Ei ne alapallot välttämättä rikki ole vaikka vaseliinia pursuileekin. Onko kumit ehjät vai tuleeko vaseliini mutterin puoleisesta päästä kumia?jkorpi kirjoitti:Kiitokset vastauksista . Kävin tilaamassa juuri myös alapallot. Oli öljyt tulleet molemmista ulos
Pallonivelistä ja puslista
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
#1
Taunus CoupeGT 2.8 '72
Taunus 4d 1.6GX '81 museo
Taunus 4d 2.0GX '82
AC Cobra V6
Tunturi super Sport `76
Pappa Tunturi `75
Taunus CoupeGT 2.8 '72
Taunus 4d 1.6GX '81 museo
Taunus 4d 2.0GX '82
AC Cobra V6
Tunturi super Sport `76
Pappa Tunturi `75
Otin eilen molemmat alatukivarret irti... Pelkääjänpuolen alapallon kumi on revennyt, kummankin puolen reaktiotankojen kumeja ei enää ole olemassakaan, iskarit ja lankarullat vaihtoon. Kuljettajan puolen alapallonivel on kunnossa, mutta vaihdan sen samalla kun sisemmät puslat alatukivarsiin. Ei viitsi nähdä samaa isoa vaivaa parivuotta myöhemmin yhden pienen alapallon kanssa.Ei ne alapallot välttämättä rikki ole vaikka vaseliinia pursuileekin. Onko kumit ehjät vai tuleeko vaseliini mutterin puoleisesta päästä kumia?
Mites nuo ala-pallot, näyttää olevan niitattu alatukivarteen. Laikalla pois? ja pultti mutteri yhdistelmällä uusi tilalle, kestääkö?
Motonetin kataloogin jäykimmät iskunvaimentimet tilasin. Vanhat iskarit olivat pahasti rikki. Alkuperäiset yli 30 vuotta vanhat.
Saa nähdä meneekö nuo vakio jouset helposti paikalleen. Tuli paikoiltaan voimakkaasti.
Kävin eilen tilailemassa kyseisia alustan osia. Liikkeissä (Vantaan motonet, Helsingin varaosatuonti,Helsingin automaa) ei oltu enää ihan varmoja, löytyykö osia. Saavat tietää vasta tänään tukkurilta, ettälöytyykö. En olisi uskonut millainen metsästäminen noissa vanhoissa taunuksen osissa voi olla.
Automaasta ei löytynyt:
Huomenta!
Kyseessä olevaa autoa eivät varaosaohjelmat enää tunne.
Näinkin kauan säilyneen auton varaosien suhteen kehottaisin kääntymään tampereen pisteemme puoleen jossa kuuleman mukaan pitäisi olla vanhoja filmejä vielä tallella jolloin voivat selvittää vieläkö osia saa.
Jos se ei onnistu voit tietenkin tilata osat suoraan saksasta ao. toimittajalta.
Terveisin
Varaosamyynti Konala
Mulla on kybin iskarit,yksi alapallo jne roinaa,ja koko etukelkka suht hyvässä vedossa.
Jotain hammastangon suojakumeja ja mitälie puslia läjä,isoimmat puuttuu.
Vakio-osia kaikki,mutta kun remppasin jonkun verran omaa ja se jäi sitten Astron
alta pois ajosta niin jouten ja myynnissä jos tarvetta tulee..
Elikkä osat on olleet käytössä mutta aika iso läjä ei oo kauaa ollut auton alla.
Jotain hammastangon suojakumeja ja mitälie puslia läjä,isoimmat puuttuu.
Vakio-osia kaikki,mutta kun remppasin jonkun verran omaa ja se jäi sitten Astron
alta pois ajosta niin jouten ja myynnissä jos tarvetta tulee..
Elikkä osat on olleet käytössä mutta aika iso läjä ei oo kauaa ollut auton alla.
Taunus Maximus =)
Alkuperäisiä niveliä pois otettaessa,on niittienjkorpi kirjoitti:Otin eilen molemmat alatukivarret irti... Pelkääjänpuolen alapallon kumi on revennyt, kummankin puolen reaktiotankojen kumeja ei enää ole olemassakaan, iskarit ja lankarullat vaihtoon. Kuljettajan puolen alapallonivel on kunnossa, mutta vaihdan sen samalla kun sisemmät puslat alatukivarsiin. Ei viitsi nähdä samaa isoa vaivaa parivuotta myöhemmin yhden pienen alapallon kanssa.Ei ne alapallot välttämättä rikki ole vaikka vaseliinia pursuileekin. Onko kumit ehjät vai tuleeko vaseliini mutterin puoleisesta päästä kumia?
