Mistä ruisku?
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
-
- Viestit: 1273
- Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
- Paikkakunta: Huittinen
Mistä ruisku?
Tulisko kenellekkään mieleen mitään autoa jossa olisi 1.0-1.2 ruisku konetta, mielellään monipisteruisku, mutta myös yksipisteruisku voipi käydä. Mekaaninen saattaisi olla parempi? Tuli vaan tuossa joku ilta pienissä huuruissa mieleen, että jos laittais tuohon fiestaan ruiskun.... 1.3 koneen ruisku taitaa olla liian suuri tuolle 1.1 koneelle?
Jos pytty ei ole Vee-asennossa niin se on vessanpytty!
-75 coupe
-75 coupe
-
- Viestit: 1273
- Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
- Paikkakunta: Huittinen
-
- Viestit: 262
- Liittynyt: 29 Heinä 2004, 22:34
- Paikkakunta: Salo
- Viesti:
Kummassakaan ei ole Kentiä...Viipo kirjoitti:eikös KA:ssa ole se ihan sama kentti perusmoottorina, ku mk3 ekkerissäkin?
(vaan siis Escossa on Valencia ja KA:ssa Endura E ja itseasiassa mk III Escossa ei ole Valenciaakaan vaan CVH. Valencia tuli vasta mk 4:ään)
Ja ennenkuin joku alkaa vängätä vastaan, niin Valenciaan ei käytännössä sovi yksikään Kentin liikuva osa, lohko on pidempi jne. Endura taas on Valencian jatkokehitelmä jossa erona mm. suorasytkä.
Ford Capri S 2.6 V6
Ford Sierra 2.0 iS (myyty - 5 tuntia sen jälkeen kylki edellä puuhun)
Ford Scorpio 2.9i V6 Ghia Automatic
Ford Fiesta mk 4 1.3i
Ford Sierra 2.0 iS (myyty - 5 tuntia sen jälkeen kylki edellä puuhun)
Ford Scorpio 2.9i V6 Ghia Automatic
Ford Fiesta mk 4 1.3i
-
- Viestit: 1273
- Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
- Paikkakunta: Huittinen
Onko tää Endurakin työntötanko kone? Meinaan, ei tuossa mun -89 fiestassakaan ole virranjakajaa. Et onko tuo kone joku enduran ja valencian väliinputoaja vai minä vuonna tuo endura on tullut markkinoille?Voorttimies kirjoitti:Endura taas on Valencian jatkokehitelmä jossa erona mm. suorasytkä.
Jos pytty ei ole Vee-asennossa niin se on vessanpytty!
-75 coupe
-75 coupe
-
- Viestit: 262
- Liittynyt: 29 Heinä 2004, 22:34
- Paikkakunta: Salo
- Viesti:
Tikkukonehan se Endurakin on (kun kerran on periaatteessa Valencia) ja kyllä, Fiaskossakin on "samaa" konetta, tosin nimellä HCS.
Kasiysistä alkaen tota konetta on Fiestassa eli III-korista alkaen (3.89 ->)
Kasiysistä alkaen tota konetta on Fiestassa eli III-korista alkaen (3.89 ->)
Ford Capri S 2.6 V6
Ford Sierra 2.0 iS (myyty - 5 tuntia sen jälkeen kylki edellä puuhun)
Ford Scorpio 2.9i V6 Ghia Automatic
Ford Fiesta mk 4 1.3i
Ford Sierra 2.0 iS (myyty - 5 tuntia sen jälkeen kylki edellä puuhun)
Ford Scorpio 2.9i V6 Ghia Automatic
Ford Fiesta mk 4 1.3i
-
- Viestit: 1273
- Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
- Paikkakunta: Huittinen
Jaa, muistaakseni se mun mjoottori oli just tommonen.. Elikkä ei tarvi edes sovittaa mitään ruuttaa siihen kun tuon KA:n ruisku menee varmaankin aika pitkälti suoraan. Toisaalta siinä sovittamisessa olisi oma hohtonsa...Voorttimies kirjoitti:Tikkukonehan se Endurakin on (kun kerran on periaatteessa Valencia) ja kyllä, Fiaskossakin on "samaa" konetta, tosin nimellä HCS.
Kasiysistä alkaen tota konetta on Fiestassa eli III-korista alkaen (3.89 ->)
Jos pytty ei ole Vee-asennossa niin se on vessanpytty!
-75 coupe
-75 coupe
-
- Viestit: 262
- Liittynyt: 29 Heinä 2004, 22:34
- Paikkakunta: Salo
- Viesti:
No, Roadsportia ajava kaveri sovitti siihen 1.3 Valencia-Fiestaansa ruiskun jossain vaiheessa. Opelin osia käytettiin + käsityötä + MegaSquirt. Pelasikin jollain lailla mut siinä oli jotain ongelmia ja ruisku heitettiin hiiteen ja yksi tuplakaasari tilalle -> ongelmat poistui... Siinä on noita polttoaineensyöttövariaatioita ollut aika monta. Parhaimmillaan siitä on tähän mennessä penkitetty 130 hv, ei paha tollasesta vanhasta, pitkälti vakio-osista kasatusta työntötankokoneesta ilman mitään hightechiä.
Ford Capri S 2.6 V6
Ford Sierra 2.0 iS (myyty - 5 tuntia sen jälkeen kylki edellä puuhun)
Ford Scorpio 2.9i V6 Ghia Automatic
Ford Fiesta mk 4 1.3i
Ford Sierra 2.0 iS (myyty - 5 tuntia sen jälkeen kylki edellä puuhun)
Ford Scorpio 2.9i V6 Ghia Automatic
Ford Fiesta mk 4 1.3i
Ainakin Kenttiläisen retainerit käy, eli vähintään 8 liikkuvaa osaa...Voorttimies kirjoitti:
Ja ennenkuin joku alkaa vängätä vastaan, niin Valenciaan ei käytännössä sovi yksikään Kentin liikuva osa, lohko on pidempi jne. Endura taas on Valencian jatkokehitelmä jossa erona mm. suorasytkä.
Niin ja virranjakaja.
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
-
- Viestit: 262
- Liittynyt: 29 Heinä 2004, 22:34
- Paikkakunta: Salo
- Viesti:
No jos nyt aletaan pilkkua nussimaan, niin joo joo, sopiihan siihen Valenciaan erinäköistä pisteosaa Kentistä. Mutta eri kone on kyseessä kuitenkin.
Unohditte mainita kampiakselin etustefan ja öljynsuodattimen...
Unohditte mainita kampiakselin etustefan ja öljynsuodattimen...
Ford Capri S 2.6 V6
Ford Sierra 2.0 iS (myyty - 5 tuntia sen jälkeen kylki edellä puuhun)
Ford Scorpio 2.9i V6 Ghia Automatic
Ford Fiesta mk 4 1.3i
Ford Sierra 2.0 iS (myyty - 5 tuntia sen jälkeen kylki edellä puuhun)
Ford Scorpio 2.9i V6 Ghia Automatic
Ford Fiesta mk 4 1.3i
-
- Viestit: 1273
- Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
- Paikkakunta: Huittinen