Uutta taunusta

Sitä sun tätä muihin ryhmiin kuulumatonta. Tärkeät linkit ilmoitukseen LINKKEJÄ ja VINKKEJÄ tai kerro jos joku asia nyppii.
Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
PimpBot9000
Viestit: 322
Liittynyt: 19 Touko 2008, 21:40
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja PimpBot9000 »

Taunusmies Jussi kirjoitti:Kyllä tuo hienossa kunnossa on, saa ruveta heti tekemään mieleisekseen, eikä tarvi ruveta tekeen ajokuntoon, sanoisin että hyvä ostos.
Joo, paitsi että heti pääsee säätämään. Automaattiryyppy jumittaa. Näillä sivuilla ainakin paljon on ollut "hyvää" sanottuvaa solexeista. Löytyipä tekniikkatiedostoista venäjänkielinen manuaali, että mikäs hätä tässä.
Avatar
jryti
Viestit: 855
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 09:57
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja jryti »

PimpBot9000 kirjoitti:Joo, no tyhmänä ihmisenä menin ja ostin kyseisen menopelin. En nyt kuitenkaan pyyntihintaa maksanut, kuitenkin sen verran sanomista löytyi kun lähemmin tarkasteli. Kyllähän maksamani hinta oli kyllä kuitenkin edelleen yläkanttiin, tuntui olevan myyjällä tunnearvolisää autossa.

Aikani asiaa vatvottuani tulin siihen loppupäätelmään autoa ihmetellessä että elämä on lyhyt ja kerran se vaan kirpasee :lol:

Raha-asioissa on se ongelma että aina maksaa liikaa. Maksoin aikoinaan 32" taulutelkkaristakin 1300 € ja nyt isompia ja parempia saa gigantista 400 €:lla. Kaksiokin maksoi melkein 200 000 €, samalla hinnallahan saa omakotitalon jostain kauempaa! Puhumattakaan niistä kaikista kaljaan ja tupakkaan tuhlatuista rahoista. Näihin seikkoihin verrattuna yksi ylihintainen taunus ei tunnu missään.

Ainahan voi asiaa sitten katua kuolinvuoteella :)
Ei taunuksen ostaminen koskaan ketään tyhmäksi tee :D Jos jotakin haluaa niin silloin se vain on ostettava :lol:
Homma hanskassa, mutta hanskat...No ne nyt oli jossain!

Museoleimassa -72 Coupe GT 2000
2x 12m -65
Tehro
Viestit: 1074
Liittynyt: 21 Loka 2004, 21:48
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tehro »

Onnea uudesta taunuksesta.
Avatar
PimpBot9000
Viestit: 322
Liittynyt: 19 Touko 2008, 21:40
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja PimpBot9000 »

Taunusmies Jussi kirjoitti:Itsekkin tuota kyttäsin ja olin kahden vaiheilla, että lähtiskö katsomaan, tosin rahanpuute on hyvä jarru..
Jos se osoittautuu hirveeksi pommiksi saat sen alehintaan :lol:

Automaattiryypyn mekanismi jotenkin jumittaa ja aikani sen kanssa pähkäiltyäni kytkin koko ryypyn pois toiminnasta. Poliisitkin kävi katsomassa touhujani (rassauspaikka on tienvarressa kerrostaloalueella :D , mutta niin puskissa, ettei sinne vahingossa poliisit eksy, liekö joku naapuri soittanut vittuunnuksissaan kun olen käyttänyt autoa). Vähän kyllä niskaa kuumotti, kun olin ajanut hieman aikaisemmin huimat 100 m ilman leimaa. No, aikansa siinä maija möllötti vieressä kun olin pää konepellin alla, mutta lähtivät sitten pois, ilman että edes autosta nousivat.

Moottori on yllätys yllätys melkoisen ikäloppu, ainakin huohotus on sen verran kohtuullista. Moottori sentään käy tasaisesti ja auton perässä olevasta suuttimesta ei tule outoa savua. Koneesta kuitenkin vielä sen verran puhtia löytyy, että sopii käyttötarkoitukseen, eli kevyeen kaupunkikruisailuun.

Huomenna katsastamaan. Sormet ristissä.
Avatar
PimpBot9000
Viestit: 322
Liittynyt: 19 Touko 2008, 21:40
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja PimpBot9000 »

Jatkan tässä yksinpuhelua.

