2.8i laillisesti taunukseen (5.sivulla yhteenveto)
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
-
- Viestit: 473
- Liittynyt: 21 Joulu 2005, 11:23
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Jaaha. Nyt näyttää sille että tämän arpominen ja kissanhännän veto tuosta 2.8 koneesta loppuu ja homma menee kuten pitääkin. Kuten useamman kerran toitotin älkää uskoko mitä yksittäiset katsastusasemat tai miehet teille sanoo. Tutkikaa ja lukekaa asetuksia ja lakeja, niille ei nämä edellä mainitut mahda yhtään mitään. Jos ja kun pystyy osoittamaan aukottomasti esim tässä tapauksessa tuon moottorin vertailumoottoriksi ei asiassa ole kenelläkkään mitään nokan koputtamista, kuten ei myöskään tällä 7kg/Kw rajalla sen jälkeen. Eli vaihdetun moottorin muuttamista ja virittämistä perinteisin keinoin.
Kuten huomaatte asiaa kun penkoo ja nostelee pintaan kyllä siihen joku tarttuu ja alkaa selvittämään asioita ja pyytämään noita tarvittavia dokumentteja esim maahantuojalta. Taunukset alkaa olla jo sen verran harvinaisia tuolla tien päällä että periaatteessa saattaa jo kerätä sympatiapisteet myös maahantuoja taholta ja tälläinen todistus kirjoitetaan ihan ilolla. Tämä ei kuitenkaan poista sitä tosiasiaa että nämä mallisarjat I II ja III ovat käytännössä identtiset tekniikan osalta poislukien niitä näkyviä peltejä joista jossain vaiheessa keroinkin omassa esimerkkitapauksessani
Jos aikoinaan oli todestelu sillä heebolla kuka väitti että maapallo on muuten pyöreä eikä pannukakki kuten silloiset viisaat väitti, oli tässäkin melkoinen vääntö yleistä mielipidettä vastaan joka oli yllättäen tuomitseva. Nyt kuitenkin näyttää sille että tämä taistelu on voitettu ja arvailut tämän asian suhteen voidaan unohtaa ja puhua ihan vain faktoista. Mitäpä tästä olette mieltä?
Ps. Jos edelleen ajaisin taunuksella siinä olisi ollut jo vuosia sitten kiinni tuo 2.8 (+10%) ja viritettynä perinteisin keinoin. Silloin olisi ollut tarmoa vääntää itse nuo paperihommat kuntoon. Nyt tyydyin vain huutelemaan ja neuvomaan miten ne hommat menee.
PS2 Seuraava ässä on jo hihassa valmiina...
Kuten huomaatte asiaa kun penkoo ja nostelee pintaan kyllä siihen joku tarttuu ja alkaa selvittämään asioita ja pyytämään noita tarvittavia dokumentteja esim maahantuojalta. Taunukset alkaa olla jo sen verran harvinaisia tuolla tien päällä että periaatteessa saattaa jo kerätä sympatiapisteet myös maahantuoja taholta ja tälläinen todistus kirjoitetaan ihan ilolla. Tämä ei kuitenkaan poista sitä tosiasiaa että nämä mallisarjat I II ja III ovat käytännössä identtiset tekniikan osalta poislukien niitä näkyviä peltejä joista jossain vaiheessa keroinkin omassa esimerkkitapauksessani
Jos aikoinaan oli todestelu sillä heebolla kuka väitti että maapallo on muuten pyöreä eikä pannukakki kuten silloiset viisaat väitti, oli tässäkin melkoinen vääntö yleistä mielipidettä vastaan joka oli yllättäen tuomitseva. Nyt kuitenkin näyttää sille että tämä taistelu on voitettu ja arvailut tämän asian suhteen voidaan unohtaa ja puhua ihan vain faktoista. Mitäpä tästä olette mieltä?
Ps. Jos edelleen ajaisin taunuksella siinä olisi ollut jo vuosia sitten kiinni tuo 2.8 (+10%) ja viritettynä perinteisin keinoin. Silloin olisi ollut tarmoa vääntää itse nuo paperihommat kuntoon. Nyt tyydyin vain huutelemaan ja neuvomaan miten ne hommat menee.
PS2 Seuraava ässä on jo hihassa valmiina...
Ei niistä näy et ovat vertailukelpoisia! Tekniikka sama, mut ei lue et kori myös samanlainen alustaltaan...Herkko kirjoitti:Muttaku... senhän näkkee
nimenomaan nuista ko.vertailu
papereista että ovat samoja autoja...?
Voortillakin mestari niitä vertas
ja sano että näistähän se käy selväksi.
Vai hä...jos joku ei lukemaansa
ymmärrä(inssi?)niin johan on kumma!?
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Missä kohti on ero...Mois kirjoitti:Ei niistä näy et ovat vertailukelpoisia! Tekniikka sama, mut ei lue et kori myös samanlainen alustaltaan...Herkko kirjoitti:Muttaku... senhän näkkee
nimenomaan nuista ko.vertailu
papereista että ovat samoja autoja...?