Mites nuo ala-pallot, näyttää olevan niitattu alatukivarteen. Laikalla pois? ja pultti mutteri yhdistelmällä uusi tilalle, kestääkö?
Motonetin kataloogin jäykimmät iskunvaimentimet tilasin. Vanhat iskarit olivat pahasti rikki. Alkuperäiset yli 30 vuotta vanhat.
Saa nähdä meneekö nuo vakio jouset helposti paikalleen. Tuli paikoiltaan voimakkaasti.
Kävin eilen tilailemassa kyseisia alustan osia. Liikkeissä (Vantaan motonet, Helsingin varaosatuonti,Helsingin automaa) ei oltu enää ihan varmoja, löytyykö osia. Saavat tietää vasta tänään tukkurilta, ettälöytyykö. En olisi uskonut millainen metsästäminen noissa vanhoissa taunuksen osissa voi olla.
Automaasta ei löytynyt:
Huomenta!
Kyseessä olevaa autoa eivät varaosaohjelmat enää tunne.
Näinkin kauan säilyneen auton varaosien suhteen kehottaisin kääntymään tampereen pisteemme puoleen jossa kuuleman mukaan pitäisi olla vanhoja filmejä vielä tallella jolloin voivat selvittää vieläkö osia saa.
Jos se ei onnistu voit tietenkin tilata osat suoraan saksasta ao. toimittajalta.
Terveisin
Varaosamyynti Konala
poraaminen helpompaa kun "rälläköinti".
Pultit pitäisi tulla uuden nivelen mukana.
- FoorttiFani
- Viestit: 974
- Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10
Nostetaan wanhaa topikkia... Kellään sattumalta Tanen alatukivartta irrallaan? Tarttis vaihtaa alapallojen suojakumit, mutta ei oikein paikallaan saa mitattua sen suojakumin alahuulloksen halkaisijaa, joten tämän jos joku viitsisi mitata niin olisin kiitollinen..
Mertie pub & 3D
Meinasin tänään vaihtaa puslia eteen. Ei menny ihan niinku strömsössä :twisted: onko tosiaan näin että se ylä kolmion pultti ei tule pois sieltä muuten kun että on koko etu kelkka irti? ei muuten sitten lähtenyt se alatukivarren pulttikaan mihinkään. tän ketjun perusteella ymmärsin että ei ilman väkivaltaa (puukkosaha, rälläkkä) taida lähteäkkään.
'73 Taunus 2d 1600
Ei se pitkä pultti mahdu tulemaan sieltä, jos ei irrota kelkkaa jommasta kummasta päästä. Riippuu mistä suunnasta pultti on laitettu? Ite en muistaaksein irrottannu koko kelkkaa, vaan otin takapäästä irti ja laskin sitä sen verran alaspäin et tukivarren pultti mahtu tulla pois. Jos se alatukivarren pultti on tosiaan ruostunnu sinne puslan holkin sisään, ei se lähde kun puukkosahalla, rälläkällä tai plasmaleikkurilla ym.apukuski kirjoitti:Meinasin tänään vaihtaa puslia eteen. Ei menny ihan niinku strömsössä :twisted: onko tosiaan näin että se ylä kolmion pultti ei tule pois sieltä muuten kun että on koko etu kelkka irti? ei muuten sitten lähtenyt se alatukivarren pulttikaan mihinkään. tän ketjun perusteella ymmärsin että ei ilman väkivaltaa (puukkosaha, rälläkkä) taida lähteäkkään.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Ennenkuin irroitat pitkän pultin mutteria, niin yritä pyörittää itse pulttia. Tämä sen takia kun koko paketti on tiukassa paketissa ja kumipuslien metalliholkkien päät ovet sellaiset sahalaitaiset niin pyörittämällä pulttia saattaa pultti irrota sieltä metalliholkista kun ne sahalaitaiset päät purevat kiinni ja näin ollen saatat saada pultin helpommin pois...apukuski kirjoitti:Meinasin tänään vaihtaa puslia eteen. Ei menny ihan niinku strömsössä :twisted: onko tosiaan näin että se ylä kolmion pultti ei tule pois sieltä muuten kun että on koko etu kelkka irti? ei muuten sitten lähtenyt se alatukivarren pulttikaan mihinkään. tän ketjun perusteella ymmärsin että ei ilman väkivaltaa (puukkosaha, rälläkkä) taida lähteäkkään.
