2.0 OHC "pikkuvika"
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
2.0 OHC "pikkuvika"
Eli kyseessä on 2.0 OHC kaasutin, toimii hienosti, käy ja kukkuu.
Kone on Sierran missä alunperin ollut Weberin sähkökaasari, kaasutin vaihdettu Weberin mekaaniseksi kun alkoi sammuilemaan sähkökaasarilla.
Normaali ajossa toimii hienosti mutta heti kun antaa hieman salvaa (runtua) niin tyhjäkäynti katoaa täysin, eteenpäin liikkumiseksi tarvii pitää kaasua pohjassa että olisi veto päällä, muuten sammuu pikkuhiljaa.
Eli pienen kaahaamisen jälkeen autosta katoaa tyhjäkäynti ja jos haluaa jonkinlaista vetoa takaisin, on ajettava kaasu pohjassa, milloin vetää hienosti.
Sammuttamisen / uudelleen starttauksen jälkeen toimii taas normaalisti, kunnes painaa kunnolla kaasua.
Auto vuosimallia -88 (Sierra) ja koneena 2.0 OHC kaasutin (sähkökaasari korvattu mekaanisella)
Kantta laskettu roimasti sekä "kuulemma joku virinokka".
Vian haussa tarkistettu / uusittu: koko yläpää, jakopää sekä sytytys.
Eli tarvisi jotain pieniä kokemuksia mistä tätä vikaa lähteä etsimään, epäilisin sähköjä tai kaasutinta, seosruuvi tuntuu jotenkin tunnottomalta, toisaalta korjattu jo yli 300e edestä että olisi mukava löytää se vika heti ensi yrittämällä, enää remppaamatta sähköt, bensansyöttö sekä alakerta.
Nm. Ei enää ikinä virikoneita.
Kone on Sierran missä alunperin ollut Weberin sähkökaasari, kaasutin vaihdettu Weberin mekaaniseksi kun alkoi sammuilemaan sähkökaasarilla.
Normaali ajossa toimii hienosti mutta heti kun antaa hieman salvaa (runtua) niin tyhjäkäynti katoaa täysin, eteenpäin liikkumiseksi tarvii pitää kaasua pohjassa että olisi veto päällä, muuten sammuu pikkuhiljaa.
Eli pienen kaahaamisen jälkeen autosta katoaa tyhjäkäynti ja jos haluaa jonkinlaista vetoa takaisin, on ajettava kaasu pohjassa, milloin vetää hienosti.
Sammuttamisen / uudelleen starttauksen jälkeen toimii taas normaalisti, kunnes painaa kunnolla kaasua.
Auto vuosimallia -88 (Sierra) ja koneena 2.0 OHC kaasutin (sähkökaasari korvattu mekaanisella)
Kantta laskettu roimasti sekä "kuulemma joku virinokka".
Vian haussa tarkistettu / uusittu: koko yläpää, jakopää sekä sytytys.
Eli tarvisi jotain pieniä kokemuksia mistä tätä vikaa lähteä etsimään, epäilisin sähköjä tai kaasutinta, seosruuvi tuntuu jotenkin tunnottomalta, toisaalta korjattu jo yli 300e edestä että olisi mukava löytää se vika heti ensi yrittämällä, enää remppaamatta sähköt, bensansyöttö sekä alakerta.
Nm. Ei enää ikinä virikoneita.
Taunus -75 2D Sedan 2.8V6
Escort -89 5D Hatchback 1.6CVH
P100 -91 Pick-Up 1.8TD
Sierra -89 4D Sedan 1.6OHC
Escort -89 5D Hatchback 1.6CVH
P100 -91 Pick-Up 1.8TD
Sierra -89 4D Sedan 1.6OHC
Suodatin on vaihdettu, tosin kun sen uuden suodattimen pistin niin bensan tulo suodattimeen oli vähän vaikeeta omasta mielestä, tuli heikolla tipalla eikä niinkään paineella.
Miten sen pitäisi tulla? Kovalla paineella vai heikosti?
Kaasutin huollettu täysin.
Kaasari vehkeessä pumppu kaiketi tankissa sisällä?
Entäs mimmoset sähköt pumpulle, voisiko olla jotain pientä liitin vikaa?
