jääriä jotka vertaavat sitä w124 tai jopa w123 mersuun....
Taunus 2.0 GX 82
Taunus 1.6 L 73 stw
Taunus 1.6 L 73 stw
Täytyy viel todeta tähän väliin että Bujetissa taidetaan jäädä vielä aika useasti alle 03 mallisten vehkeiden varjoon. Ainakin näin nettiauton perusteella tosin sen hinnat nyt ei aina oo ihan realistisia.
Ja mersuista vielä oon lykänny tossa viime vuonna merssulla jotain 50000 ja aika kivasti on toiminu nyt kun on 300tuhatta saavutettu nii pitäis varmaan tehä alustalle jotain, välykset kasvanu siellä ja nopeesti, aika perus luotettava tosin on kyl bensa koneella, ja onhan tuoki haukotellu.
Harmillista ettei Avensis mahdu budjettiin ne tuntuu aikasta luotettavilta ,mutta tylsiä tosin mikäpä näistä nyky vehkeistä ei olisi.
Onko noilla A4/A6 jotain tila eroja farkuissa?kumminkin jäävät liian pieneksi heti kuten kaikki autot tai sit vika on vaan mussa kun aina pitää jotain kuljettaa...
Ja mersuista vielä oon lykänny tossa viime vuonna merssulla jotain 50000 ja aika kivasti on toiminu nyt kun on 300tuhatta saavutettu nii pitäis varmaan tehä alustalle jotain, välykset kasvanu siellä ja nopeesti, aika perus luotettava tosin on kyl bensa koneella, ja onhan tuoki haukotellu.
Harmillista ettei Avensis mahdu budjettiin ne tuntuu aikasta luotettavilta ,mutta tylsiä tosin mikäpä näistä nyky vehkeistä ei olisi.
Onko noilla A4/A6 jotain tila eroja farkuissa?kumminkin jäävät liian pieneksi heti kuten kaikki autot tai sit vika on vaan mussa kun aina pitää jotain kuljettaa...
Ei taidolla, ei tiedolla vaan tunteella
No väyrysestä (w210) senverran,että mulla on sellanen 431000 ajettu orkkis suuttimilla ja turbo vaihdettu kerran n.30t sitten. savuarvo oli katsastuksessa 0,7 ja laatikko vaihtaa hienosti ja on vedetty 1500kg kärryä välillä aika haipakkaakin,eikä mitään ongelmaa.ruostetta on senverran,kun voi olettaa -98 autossa olevan..
Että se niistä "paskoista" autoista... Ranskalaisethan ne onkin oikotie onneen !!
Että se niistä "paskoista" autoista... Ranskalaisethan ne onkin oikotie onneen !!
Mikä ei tapa se sattuu aivan saatanasti!
Taunus 2.0i -72
Taunus 2.0i -72