#1
Taunus CoupeGT 2.8 '72
Taunus 4d 1.6GX '81 museo
Taunus 4d 2.0GX '82
AC Cobra V6
Tunturi super Sport `76
Pappa Tunturi `75
Taunus CoupeGT 2.8 '72
Taunus 4d 1.6GX '81 museo
Taunus 4d 2.0GX '82
AC Cobra V6
Tunturi super Sport `76
Pappa Tunturi `75
Ite tein noin ja väänsin vähän liikaa ja pultti tuntui venyvän aika reippaasti eikä silti kääntynyt yhtään kierteissään Laitoin kyllä saman pultin vielä takaisin, mut saattaa vaikka viel mennä se samainen pultti joskus poikkiPj kirjoitti:Ennenkuin irroitat pitkän pultin mutteria, niin yritä pyörittää itse pulttia. Tämä sen takia kun koko paketti on tiukassa paketissa ja kumipuslien metalliholkkien päät ovet sellaiset sahalaitaiset niin pyörittämällä pulttia saattaa pultti irrota sieltä metalliholkista kun ne sahalaitaiset päät purevat kiinni ja näin ollen saatat saada pultin helpommin pois...apukuski kirjoitti:Meinasin tänään vaihtaa puslia eteen. Ei menny ihan niinku strömsössä :twisted: onko tosiaan näin että se ylä kolmion pultti ei tule pois sieltä muuten kun että on koko etu kelkka irti? ei muuten sitten lähtenyt se alatukivarren pulttikaan mihinkään. tän ketjun perusteella ymmärsin että ei ilman väkivaltaa (puukkosaha, rälläkkä) taida lähteäkkään.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Mistä te hommaatte kunnon niveliä?
Pusla remontissa huomasin että viimevuoden huhtikuussa katsastusremontissa vaihdettu raidetangon pää ja nyt jo suojakumi rikki.
Samoin motonetin "parempi" moog alapallonivel meni vuodessa todella väljäksi ekaks suojakumi -> hetken päästä helvetinmoinen natina..
Päätin ostaa tuon alapallonivelen tilalle paikallisesta varaosaliikkeestä "paremman" nivelen ja moogiahan sieltäkin tuli....
Pusla remontissa huomasin että viimevuoden huhtikuussa katsastusremontissa vaihdettu raidetangon pää ja nyt jo suojakumi rikki.
Samoin motonetin "parempi" moog alapallonivel meni vuodessa todella väljäksi ekaks suojakumi -> hetken päästä helvetinmoinen natina..
Päätin ostaa tuon alapallonivelen tilalle paikallisesta varaosaliikkeestä "paremman" nivelen ja moogiahan sieltäkin tuli....
Vastaan itse, kävin tänää hakemassa motonetistä uudet raidetangonpäät ja näyttäs mahollisesti olevan eri merkkiset, ainakin eri stanssaukset nivelen pohjassa.. Saas nähä..ardhu kirjoitti:Mistä te hommaatte kunnon niveliä?
Pusla remontissa huomasin että viimevuoden huhtikuussa katsastusremontissa vaihdettu raidetangon pää ja nyt jo suojakumi rikki.
Samoin motonetin "parempi" moog alapallonivel meni vuodessa todella väljäksi ekaks suojakumi -> hetken päästä helvetinmoinen natina..
Päätin ostaa tuon alapallonivelen tilalle paikallisesta varaosaliikkeestä "paremman" nivelen ja moogiahan sieltäkin tuli....
(Päätin ostaa tuon alapallonivelen tilalle paikallisesta varaosaliikkeestä "paremman" nivelen ja moogiahan sieltäkin tuli....)
kyllä ne motonetin varaosat tulee ihan samoilta isoilta toimittajilta kuin muillekin varaosakaupoille. ja ad varaosat kuuluu jopa samaan ketjuun motonetin kanssa.
se on vaan valitettava tosiasia että suurin osa varaosista on huonompi laatusta kamaa kuin alkuperäset.
niin ja mainittakoon vielä että en ole motonetissä töissä, että siksi tässä ko puljua puolustelisin
kyllä ne motonetin varaosat tulee ihan samoilta isoilta toimittajilta kuin muillekin varaosakaupoille. ja ad varaosat kuuluu jopa samaan ketjuun motonetin kanssa.
se on vaan valitettava tosiasia että suurin osa varaosista on huonompi laatusta kamaa kuin alkuperäset.
niin ja mainittakoon vielä että en ole motonetissä töissä, että siksi tässä ko puljua puolustelisin