Tärinän syy löytyi, korjausapua?
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
En oo varma mahtuuko hylsy sinne peräpäähän,lenkkiavain vois olla siinä
kohtaa parempi. Ja putkea se kardaani on,liekö 10 kilon paikkeilla paino
tai jotain sinnepäin.Tietysti kumilimppu painaa,sekä päissä löytyy
hieman tiheämpää tuotosta.
Itte ostelen työkaluja vähän sen mukaan mitä tarvii,
saahan noita sarjojakin sopuhinnoilla mutta
myydään noita yksitellenkin.
kohtaa parempi. Ja putkea se kardaani on,liekö 10 kilon paikkeilla paino
tai jotain sinnepäin.Tietysti kumilimppu painaa,sekä päissä löytyy
hieman tiheämpää tuotosta.
Itte ostelen työkaluja vähän sen mukaan mitä tarvii,
saahan noita sarjojakin sopuhinnoilla mutta
myydään noita yksitellenkin.
Taunus Maximus =)
- PimpBot9000
- Viestit: 322
- Liittynyt: 19 Touko 2008, 21:40
- Paikkakunta: Helsinki
60-65 Nm, eli 6-6,5 kg metrin mittasen varren päässä.
Käytännössä väännät kiini 2 lenkillä, toisen lenkkipää pultinkannassa ja toisen lenkkipää toisen avaimen kiintohaarukassa, silleen reippaasti muttei kuitenkaan kaikin voimin, jos pultti alkaa narskahtelemaan on syytä lopettaa vääntäminen.
Käytännössä väännät kiini 2 lenkillä, toisen lenkkipää pultinkannassa ja toisen lenkkipää toisen avaimen kiintohaarukassa, silleen reippaasti muttei kuitenkaan kaikin voimin, jos pultti alkaa narskahtelemaan on syytä lopettaa vääntäminen.
Älä ota sitä niin vakavasti!
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Kiristysmomentti on yhden miehen yhden käden nykäisemätön voimaPimpBot9000 kirjoitti:Jaaha, no pitää käydä investoimassa lenkkiavainsarjaan. Tuli vaan vielä mieleen sellanen kysymys että jos nyt oletetaan että jopa onnistun vaihtamisessa, niin kuinka hampaat irvessä ne pultit pitää sitten kiristää?
Suurin piirtein niin tiukalle kun ilman vasaraa saat semmosella lyhyellä lenkkiavaimella käännettyä. Niis pulteis on tiheä kierre, joten ne menee kyl riittävän tiukalle aika helposti...
Vaihdat siinä työpaikkas pihalla, niin voin lainata työkaluja ja annan hyviä ohjeita oluttölkki kädessä
En oo ite koskaan käyttänny toista lenkkii jatkona, kyl se yks lenkkiavain riittää
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Paljos siin on momenttii kun 110 kg roikkuu sen lyhyen lenkin päässä?p3 kirjoitti: juu, mut tämmönen hintelähkö kaveri joutuu hankkimaan lisä momenttia.
Okei, käytä jatkoa jos oot alle 80 kilonen etkä käy salilla tai muuten tee ruumillista työtä
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Teoriassa 110kg jaettuna n:5 = n:20kg
Mutta ongelma taitaa olla se että harvemmin pystyy roikkumaan auton alla ollessaan ja pitäs viel painaa vastaan mutterista tai pultin kannasta.
Tuo jatkolenkki auttaa siinä mieles ettei tarvi vääntää hampaat irvessä, jolloin mahdollisessa lipsahduksessa rystyset saa kipiää
Mutta ongelma taitaa olla se että harvemmin pystyy roikkumaan auton alla ollessaan ja pitäs viel painaa vastaan mutterista tai pultin kannasta.
Tuo jatkolenkki auttaa siinä mieles ettei tarvi vääntää hampaat irvessä, jolloin mahdollisessa lipsahduksessa rystyset saa kipiää
Älä ota sitä niin vakavasti!
