Atlas säätöohje

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Tero_s
Viestit: 282
Liittynyt: 02 Elo 2004, 20:37
Paikkakunta: Turku

Atlas säätöohje

Viesti Kirjoittaja Tero_s »

Äskettäin scannattua Atlas säätö/korjaus ohje m-hoppa korjaamokirjasta vuodelta -68.
Voorteja ne on Mercurytkin
gepardi
Viestit: 926
Liittynyt: 15 Loka 2004, 01:11
Paikkakunta: Kuhmo

Viesti Kirjoittaja gepardi »

Olen salaa himoinnut noita erikoistyökaluja, mutta ei ole vielä tullut vastaan niitä.
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

Pitihän tuo heti tallentaa ittellekin 8) ..
Hyvä löytö :D
Taunus Maximus =)
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Itellä kun ei oo kaikkia kunnos ulosvetäjiä, joten janzamar ties jonkun perän säätäjän, onko vielä muistissa???
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

Katinalan romiksella Hämeenlinnassa (Parola..?)laittoivat
ainakin 626-Azmaan mulle perämurikan halvalla ja nopeasti..
Ja Porvoossa oli kai joku Lindroos..en oo ihan varma tuosta nimestä..
Ölstensin teollisuusalueella,pieni yhden miehen korjaamo.
Taunus Maximus =)
Tero_s
Viestit: 282
Liittynyt: 02 Elo 2004, 20:37
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Tero_s »

Melkein voisin vannoa ettei tota perän säätöä enää kukaan Suomessa kunnolla tee.

1. Erkoistyökaluja ei ole enää missään. (Jollain ford-merkkiliikkeellä toki voi olla tuurilla tallella.)

2. Tohon hupenee helposti päivä, jos kunnolla tekee. 7x70€ eli ~500€ pelkkä perän säätö. Varmasti joku tekee halvemmalla, siis lyhemmässä ajassa tai pienemmällä tunti velotuksella mutta silloin luultavasti ei noudateta tota ohjetta kuin paikoitellen.

Poskilaakereita yms. on toki merkkikorjaamoissakin vahdettu oikoen, eli uudet laakerit sisään ja vanhoilla shimmeillä nippuun. Jos kuitenkin kasaa perän uusilla romuilla (laakerit, välitys ja lukko) niin kunnon säätö on paikallaan.
Voorteja ne on Mercurytkin
kankkis
Viestit: 98
Liittynyt: 07 Tammi 2007, 21:44
Paikkakunta: Humppila

Viesti Kirjoittaja kankkis »

Olisko kellään kaikkia taka-akselin kiristys tiukkuuksia erityisesti ton vetoakselin laipan mutterin
REPA
Viestit: 199
Liittynyt: 13 Kesä 2006, 09:47
Paikkakunta: HELSINKI

Viesti Kirjoittaja REPA »

Uskoakseni monikin vielä laittaa noita isoja atlaksia.Onhan niitä vielä rallipuolella vielä käytössä.Väittävät olevan aika iisijuttu kunhan tietää ja osaa säätää.
Herkko
Viestit: 1313
Liittynyt: 25 Elo 2004, 22:55
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Herkko »

Itekki olen kuullut niitä säädettävän
punamullan avulla. :?
Mutta väriaineella kuitenkin,että
rataskosketuksen erottaa.
Pöhö-Andrei
Viestit: 473
Liittynyt: 21 Joulu 2005, 11:23
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Pöhö-Andrei »

Jotkut on käytäneet tuohon säätöön tai paremminkin hammaskosketuksen määrittämiseen ihan perus hylomaria eli sitä sinistä tiivisteliimaa. Toimii ainakin mersun perissä.
Miku
Viestit: 27
Liittynyt: 14 Helmi 2005, 17:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Miku »

Vaseliini on kans kätevää hammaskosketuksen määrittämiseen.
Vastaa Viestiin