Hyvin jätkä piirtää!
Mun mielestä se venttiili on toi pystynatsa tossa A kohdassa.
Sen venttiilin idea on että tyhjäkäynnillä, kun on enemmän alipainetta, se venttiili on enemmän kiinni.
Ja sitten kun kaasua painaa ja alipainetta on vähemmän, pääsee venttiili aukeamaan enemmän, jotta se jaksaisi imeä suuremman kuormituksen aiheuttamat suuremmat huohotukset.
Voi olla että venttilin imuvirtaus ei riitä imemään niitä suurempia huohotuksia.
Mun piti omassani laittaa aikoinaan kaksi noita venttiilejä rinnakkain, että ne yhdessä jaksoivat hoitaa koneen huohotukset. Se ei muuten ollut ihan pientä huohotusta se.
Tuossa kuva niistä kahdesta pcv-venttiilistä:
http://i21.photobucket.com/albums/b259/ ... G_5768.jpg
Jos alkaa tuntua siltä, ettei yksi venttiili riitä, niin voit myös laittaa T-liittimen keskelle tota A-B letkua ja haaroittaa siitä kolmannen haaran ilmanputsariin. Tällöin ylimääräiset paineet menevät ilmanputsarille, mitä venttiili ei jaksa imeä.