Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.
Katinalan romiksella Hämeenlinnassa (Parola..?)laittoivat
ainakin 626-Azmaan mulle perämurikan halvalla ja nopeasti..
Ja Porvoossa oli kai joku Lindroos..en oo ihan varma tuosta nimestä..
Ölstensin teollisuusalueella,pieni yhden miehen korjaamo.
Melkein voisin vannoa ettei tota perän säätöä enää kukaan Suomessa kunnolla tee.
1. Erkoistyökaluja ei ole enää missään. (Jollain ford-merkkiliikkeellä toki voi olla tuurilla tallella.)
2. Tohon hupenee helposti päivä, jos kunnolla tekee. 7x70€ eli ~500€ pelkkä perän säätö. Varmasti joku tekee halvemmalla, siis lyhemmässä ajassa tai pienemmällä tunti velotuksella mutta silloin luultavasti ei noudateta tota ohjetta kuin paikoitellen.
Poskilaakereita yms. on toki merkkikorjaamoissakin vahdettu oikoen, eli uudet laakerit sisään ja vanhoilla shimmeillä nippuun. Jos kuitenkin kasaa perän uusilla romuilla (laakerit, välitys ja lukko) niin kunnon säätö on paikallaan.
Uskoakseni monikin vielä laittaa noita isoja atlaksia.Onhan niitä vielä rallipuolella vielä käytössä.Väittävät olevan aika iisijuttu kunhan tietää ja osaa säätää.
Jotkut on käytäneet tuohon säätöön tai paremminkin hammaskosketuksen määrittämiseen ihan perus hylomaria eli sitä sinistä tiivisteliimaa. Toimii ainakin mersun perissä.