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Scorpio 2.9 at -91 coupe
- PimpBot9000
- Viestit: 322
- Liittynyt: 19 Touko 2008, 21:40
- Paikkakunta: Helsinki
No, tällanen alle 80 kilonen, ruumillista työtä tekemätön rimpula saattaa ehkä tarvia jatkovartta. Oonkin aatellut vaihtaa työpaikalla: ainakin paikalla on jokunen silmäpari (400 teini-ikäistä ) jos vaikka jään sinne auton alle. Bonuksena saa vielä mopopojilta rispektiä (tai vittuilua) osakseen.Mois kirjoitti:PimpBot9000 kirjoitti:Vaihdat siinä työpaikkas pihalla, niin voin lainata työkaluja ja annan hyviä ohjeita oluttölkki kädessä
En oo ite koskaan käyttänny toista lenkkii jatkona, kyl se yks lenkkiavain riittää
Sit kun asennat takaisin sitä kardaania niin muista että takapäässä kardaanin/perän laipan pultit ei ole tasajaolla välttämättä eli ei mene ihan joka kohdassa kaikki pultit yhtäaikaa paikalleen, 50% mahdollisuus yrittää ekalla kerralla väärään asentoon
btw, ei se kardaani umpirautaa sentäs ole, putkea vain..
kaikki muuhan tuossa sun taunuksen alustassa olikin sit ihan uutta..
btw, ei se kardaani umpirautaa sentäs ole, putkea vain..
kaikki muuhan tuossa sun taunuksen alustassa olikin sit ihan uutta..
- PimpBot9000
- Viestit: 322
- Liittynyt: 19 Touko 2008, 21:40
- Paikkakunta: Helsinki
- PimpBot9000
- Viestit: 322
- Liittynyt: 19 Touko 2008, 21:40
- Paikkakunta: Helsinki
No ei ollut loppuviimein iso homma. 20 min vanha pois ja 20 min uusi sisään. Kaikki tärinät loppu ku seinään. Ostaessani auton, se tärisytti liikkeellelähdössä ja tietyillä kierroksilla nelosvaihteella kuulunut epämääräsitä helinää, jota oon aina pitänyt jonain vaihdelaatikon laakerivikana ja perä on mourunnut. Nämä entisetkin viat hävisivät uuden kartaanin myötä. EDIT: en ole vielä ehtinyt tarkistaa uutisista, josko lähi-itään olisi saatu rauha, ilmastonmuutos pysähtynyt ja nälänhätä hävinnyt.
Pultitkin lähti sen kummempia hikoilematta irti, kun joku vinkkasia että lenkkiavaimet voi "yhdistää". Eikä edes tarvinnut sotkea itseään ja vaatteitaan CRC:llä. Ja olen vielä hengissä, mikä sekin on aina positiivista (tietysti riippuen vähän keneltä kysyy). Kiitos vinkeistä!
Pultitkin lähti sen kummempia hikoilematta irti, kun joku vinkkasia että lenkkiavaimet voi "yhdistää". Eikä edes tarvinnut sotkea itseään ja vaatteitaan CRC:llä. Ja olen vielä hengissä, mikä sekin on aina positiivista (tietysti riippuen vähän keneltä kysyy). Kiitos vinkeistä!
- PimpBot9000
- Viestit: 322
- Liittynyt: 19 Touko 2008, 21:40
- Paikkakunta: Helsinki
Joo, kyllähän tämä ehdottomasti sisäistä rasvakouraitsetuntoa kasvatti vaikka homma ei ylimaallisen vaikea ollutkaan. Vaan ehkäpä opetus tosiaan olikin siinä että ei se niin vaikeaa olekaan jos vaan tietää mitä on tekemässä. Aikaisemmin estona toiminut lähinnä sellainen tunne että että autonrassaaminen on jotain mystistä salatiedettä, jonka osaaminen pitää saada geeneisssä.p3 kirjoitti:Siitä se alkaa "rasvakouraksi" muuntuminen, kohta on tanen kaasarit ja sylinterinkannet keittiönpöydällä