Joo, paitsi että heti pääsee säätämään. Automaattiryyppy jumittaa. Näillä sivuilla ainakin paljon on ollut "hyvää" sanottuvaa solexeista. Löytyipä tekniikkatiedostoista venäjänkielinen manuaali, että mikäs hätä tässä.Taunusmies Jussi kirjoitti:Kyllä tuo hienossa kunnossa on, saa ruveta heti tekemään mieleisekseen, eikä tarvi ruveta tekeen ajokuntoon, sanoisin että hyvä ostos.
Uutta taunusta
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
- PimpBot9000
- Viestit: 322
- Liittynyt: 19 Touko 2008, 21:40
- Paikkakunta: Helsinki
Ei taunuksen ostaminen koskaan ketään tyhmäksi tee Jos jotakin haluaa niin silloin se vain on ostettavaPimpBot9000 kirjoitti:Joo, no tyhmänä ihmisenä menin ja ostin kyseisen menopelin. En nyt kuitenkaan pyyntihintaa maksanut, kuitenkin sen verran sanomista löytyi kun lähemmin tarkasteli. Kyllähän maksamani hinta oli kyllä kuitenkin edelleen yläkanttiin, tuntui olevan myyjällä tunnearvolisää autossa.
Aikani asiaa vatvottuani tulin siihen loppupäätelmään autoa ihmetellessä että elämä on lyhyt ja kerran se vaan kirpasee
Raha-asioissa on se ongelma että aina maksaa liikaa. Maksoin aikoinaan 32" taulutelkkaristakin 1300 € ja nyt isompia ja parempia saa gigantista 400 €:lla. Kaksiokin maksoi melkein 200 000 €, samalla hinnallahan saa omakotitalon jostain kauempaa! Puhumattakaan niistä kaikista kaljaan ja tupakkaan tuhlatuista rahoista. Näihin seikkoihin verrattuna yksi ylihintainen taunus ei tunnu missään.
Ainahan voi asiaa sitten katua kuolinvuoteella
- PimpBot9000
- Viestit: 322
- Liittynyt: 19 Touko 2008, 21:40
- Paikkakunta: Helsinki
Jos se osoittautuu hirveeksi pommiksi saat sen alehintaanTaunusmies Jussi kirjoitti:Itsekkin tuota kyttäsin ja olin kahden vaiheilla, että lähtiskö katsomaan, tosin rahanpuute on hyvä jarru..
Automaattiryypyn mekanismi jotenkin jumittaa ja aikani sen kanssa pähkäiltyäni kytkin koko ryypyn pois toiminnasta. Poliisitkin kävi katsomassa touhujani (rassauspaikka on tienvarressa kerrostaloalueella , mutta niin puskissa, ettei sinne vahingossa poliisit eksy, liekö joku naapuri soittanut vittuunnuksissaan kun olen käyttänyt autoa). Vähän kyllä niskaa kuumotti, kun olin ajanut hieman aikaisemmin huimat 100 m ilman leimaa. No, aikansa siinä maija möllötti vieressä kun olin pää konepellin alla, mutta lähtivät sitten pois, ilman että edes autosta nousivat.
Moottori on yllätys yllätys melkoisen ikäloppu, ainakin huohotus on sen verran kohtuullista. Moottori sentään käy tasaisesti ja auton perässä olevasta suuttimesta ei tule outoa savua. Koneesta kuitenkin vielä sen verran puhtia löytyy, että sopii käyttötarkoitukseen, eli kevyeen kaupunkikruisailuun.
Huomenna katsastamaan. Sormet ristissä.
- PimpBot9000
- Viestit: 322
- Liittynyt: 19 Touko 2008, 21:40
- Paikkakunta: Helsinki
Jatkan tässä yksinpuhelua.
Alkaa kevyesti vituttamaan jo kyseinen ajoneuvo. Mitä enemmän tässä on autoa tutkaillut, sitä enemmän löytää pieniä vikoja sieltä täältä joita ei tietenkään kaupantekohetkellä voi ihminen havaita. Apukuskin puollella ei näemmä ole sitä juttua, johon turvavyö kiinnitetään. Hätävilkkuja ei saa mistään päälle. Tuulilasin pyyhkimissä toimii luonnollisesti vain yksi nopeus, sekin tyyppiä vanhukset nai. Venttiilikopan tiiviste vuotaa. Bensamittarin anturi on paskana.
Nooh, onneksi näistä nyt ei vielä hylsyjä saa. Apukuskin turvavyöstä ehkä mutta ainahan voi lainata osia toisesta tanesta.
Jos olisin äitini/siskoni sanoisin itselleni "oliko pakko mennä ostamaan?". Eihän nämä nyt isoja juttuja ole, mutta vituttaa ne silti.
Pahin vika autossa kuitenkin on se, että kun kerrostaloalueella autoa hipelöi konepelti auki, ei saa olla rauhassa. Koko ajan on joku vanha ukko nostalgisoimassa.