Alkaa kevyesti vituttamaan jo kyseinen ajoneuvo. Mitä enemmän tässä on autoa tutkaillut, sitä enemmän löytää pieniä vikoja sieltä täältä joita ei tietenkään kaupantekohetkellä voi ihminen havaita. Apukuskin puollella ei näemmä ole sitä juttua, johon turvavyö kiinnitetään. Hätävilkkuja ei saa mistään päälle. Tuulilasin pyyhkimissä toimii luonnollisesti vain yksi nopeus, sekin tyyppiä vanhukset nai. Venttiilikopan tiiviste vuotaa. Bensamittarin anturi on paskana.

Nooh, onneksi näistä nyt ei vielä hylsyjä saa. Apukuskin turvavyöstä ehkä mutta ainahan voi lainata osia toisesta tanesta.

Jos olisin äitini/siskoni sanoisin itselleni "oliko pakko mennä ostamaan?". Eihän nämä nyt isoja juttuja ole, mutta vituttaa ne silti.

Pahin vika autossa kuitenkin on se, että kun kerrostaloalueella autoa hipelöi konepelti auki, ei saa olla rauhassa. Koko ajan on joku vanha ukko nostalgisoimassa.
Tehro
Viestit: 1074
Liittynyt: 21 Loka 2004, 21:48
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tehro »

puhdistus auttaa pyyhkijän motoorissa usein. Eikä nyt muutenkan kuulosta kauheilta vammoilta. Joten jaksamisia
Tomi
Viestit: 636
Liittynyt: 06 Syys 2007, 17:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Tomi »

Hätävilkkujahan siinä ei ole alunperinkään...
Mikä ei tapa se sattuu aivan saatanasti!

Taunus 2.0i -72
Avatar
20m
Viestit: 249
Liittynyt: 24 Huhti 2005, 15:13
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 20m »

PimpBot9000 kirjoitti: Pahin vika autossa kuitenkin on se, että kun kerrostaloalueella autoa hipelöi konepelti auki, ei saa olla rauhassa. Koko ajan on joku vanha ukko nostalgisoimassa.
Kuulostaa hyvin tutulta.
Kannattaa ajaa auto moottoritien pientareelle. Siellä saa olla rauhassa konepelti pystyssä. Ei varmasti kukaan tule "auttamaan".

Koita vaan jaksaa! Vitutus voi olla ajoittain hyvinkin voimakasta, mutta kyllä niitä ilon hetkiäkin varmasti tulee. Yleensä ilo syntyy sitä kautta, kun saa edes yhden ongelman viivattua yli pitkästä vikalistasta.
Aina näissä jotain puuhaa on.

Jos moottori muuten toimii hyvin ja käynnistyykin useimmiten, niin antaa huohottaa vaan.
Ja jos ei jaksa kuumana käynnistyä, niin sytkän säätö myöhemmälle auttaa.
Niin ja vielä katkojan kärkien kanssa sellainen juttu, että V6:ssa se kärkivälin säätö on tarkempaa. Jos on yli 0,35mm, niin voi kulkea huonosti. Tässä vähän tällaisia etukäteisvinkkejä...

Onnea leimanhankintaan!
Taunus 1965

Ford Taunus - The car you always promised to fix yourself.
Avatar
PimpBot9000
Viestit: 322
Liittynyt: 19 Touko 2008, 21:40
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja PimpBot9000 »

20m kirjoitti: Jos moottori muuten toimii hyvin ja käynnistyykin useimmiten, niin antaa huohottaa vaan.
Ja jos ei jaksa kuumana käynnistyä, niin sytkän säätö myöhemmälle auttaa.
Niin ja vielä katkojan kärkien kanssa sellainen juttu, että V6:ssa se kärkivälin säätö on tarkempaa. Jos on yli 0,35mm, niin voi kulkea huonosti. Tässä vähän tällaisia etukäteisvinkkejä...

Onnea leimanhankintaan!
Kiitos vinkistä. Kuumakäynnistyksessä onkin vähän ollut onkelmaa. Tänään kun ajoin konttorilta pois, onnistuin sitten pysäyttämään raitiovaunuliikenteen muutamaksi minuutiksi. :lol: Jostain syystä kanssa-autoilijat luulevat että edessä olevan auton saa käynnistymään helpommin jos vain painaa rääkkää tarpeeksi apinamaisella raivolla.

No, leimaa sieltä konttorilta ei kuitenkaan annettu. Muutamia pikkuvikoja mm. pissapojasta ei tule vettä (säiliö tyhjä), apukuskin turvavyö ei kelaa (no ei kelaa ei, kun yritin tänään korjata sitä kierrejousi lensi naamalle) ja sen sellaista pientä.

