Remontti päiväkirjoja, tarinoita onnistuneista ja epäonnistuneista remonteista. Ei teknisiä kysymyksiä, minimi kommentointi. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.
Taka akselin laittelin eilen paikalleen. Tänää sitte jarruja laitellessa huomasin et jarrukilvethän on väärinpäin, tottakai eli käsijarruvaijerin reikä väärällä puolella. Taas lisähommaa.
ei tarvinnu kilpiä vaihtaa toisinpäin, otin ne tulpat vaan pois ni sai vaijerin siitä reijästä. Eli nyt olis takapää pyöriä vaille valmis. Perälaipan kulma pitää sitte viel myöhemmi säädellä. Sultsilta ostin rättinivelen korjaussarjan ja nyt sekin on paikoillaan. Etupäästäkin puuttuu enää pyörät periaatteessa ja sen jälkee pulttien kiristelyä. Ja luultavast viikonloppuna konetta paikalleen
ne kumin reijät on aika paljon suurempia kun niitten pulttien halkaisijat. Aika jämptisti ne pultit meni, mutta kyllä se kumi sen verran periks anto. Et mun mielestä ihan hyvin soppii
No nyt se on rullauskunnossa. Jäykän tuntuset jouset on. Etupäätä ei saanut painettua alas paljoakaan, ainakaan ilman konetta. Takapää ei laskenut vielä yhtään, tais nousta vaan hiukan.
Dodii nyt rupeis olee tekniikka nipussa. Laittelin koneen, laatikon ja kardaanin paikalleen. 5 vaihteinen loota sopis kyllä erittäin hyvin. Käytin automaatin kannakepalkkia ja sopis kyllä nätisti, keppikin tuli oikeelle kohalle. Kohta voi koittaa ensisavuja tosta motista.
Ja tänään räjähti käymään Laittelin vaan ekan vaimentajan kii et naapuritki kuuli et tanari käy, oli makiat sävelet. Kävi ihmeen nätisti, sytkä säädetty vaan siihen ykköspytyn merkkiin, eli ennakot vissiin 0? Kaks kertaa kuulu semmonen kilahdus koneesta, mitähän sekin lienee? Ensviikonloppuna laittelen loppuputkiston kiinni ja rupeen sitte hakee säätöjä.
Ei käyny nii onneks . Eile selviski et se kolina tulee laatikosta tai kytkimestä. Kun kytkin ottaa kiinni niin rupee kuuluu kunnon vinkunaa, niinku joku hirttäis johonki kiinni. Ja välillä kuuluu kolinaa. Painelaakeri sökö?