Voortillakin mestari niitä vertas
ja sano että näistähän se käy selväksi.
Vai hä...jos joku ei lukemaansa
ymmärrä(inssi?)niin johan on kumma!?
Ainoa jos pikkua n....sii
on "jousen vapaa pituus".
Eroa 7 mm.
Mutta uudempi on helppo laittaa,
niinku allekirjottaneela.
No ero on se et niis papereis ei kerrota et ne on vertailukelposii, siin se ero on!!! Voihan vaik missä autois olla sama tekniikka!Herkko kirjoitti:Missä kohti on ero...Mois kirjoitti:Ei niistä näy et ovat vertailukelpoisia! Tekniikka sama, mut ei lue et kori myös samanlainen alustaltaan...Herkko kirjoitti:Muttaku... senhän näkkee
nimenomaan nuista ko.vertailu
papereista että ovat samoja autoja...?
Voortillakin mestari niitä vertas
ja sano että näistähän se käy selväksi.
Vai hä...jos joku ei lukemaansa
ymmärrä(inssi?)niin johan on kumma!?
Ainoa jos pikkua n....sii
on "jousen vapaa pituus".
Eroa 7 mm.
Mutta uudempi on helppo laittaa,
niinku allekirjottaneela.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
-
- Viestit: 473
- Liittynyt: 21 Joulu 2005, 11:23
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Joskus käyttävät mainintaa "yksittäistapauksissa voidaan asentaa" ,seuraavin edellytyksin blaa blaa blaa mallisarjaan jne.
Pääasia on että siinä paperissa lukee selvästi että nuo tärkeimmät eli jarrut akselistot ja jousitus on kutakuikin samat tai niiden selkeät erot. Sen jälkeen alkaa paraatimarssi halki suomen.
Pääasia on että siinä paperissa lukee selvästi että nuo tärkeimmät eli jarrut akselistot ja jousitus on kutakuikin samat tai niiden selkeät erot. Sen jälkeen alkaa paraatimarssi halki suomen.
Lähen unille.......Pöhö-Andrei kirjoitti:Joskus käyttävät mainintaa "yksittäistapauksissa voidaan asentaa" ,seuraavin edellytyksin blaa blaa blaa mallisarjaan jne.
Pääasia on että siinä paperissa lukee selvästi että nuo tärkeimmät eli jarrut akselistot ja jousitus on kutakuikin samat tai niiden selkeät erot. Sen jälkeen alkaa paraatimarssi halki suomen.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Ei tämä nyt aivan saivartelua ole. Eli edelleen, kuten jo aiemmin oon sanonu, niin JOILLAKIN asemilla ei onnistu tuo vertailu noitten papereitten kesken kun ovat eri lapuilla. Piste.
Kuopion foordilla (delta-autolla siis) kun kävin silloin reipas kuukausi sitten tuota kysymässä, niin se ukko ei uskaltanu kirjottaa, että mk2 ja 3 vois verrata mk1:een, kun sen mukaan "....näissä voi olla jotain minkä takia näitä ei oo alunperinkään laitettu samalle paperille..." ja näitä kommentteja varten pitäis nyt saada se viimenenkin kuponki tänne.
Eli edelleen: JOILLAKIN konttoreilla ei ole mitään ongelmaa mk1:en kanssa ja JOILLAKIN konttoreilla (kuten Kuopion Foordilla) taas on. Mutta toivottavasti se Sultzin lappunen on semmonen ku pitääkin ja poistaa viho viiemin tämänkin ongelman.
En mä huvikseni tästä päivänselvästä asiasta muuten jankkaisi, mutta kun nuo on eri lapuille kirjotettuja vertailuperusteita, niin kaikki ei niitä usko samaksi!!
Ilmeisesti Sultzilla oli nyt tulossa se lappunen mitä tänne kaipaillaan maahantuojalta, eli jolla saa näillä vastahakoisemmillakin konttoreilla tuon asian menemään kerralla läpi. Tällöin ei kenenkään tarvi juosta konttorilta toiselle autonsa kanssa kokeilemassa onneaan.
Kuopion foordilla (delta-autolla siis) kun kävin silloin reipas kuukausi sitten tuota kysymässä, niin se ukko ei uskaltanu kirjottaa, että mk2 ja 3 vois verrata mk1:een, kun sen mukaan "....näissä voi olla jotain minkä takia näitä ei oo alunperinkään laitettu samalle paperille..." ja näitä kommentteja varten pitäis nyt saada se viimenenkin kuponki tänne.
Eli edelleen: JOILLAKIN konttoreilla ei ole mitään ongelmaa mk1:en kanssa ja JOILLAKIN konttoreilla (kuten Kuopion Foordilla) taas on. Mutta toivottavasti se Sultzin lappunen on semmonen ku pitääkin ja poistaa viho viiemin tämänkin ongelman.