Alkaa kevyesti vituttamaan jo kyseinen ajoneuvo. Mitä enemmän tässä on autoa tutkaillut, sitä enemmän löytää pieniä vikoja sieltä täältä joita ei tietenkään kaupantekohetkellä voi ihminen havaita. Apukuskin puollella ei näemmä ole sitä juttua, johon turvavyö kiinnitetään. Hätävilkkuja ei saa mistään päälle. Tuulilasin pyyhkimissä toimii luonnollisesti vain yksi nopeus, sekin tyyppiä vanhukset nai. Venttiilikopan tiiviste vuotaa. Bensamittarin anturi on paskana.
Nooh, onneksi näistä nyt ei vielä hylsyjä saa. Apukuskin turvavyöstä ehkä mutta ainahan voi lainata osia toisesta tanesta.
Jos olisin äitini/siskoni sanoisin itselleni "oliko pakko mennä ostamaan?". Eihän nämä nyt isoja juttuja ole, mutta vituttaa ne silti.
Pahin vika autossa kuitenkin on se, että kun kerrostaloalueella autoa hipelöi konepelti auki, ei saa olla rauhassa. Koko ajan on joku vanha ukko nostalgisoimassa.
Kuulostaa hyvin tutulta.PimpBot9000 kirjoitti: Pahin vika autossa kuitenkin on se, että kun kerrostaloalueella autoa hipelöi konepelti auki, ei saa olla rauhassa. Koko ajan on joku vanha ukko nostalgisoimassa.
Kannattaa ajaa auto moottoritien pientareelle. Siellä saa olla rauhassa konepelti pystyssä. Ei varmasti kukaan tule "auttamaan".
Koita vaan jaksaa! Vitutus voi olla ajoittain hyvinkin voimakasta, mutta kyllä niitä ilon hetkiäkin varmasti tulee. Yleensä ilo syntyy sitä kautta, kun saa edes yhden ongelman viivattua yli pitkästä vikalistasta.
Aina näissä jotain puuhaa on.
Jos moottori muuten toimii hyvin ja käynnistyykin useimmiten, niin antaa huohottaa vaan.
Ja jos ei jaksa kuumana käynnistyä, niin sytkän säätö myöhemmälle auttaa.
Niin ja vielä katkojan kärkien kanssa sellainen juttu, että V6:ssa se kärkivälin säätö on tarkempaa. Jos on yli 0,35mm, niin voi kulkea huonosti. Tässä vähän tällaisia etukäteisvinkkejä...
Onnea leimanhankintaan!
Taunus 1965
Ford Taunus - The car you always promised to fix yourself.
Ford Taunus - The car you always promised to fix yourself.
- PimpBot9000
- Viestit: 322
- Liittynyt: 19 Touko 2008, 21:40
- Paikkakunta: Helsinki
Kiitos vinkistä. Kuumakäynnistyksessä onkin vähän ollut onkelmaa. Tänään kun ajoin konttorilta pois, onnistuin sitten pysäyttämään raitiovaunuliikenteen muutamaksi minuutiksi. Jostain syystä kanssa-autoilijat luulevat että edessä olevan auton saa käynnistymään helpommin jos vain painaa rääkkää tarpeeksi apinamaisella raivolla.20m kirjoitti: Jos moottori muuten toimii hyvin ja käynnistyykin useimmiten, niin antaa huohottaa vaan.
Ja jos ei jaksa kuumana käynnistyä, niin sytkän säätö myöhemmälle auttaa.
Niin ja vielä katkojan kärkien kanssa sellainen juttu, että V6:ssa se kärkivälin säätö on tarkempaa. Jos on yli 0,35mm, niin voi kulkea huonosti. Tässä vähän tällaisia etukäteisvinkkejä...
Onnea leimanhankintaan!
No, leimaa sieltä konttorilta ei kuitenkaan annettu. Muutamia pikkuvikoja mm. pissapojasta ei tule vettä (säiliö tyhjä), apukuskin turvavyö ei kelaa (no ei kelaa ei, kun yritin tänään korjata sitä kierrejousi lensi naamalle) ja sen sellaista pientä.
Mutta suurin ongelma on tämä:
Voisiko joku viisaampi kertoa, onko tuon hitsauttaminen a) helvetillisen hankalaa vai b) helvetillisen hankalaa & kallista. Itsehän olen viimeksi hitsannut yläasteen käsityötunnilla, että hitsaustietotaitoni on lievästi puutteellinen.
Ainakin inssisetä käytti termiä "pientä hitsaushommaa" mutta onko näkemyksiä. Pitääkö purkaa vai pääseekö hitsaamaan suoraan ja mitä tällainen operatsiooni suurinpiirtein kustantaa? PK-seudulta voi myös suositella jotain pajaa, jossa tuollaisia hommia tehdään.
Eikai hitsauttaminen oo muutakun kallista koskaan.
Hitsaaminen sen sijaan saattaa olla hankalaakin joskus, mut toi näyttäis kyllä aika perussetiltä, about reilun tunnin homma (sis. hitsaus, ruostesuojaus, asennuskaljan juonti ja tallin siivous..) jos mie omaani tekisin..
