Tämä oli erittäin mielenkiintoista kuulla. Olen itse pähkäillyt onko noihin rekisteriviranomaisten tietoihin luottamista, mutta eipä siis ole. Täytyy siis varmistaa alkuperäinen malli aina tyyppikilvestä.RSME kirjoitti:Ei kun ennenvanhaan katsastusmies sai peukaloida autojen mallitietoja, ja tyyppitietojakin, eli jos autoon vaihdettiin moottori voitiin malli ystävällisesti muuttaa uuden moottorin mukaiseksi. Tyyppinumeroakin tiedetään peukaloidun sillointällöin, mutta ilmeisesti oikean tyypin etsiminen on ollut siinämäärin työlästä että useimmat ovan antaneet sen jäädä ennalleen. Näitä peukaloituja tyyppi- ja mallitietoja on tullut useimmin vastaan noissa Escorteissa, moni esco on moottorinvaihdon yhteydessä syntynyt uudelleen GT1600:ksi tai RS 2000:ksi. Ja valitettavasti noilla monia on rahastettu... On syntynyt myös jotain olemattomiakin kuten GT2000 jne. Taunuksissa en ole tuollaiseen aiemmin törmännyt. Tuli muuten mieleen että montako Cobraa on tehty kyseenalaisin paperein...
Harvinaiset taunukset
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Mä bongasin pari vuotta sitten '73 2300 GT Coupen, joka oli ollut Suomessa samalla suvulla uudesta lähtien. Kyseinen yksilö oli sekä rekisteriotteen että tyyppikilven mukaan em. malli. AKE:n rekisterin mukaan tätä mallia olisi Suomessa 2 kpl.RSME kirjoitti:Toi tieto paikkansa pitäessään noista 2,3:ta on ikävä uutinen, vaikea löytää jos sellaista ei tänneasti ole tullut. Tuo sedan GT sen sijaan kuullostaa jopa loogiselta, niitä luulis tulleen maahan enemmänkin virallista tietä ottaen huomioon suomen 70-luvun konservatiiviset autonostajat; sporttinen coupe on muutenkin ollut varmaan liikaa monelle ostajalle.2DXL kirjoitti:Tietääkseni Gt:tä ei ole tuotu Suomeen 2,3 moottorilla vaan ainoastaan 1,6 ja 2,0 moottoreilla varustettuna. Myöskään Gt:n sedan mallia ei ole tuotu maahantuojan toimesta Suomeen. Yksi taatusti harvinaisimmista Taunus malleista Suomessa on -75 GXL farmari 2,3 moottorilla ja automaatilla!
Saattaisin haluta kuulla vaikka lisää tollaisesta farkusta jos jollakulla tietoja siitä on!
Myös '73 myyntiesitteen mukaan em. mallia on ollut saatavilla.
-
- Viestit: 262
- Liittynyt: 29 Heinä 2004, 22:34
- Paikkakunta: Salo
- Viesti:
Sulla on se vielä? Ettet ole paaliin laittanut?RSME kirjoitti: -75 GXL Coupe-kanta on sitten ainakin 3 auton suuruinen sillä yksi lisää on ainakin "hengissä" kilvettömänä... Henkilöt, joilla olis etenkin sisustaan liittyviä GXL osia, saa tarjota! Hakusessa (edelleen) ainakin sisustan puuviiluja ja mustat ovipahvit.
Myy se takaisin mulle
Ford Capri S 2.6 V6
Ford Sierra 2.0 iS (myyty - 5 tuntia sen jälkeen kylki edellä puuhun)
Ford Scorpio 2.9i V6 Ghia Automatic
Ford Fiesta mk 4 1.3i
Ford Sierra 2.0 iS (myyty - 5 tuntia sen jälkeen kylki edellä puuhun)
Ford Scorpio 2.9i V6 Ghia Automatic
Ford Fiesta mk 4 1.3i
Hauska kuulla, että tästä on iloa muillekin. Kiitokset Mapille tilastokeskus -vinkistä.
Ensirekisteröintitilastoja ei tilastokeskuksen mukaan saa näin vanhoista autoista kuin karkeasti malli-tasolla (rekisteröidyt Taunukset vuonna x). Näiden kaivamisesta veloitetaan arviolta 50-100 e / vuosi (työmäärästä riippuen).jryti kirjoitti:Hohtava mamma!!!Eikun MAHTAVA HOMMA! Vielä kun saatais maahantuodut määrät tai ensirekisteröidyt.... Mutta tuo sivusto on taas parempi kuin ne kuuluisat sata jänistä!