Edit:
Masinolia sinne voisi vielä kaataa jos on ihan vaan vettä bensassa, mutta miksi vika ilmenisi vasta isoilla kierroksilla?
Miten sen pitäisi tulla? Kovalla paineella vai heikosti?
Kaasutin huollettu täysin.
Kaasari vehkeessä pumppu kaiketi tankissa sisällä?
Entäs mimmoset sähköt pumpulle, voisiko olla jotain pientä liitin vikaa?
Edit:
Masinolia sinne voisi vielä kaataa jos on ihan vaan vettä bensassa, mutta miksi vika ilmenisi vasta isoilla kierroksilla?
Taunus -75 2D Sedan 2.8V6
Escort -89 5D Hatchback 1.6CVH
P100 -91 Pick-Up 1.8TD
Sierra -89 4D Sedan 1.6OHC
Escort -89 5D Hatchback 1.6CVH
P100 -91 Pick-Up 1.8TD
Sierra -89 4D Sedan 1.6OHC
onkos siinä vielä pumpun jälkeen joku sellainen "paineensäädin"sijaitsee oikeallapuolella, olikohan siinä 3 lähtöä (litteä,lautasenmuotoinen ja metallia)..itelläni oli 87 sierra sähkökaasarilla ja siinä oli samantyyppistä vikaa,ei saanu bensaa vaikka vaihdoin uuden suodattimen ja pumpunkin,muutaman kilsan ajon jälkeen saatto hyytyä..jos se on siellä niin vedät vaan pumpulta suodattimella ja siitä kaasarille..kyllä sen bensan pitäs tulla aika kovalla paineella,ainaki mulla on nuo mekaanisella pumpulla olleet työntäny aika kovasti..Bensapumppu on siinä heti jakajan alapuolella, lähtee lohkon kylestä sellanen n,10cm pitkä putki ja päässä "tötterö"missä kaksi lähtöä,eteen ja taakse päin..taitaa noissa ruiskukoneissa olla vaan tankin sisällä,tai vieressä.. ohc ruiskukoneessa takakontin pohjassa,näkee kun kurkkaa alle vaan..dohc:koneisissa tankin sisällä...
ei prkl.
nyppäsin sen höyrynerotin hässäkän pois ja vedin suoraan pumppu - filtteri - kaasari periaatteella mutta ei auta, vieläkin kakoo ja nyt hävis taas tyhjäkäynti. sekoo nuppi.
Ostakaa joku tuo poies, ens vuoden 8. kuuhun asti ajoaikaa ja korjakkaa tuo bensavika niin saa hyvän auton :p 500e jäätävällä persnetolla.
nyppäsin sen höyrynerotin hässäkän pois ja vedin suoraan pumppu - filtteri - kaasari periaatteella mutta ei auta, vieläkin kakoo ja nyt hävis taas tyhjäkäynti. sekoo nuppi.
Ostakaa joku tuo poies, ens vuoden 8. kuuhun asti ajoaikaa ja korjakkaa tuo bensavika niin saa hyvän auton :p 500e jäätävällä persnetolla.
Taunus -75 2D Sedan 2.8V6
Escort -89 5D Hatchback 1.6CVH
P100 -91 Pick-Up 1.8TD
Sierra -89 4D Sedan 1.6OHC
Escort -89 5D Hatchback 1.6CVH
P100 -91 Pick-Up 1.8TD
Sierra -89 4D Sedan 1.6OHC
Itellä vastaava laite Weber DFTH:lla. Jos kerta bensaa tulee heikosti pumpulta on viimeinen korjausyritys pudottaa tankki, puhaltaa kaikki letkut auki ja tarkastaa pienen pieni imusihti tankin imuputkesta (itse otin sen sihdin kokonaan pois vaikka se oli sittenkin auki ja laitoin erillisen suodattimen letkun väliin helposti päästävään paikkaan) Kaiken lisäksi itellä vika oli kuitenkin sytkäpuolella mutta tulipahan massattua samalla tankki. Se kolmihaaranen tötsä on joku höyrystin murikka, ei kannata välttämättä ohittaa sitä kun voi joutua lämpimänä startuttaa enemmän. Uus bensapumppu ei oo kovin kallis investointi jos putket on auki eikä bensa juokse.
moottori pitkittäin (auto poikittain)