Hitsaaminen sen sijaan saattaa olla hankalaakin joskus, mut toi näyttäis kyllä aika perussetiltä, about reilun tunnin homma (sis. hitsaus, ruostesuojaus, asennuskaljan juonti ja tallin siivous..) jos mie omaani tekisin..
-75 2d Sedan 2.0L Automatic
Ydinvoima on ylivoimaa!
Ydinvoima on ylivoimaa!
-
- Viestit: 1273
- Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
- Paikkakunta: Huittinen
Pidetään mielessä.PimpBot9000 kirjoitti:Jos se osoittautuu hirveeksi pommiksi saat sen alehintaanTaunusmies Jussi kirjoitti:Itsekkin tuota kyttäsin ja olin kahden vaiheilla, että lähtiskö katsomaan, tosin rahanpuute on hyvä jarru..
Vaikka epäilen ettet malta luopua.
Jos pytty ei ole Vee-asennossa niin se on vessanpytty!
-75 coupe
-75 coupe
PimpBot9000 kirjoitti: Pitääkö purkaa vai pääseekö hitsaamaan suoraan ja mitä tällainen operatsiooni suurinpiirtein kustantaa? PK-seudulta voi myös suositella jotain pajaa, jossa tuollaisia hommia tehdään.
Semmonen firma ku Helsingin Ruostehitsaus, http://www.helsinginruostehitsaus.fi/
Kaveri tuolla on omia käyttiksiään käyttänyt kun ei jaksa ite hitsailla. En nyt muista mitä tuo viimeksi hinnoista sanoi, mutta ei se päättömältä kuulostanut.
- PimpBot9000
- Viestit: 322
- Liittynyt: 19 Touko 2008, 21:40
- Paikkakunta: Helsinki
Jaaha, jaaha.
Kävin näyttämässä autoa tuolla ruostehitsausmestassa. Ensimmäinen kommentti tyypillä oli "voi vittu" kun konttasi auton alle. Tunsin välittömästi kuinka oikeassa takataskussani oleva rahamassi tuntui entistä kevyemmältä. Hinta-arviota oli kuulemma mahoton antaa: hommaan kuulemma voi mennä tunti tai koko päivä. Kallistuksenvakaajan korvake kuulemma vähän turhan lähellä hitsauspaikkaa.
Kun pöristelin kotiin ja parkkeerasin, huomasin hieman myöhemmin, että auton alle oli muodostunut pienoinen öljyläikkä. Löin koneen tulille ja aikani ihmeteltyäni havaitsin että kone roiskuttaa öljyä jossainmäärin öljytikun rööristä ulos.
Tässä vaiheessa lompakkoni lähti jo vappupallon tavoin leijailemaan taskustani ylöspäin.
Ilmeisesti öljyn ulostulominen mittatikusta ei ole hyvä asia. Mitään jättimäistä painetta sieltä öljytikusta ei kuitenkaan tule, eli voidaanko tämä vielä luokitella "normaaliksi". Ihmettelen vain sitä, että kampikammiossahan/lohkossa ei ole tuossa kutosessa mitään huohotussysteemiä, eli jos kampikammioon tulee painetta, öljytikku on ainoa paikka mistä se voi ulos tulla. Vai olenko ymmärtänyt jotain aivan väärin.
Taas alkaa kalvamaan sellainen ajatus takaraivossa, että vanhassa taunuksessa vara parempi.
Kävin näyttämässä autoa tuolla ruostehitsausmestassa. Ensimmäinen kommentti tyypillä oli "voi vittu" kun konttasi auton alle. Tunsin välittömästi kuinka oikeassa takataskussani oleva rahamassi tuntui entistä kevyemmältä. Hinta-arviota oli kuulemma mahoton antaa: hommaan kuulemma voi mennä tunti tai koko päivä. Kallistuksenvakaajan korvake kuulemma vähän turhan lähellä hitsauspaikkaa.
Kun pöristelin kotiin ja parkkeerasin, huomasin hieman myöhemmin, että auton alle oli muodostunut pienoinen öljyläikkä. Löin koneen tulille ja aikani ihmeteltyäni havaitsin että kone roiskuttaa öljyä jossainmäärin öljytikun rööristä ulos.
Tässä vaiheessa lompakkoni lähti jo vappupallon tavoin leijailemaan taskustani ylöspäin.
Ilmeisesti öljyn ulostulominen mittatikusta ei ole hyvä asia. Mitään jättimäistä painetta sieltä öljytikusta ei kuitenkaan tule, eli voidaanko tämä vielä luokitella "normaaliksi". Ihmettelen vain sitä, että kampikammiossahan/lohkossa ei ole tuossa kutosessa mitään huohotussysteemiä, eli jos kampikammioon tulee painetta, öljytikku on ainoa paikka mistä se voi ulos tulla. Vai olenko ymmärtänyt jotain aivan väärin.
Taas alkaa kalvamaan sellainen ajatus takaraivossa, että vanhassa taunuksessa vara parempi.
- FoorttiFani
- Viestit: 974
- Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10