perän laakerien vaihto
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
perän laakerien vaihto
Kesällä alkoi vollotus perästä, eikäpä sitä jaksais enää kuunnella. Ääni perässä on niin tasainen, että uskon ja toivon, että se tulee laakerista. Ajattelinpa sitten samaan syssyyn vaihtaa kaikki laakerit taka-akselilta, kun sen kerran nyt pudottaa.
Apua tarvisin laakerikokoihin, eli kaikki 3.44 laakerien koot. Ja sitten kaikki vinkit ovat tervetulleita, kun en ennen ole taunuksen perään mennyt koskemaan
Apua tarvisin laakerikokoihin, eli kaikki 3.44 laakerien koot. Ja sitten kaikki vinkit ovat tervetulleita, kun en ennen ole taunuksen perään mennyt koskemaan
En osaa laakerikokoihin neuvoa,mutta
kannattaa varustautua kunnollisella ulosvetäjällä
ihan ensimmäiseksi.
Joku lähemmäs 10-kiloinen liukuvasara vois olla sopiva
..ja kerran pari on ittellä mennyt hermo tiukan laakerin kanssa,rälläkällä irtoaa jos on vakaa käsi,ettei tee akseliin jälkeä.
Ihan viimeinen millin osa vasaralla ja meisselillä.
Tietysti jollain "kätilöllä" mieluummin.
kannattaa varustautua kunnollisella ulosvetäjällä
ihan ensimmäiseksi.
Joku lähemmäs 10-kiloinen liukuvasara vois olla sopiva
..ja kerran pari on ittellä mennyt hermo tiukan laakerin kanssa,rälläkällä irtoaa jos on vakaa käsi,ettei tee akseliin jälkeä.
Ihan viimeinen millin osa vasaralla ja meisselillä.
Tietysti jollain "kätilöllä" mieluummin.
Taunus Maximus =)
-
- Viestit: 1273
- Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
- Paikkakunta: Huittinen
Jos meinaat kaikki 4 laakeria kopan alle vaihtaa, satasesta et saa senttiäkään takasin. Todennäköisesti saat kaivaa vielä lisää...Taunusmies Jussi kirjoitti:Ei ne nyt niin paljoa maksa! Laakerit irti ja mallin kanssa laakeri kauppaan! Ei maksa paljoa.late kirjoitti:ja varaa myös muutama sata euroa laakereihin
Siihen sitten vielä 5kympillä pyöränlaakereita kaveriksi.
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Muistaakseni 200 - 250e Fordilla murikkaosaston 4 laakeria isoon atlakseen.
Muistaakseni tavallisesta laakeriliikkeestä ei löydy. Stefa noin 20e.
jostain on kertynyt tämmöset , en ole ihan varma onko oikein.
16283 x2
HM88510 ulkokehä 16,22
HM89410 ulkokehä 16,22
16150 x2
HM89449 sisäkehä 32,80
HM88542 sisäkehä 32, 80
-vk- (astriel)
Muistaakseni tavallisesta laakeriliikkeestä ei löydy. Stefa noin 20e.
jostain on kertynyt tämmöset , en ole ihan varma onko oikein.
16283 x2
HM88510 ulkokehä 16,22
HM89410 ulkokehä 16,22
16150 x2
HM89449 sisäkehä 32,80
HM88542 sisäkehä 32, 80
-vk- (astriel)
-
- Viestit: 1273
- Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
- Paikkakunta: Huittinen
Jari H kirjoitti:Jos meinaat kaikki 4 laakeria kopan alle vaihtaa, satasesta et saa senttiäkään takasin. Todennäköisesti saat kaivaa vielä lisää...Taunusmies Jussi kirjoitti:Ei ne nyt niin paljoa maksa! Laakerit irti ja mallin kanssa laakeri kauppaan! Ei maksa paljoa.late kirjoitti:ja varaa myös muutama sata euroa laakereihin
Siihen sitten vielä 5kympillä pyöränlaakereita kaveriksi.
Jaa. Mää vaihdoin tuossa kesällä omaan perään kolme laakeria, toinen vetarin laakeri ja molemmat poskilaakerit ne kustansivat ehkä noin 70e. Pyöränlaakeri motonetista ja poskilaakeri mallin mukaan paikallisesta koneliikkeestä. Tämä oli kyllä pikkuperä, isosta atlaksesta en tiedä.
Jos pytty ei ole Vee-asennossa niin se on vessanpytty!
-75 coupe
-75 coupe
mikähän tossa mun -81 tanen peräässä on ku alkaa kolkottaa kuudenkympin jälkeen mut ei ujella yhtään ?
ja kaikki pakoputket sun muut oon heilutellu ettei oo niissä vikaa. ja kardaanin kannatin laakerin oon vaihtanu ja koitin ilman kardaanii niin ei kolise kyl lootankaan pääs.
ja kaikki pakoputket sun muut oon heilutellu ettei oo niissä vikaa. ja kardaanin kannatin laakerin oon vaihtanu ja koitin ilman kardaanii niin ei kolise kyl lootankaan pääs.
Ford taunus -81 1.6 gx
Ford Sierra -88 2.0 ohc
Chevrolet Camaro iroc Z -86 5.7 tpi
Ford Sierra -88 2.0 ohc
Chevrolet Camaro iroc Z -86 5.7 tpi
Puslat ja kallistuksenvakaaja voi olla jo kaukaa haettuja..
jos ottais kardaanin irti ja kattois onko se perän kiristysmutteri
mikä liekään oikealta nimitykseltään kunnolla kiinni?
Mutta ei siellä ole kuin se yksi iso mutteri kumminkaan.
Ja jos ei ole löysä,niin ei kannata kiristää lisääkään ettei
mene mikään rikki.
jos ottais kardaanin irti ja kattois onko se perän kiristysmutteri
mikä liekään oikealta nimitykseltään kunnolla kiinni?
Mutta ei siellä ole kuin se yksi iso mutteri kumminkaan.
Ja jos ei ole löysä,niin ei kannata kiristää lisääkään ettei
mene mikään rikki.
Taunus Maximus =)
Mul oli koneen kannake kumit niin "loppu" et kone pääs kääntyy sen verran kierroksil et putki rupes kolkkailee pohjaa mut paikoillaa putkee heilutelles ei kuulun mitää...
Ford Taunus 4d 2,8 v6 73
Ford Taunus coupe 2.0 75
Ford Taunus 4d 2,0 77
Ford Taunus 4d 2,0 XL 71
Ford Granada stw 2,8i ghia 83
Ford Granada coupe 2,6 XL 74
3x Mondeo stw
Dodge Aspen 3,7 81
Helkama Hopeasauma 55
Jawa 550 pionyr 57
Ford Taunus coupe 2.0 75
Ford Taunus 4d 2,0 77
Ford Taunus 4d 2,0 XL 71
Ford Granada stw 2,8i ghia 83
Ford Granada coupe 2,6 XL 74
3x Mondeo stw
Dodge Aspen 3,7 81
Helkama Hopeasauma 55
Jawa 550 pionyr 57