En mä huvikseni tästä päivänselvästä asiasta muuten jankkaisi, mutta kun nuo on eri lapuille kirjotettuja vertailuperusteita, niin kaikki ei niitä usko samaksi!!
Ilmeisesti Sultzilla oli nyt tulossa se lappunen mitä tänne kaipaillaan maahantuojalta, eli jolla saa näillä vastahakoisemmillakin konttoreilla tuon asian menemään kerralla läpi. Tällöin ei kenenkään tarvi juosta konttorilta toiselle autonsa kanssa kokeilemassa onneaan.
Taunus 17m super 1.7 -67 2d (P5)
Taunus 1.6 (@ 2.3 V6) 2d sedan -75 (ex)
Granada 3.0 GL -75 (ex)
Taunus 1.6 (@ 2.3 V6) 2d sedan -75 (ex)
Granada 3.0 GL -75 (ex)
"Jos ajaisin Taunuksella" :?: :?: :!:Pöhö-Andrei kirjoitti: Ps. Jos edelleen ajaisin taunuksella siinä olisi ollut jo vuosia sitten kiinni tuo 2.8 (+10%) ja viritettynä perinteisin keinoin. Silloin olisi ollut tarmoa vääntää itse nuo paperihommat kuntoon. Nyt tyydyin vain huutelemaan ja neuvomaan miten ne hommat menee.
PS2 Seuraava ässä on jo hihassa valmiina...
Taunus Maximus =)
-
- Viestit: 473
- Liittynyt: 21 Joulu 2005, 11:23
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Kerran taunusmies aina taunusmies. Ajelin tälle tuosituhannelle saakka fordeilla alkaen vuosimallista -64 17m V6 seuraavaksi tuli -74 2.0 sitten taisi olla -76 2.0 lopulta nousin kahdeksankymmentä luvulle ja vuodet -93-2003 ajoin sierralla vuosimallia -84.
Nyt kuitenkin ihan käytännön syistä on käyttöauto vaihtunut toiseen saksalaiseen laatumerkkiin, no olihan tuossa välissä coupe mersukin ja harrasteauto jota sitten popitetaan ihan sitä tehden tuleekin tuolta idästä.
Mutta ihan täysin en silti fordeista ole luopunut. On siinä kutosessa vaan niin hieno ääni.
Nyt kuitenkin ihan käytännön syistä on käyttöauto vaihtunut toiseen saksalaiseen laatumerkkiin, no olihan tuossa välissä coupe mersukin ja harrasteauto jota sitten popitetaan ihan sitä tehden tuleekin tuolta idästä.
Mutta ihan täysin en silti fordeista ole luopunut. On siinä kutosessa vaan niin hieno ääni.
janipuum kirjoitti: Eli tänne kaivataan ko. todistus että niitä kahta lappua voidaan verrata toisiinsa. (eli että mk1 ja mk2-3 ovat vertailukelpoisia) Rakenteellisista eroista laput löytyy kyllä katsureiltakin, mutta kun ovat eri lapuilla, niin niitä käsitellään eri autoina useilla katsastuskonttoreilla, eikä asiaan ole näillä asemilla mahdollista ilman foordin/maahantuojan lausuntoa vaikuttaa vaikka kuinka ovat samalaisia näkö- ja tuntoaistien mukaan!
Kuten sanoin pari sivua sitten, mulle on tulossa maahantuojalta paperi joka todistaa kaikkien mk1-mk3 taunuksien ja mk3-mk5 cortinoiden olevan vertailukelpoisia, joten ei ole mitään ongelmaa enään ei tarvita muuta paperia!Sultzi kirjoitti:Noniin pojat! Nyt hymy korviin asti, ainakin mulla on jo
Maahantuojalta on tulossa paperi joka todistaa mk1-mk3 taunuksien ja mk3-mk5 cortinoiden olevan keskenään vertailukelpoisia ja pyysin että yhdistäisivät samaan paperiin myös tiedon tuosta tehokkaammasta 2,3l v6-koneesta, joka tuli vuonna -80!
Ai saatana, tuntuu hyvältä. Nyt vaan odotellaan postissa tulevaa paperilappusta :twisted:
Älä nyt ota loukkauksena, mutta et nyt ymmärrä alkuunkaan mistä puhutaan. eri taunukset mk1-mk2-mk3 ovat lain silmissä eri autoja kunnes ford toisin asian paperille pistää. piste. tämä asia ei pitäisi olla vaikea nyt vihdoin tajuta?Herkko kirjoitti:Muttaku... senhän näkkee
nimenomaan nuista ko.vertailu
papereista että ovat samoja autoja...?
Voortillakin mestari niitä vertas
ja sano että näistähän se käy selväksi.
Vai hä...jos joku ei lukemaansa
ymmärrä(inssi?)niin johan on kumma!?