Mutta suurin ongelma on tämä:

Kuva

Voisiko joku viisaampi kertoa, onko tuon hitsauttaminen a) helvetillisen hankalaa vai b) helvetillisen hankalaa & kallista. Itsehän olen viimeksi hitsannut yläasteen käsityötunnilla, että hitsaustietotaitoni on lievästi puutteellinen.

Ainakin inssisetä käytti termiä "pientä hitsaushommaa" mutta onko näkemyksiä. Pitääkö purkaa vai pääseekö hitsaamaan suoraan ja mitä tällainen operatsiooni suurinpiirtein kustantaa? PK-seudulta voi myös suositella jotain pajaa, jossa tuollaisia hommia tehdään.
JeeSe
Viestit: 574
Liittynyt: 14 Touko 2009, 11:23
Paikkakunta: TuuSula

Viesti Kirjoittaja JeeSe »

Eikai hitsauttaminen oo muutakun kallista koskaan.
Hitsaaminen sen sijaan saattaa olla hankalaakin joskus, mut toi näyttäis kyllä aika perussetiltä, about reilun tunnin homma (sis. hitsaus, ruostesuojaus, asennuskaljan juonti ja tallin siivous..) jos mie omaani tekisin..
-75 2d Sedan 2.0L Automatic
Ydinvoima on ylivoimaa!
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Moi! Laitas se sun puhelinnumero mulle yv:llä, oon sen johonkin hukannu. OLis kiva tulla neuvomaan.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunusmies Jussi
Viestit: 1273
Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja Taunusmies Jussi »

PimpBot9000 kirjoitti:
Taunusmies Jussi kirjoitti:Itsekkin tuota kyttäsin ja olin kahden vaiheilla, että lähtiskö katsomaan, tosin rahanpuute on hyvä jarru..
Jos se osoittautuu hirveeksi pommiksi saat sen alehintaan :lol:
Pidetään mielessä. :wink:

Vaikka epäilen ettet malta luopua.
Jos pytty ei ole Vee-asennossa niin se on vessanpytty!
-75 coupe
Luhtis
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

PimpBot9000 kirjoitti: Pitääkö purkaa vai pääseekö hitsaamaan suoraan ja mitä tällainen operatsiooni suurinpiirtein kustantaa? PK-seudulta voi myös suositella jotain pajaa, jossa tuollaisia hommia tehdään.

Semmonen firma ku Helsingin Ruostehitsaus, http://www.helsinginruostehitsaus.fi/

Kaveri tuolla on omia käyttiksiään käyttänyt kun ei jaksa ite hitsailla. En nyt muista mitä tuo viimeksi hinnoista sanoi, mutta ei se päättömältä kuulostanut.
Avatar
PimpBot9000
Viestit: 322
Liittynyt: 19 Touko 2008, 21:40
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja PimpBot9000 »

Jaaha, jaaha.

Kävin näyttämässä autoa tuolla ruostehitsausmestassa. Ensimmäinen kommentti tyypillä oli "voi vittu" kun konttasi auton alle. Tunsin välittömästi kuinka oikeassa takataskussani oleva rahamassi tuntui entistä kevyemmältä. Hinta-arviota oli kuulemma mahoton antaa: hommaan kuulemma voi mennä tunti tai koko päivä. Kallistuksenvakaajan korvake kuulemma vähän turhan lähellä hitsauspaikkaa.

Kun pöristelin kotiin ja parkkeerasin, huomasin hieman myöhemmin, että auton alle oli muodostunut pienoinen öljyläikkä. Löin koneen tulille ja aikani ihmeteltyäni havaitsin että kone roiskuttaa öljyä jossainmäärin öljytikun rööristä ulos.

Tässä vaiheessa lompakkoni lähti jo vappupallon tavoin leijailemaan taskustani ylöspäin.

Ilmeisesti öljyn ulostulominen mittatikusta ei ole hyvä asia. Mitään jättimäistä painetta sieltä öljytikusta ei kuitenkaan tule, eli voidaanko tämä vielä luokitella "normaaliksi". Ihmettelen vain sitä, että kampikammiossahan/lohkossa ei ole tuossa kutosessa mitään huohotussysteemiä, eli jos kampikammioon tulee painetta, öljytikku on ainoa paikka mistä se voi ulos tulla. Vai olenko ymmärtänyt jotain aivan väärin.

Taas alkaa kalvamaan sellainen ajatus takaraivossa, että vanhassa taunuksessa vara parempi.
Avatar
FoorttiFani
Viestit: 974
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10

Viesti Kirjoittaja FoorttiFani »

Tuo alakerran huohutus taphtuu kutosessa venakoppien kautta. Ota vaikka öljykorkki pois ja katso roiskiiko tikusta sitten öljyä.
Vastaa Viestiin