Taunuksen 1.6 ohc viritys

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Tai sitten täytyy laatuvaraosasta kysyä, kun sais opettajan kautta alennuksilla :P

Näppää kuva ja katotaan millanen on.
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

http://groups.msn.com/JanzaMadMaximus/a ... ?Page=Last
pintaruostetta,mutta ihan käyttämätön kappale,ja 190mm.
Taunus Maximus =)
Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Täytyy katsoa vielä :) Ei tuo varmaankaan kovahintainen olisi?
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

Eipä tuo kamalia,postimaksut tuo aina sitä turhaa kulua.
Olisko 10 paha?
Ja jos otat sen tehostimen niin 15 yht.+ se rahti?
Taunus Maximus =)
Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Eipä tuo ihan hirveältä kuulostane.

Laitan yv.
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

Kattelin just kuvia,alkaa olla köykänen kori :D
..mutta onhan tilaa hitsata.
Hitto kun tuon sais mahtumaan johonkin uuniin että sais pulverimaalin päälle :)
Taunus Maximus =)
Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Joo, ei siellä tosiaan paljoa tavaraa ole enään :D Pakoputki ja takaiskarit roikkuu vielä, ei ole jaksanut irroittaa. Pitäis ostaa RHS:ssää kasa niin sais tehtyä sen pyöritystelineen :)

Ja ettei ihan offtopikiksi menisi, tänään mittailin kiertokankien laakeripesät ja hioskelin kampiakselin kaulat puhtaiksi, hyviltä näyttivät, vielä pitää mitata onko paljon kulunut.
-jokke-
Viestit: 12
Liittynyt: 15 Loka 2006, 21:24
Paikkakunta: kemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -jokke- »

Jos ja kun laittaa 1.6l taunukseen jonku 2-2,5 tuuman pukitkiston ja jonku läpivirtaus vaimentimen ja jonku homemade ilman putsarin nii tuoko se muutaku imu ja pakoääniä ? :D :lol: :lol:
paskan myivät.
Herkko
Viestit: 1313
Liittynyt: 25 Elo 2004, 22:55
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Herkko »

-jokke- kirjoitti:Jos ja kun laittaa 1.6l taunukseen jonku 2-2,5 tuuman pukitkiston ja jonku läpivirtaus vaimentimen ja jonku homemade ilman putsarin nii tuoko se muutaku imu ja pakoääniä ? :D :lol: :lol:
Kenties hiukan huonomman alaväännön :)
-jokke-
Viestit: 12
Liittynyt: 15 Loka 2006, 21:24
Paikkakunta: kemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -jokke- »

muiden mielipiteitä? ja pitäähän sitä kaikenmaailman vanhojen käpyjen iloksi olla änniä ku tämmönen 14-vuotias puotatelee pitkin kylän raittia.
paskan myivät.
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

Taitaa tuo Herkko olla ihan oikeassa :wink:
Tietysti siitä on sitten hyvä jatkaa kanavien muotoiluun jne..
Taunus Maximus =)
Avatar
TaunusTomi
Viestit: 953
Liittynyt: 02 Elo 2004, 22:43
Paikkakunta: Noormarkku

Viesti Kirjoittaja TaunusTomi »

ihmeen hyvin v.i.p. kulkee nyt 2l nokalla ja 2kurkkusen imisarjalla ja weberillä..vääntö lisääntyi varmaan 2kertaseksi jos vertaa vanhaan kokoonpanoon(ralllatiraa yläkerta ja juuttuvakurkkunen)
jos laitteet hajoo se on niiden heikkoutta...
Taunus 78 Cosworth BOA
Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Ostappa nurkasta lojumasta 6kg vauhtipyörä siihen niin voit nakkikiskalla kierrätellä :lol:
sami83
Viestit: 324
Liittynyt: 02 Elo 2004, 00:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja sami83 »

Täytyy sanoa että mun tane alkuperäisellä koneella, uudella 2l nokalla, weberillä ja peltisarjalla piristettynä kulki hyvin... kunnes venttiilit meni. Vaihdoin toisen kannen tilalle vakionokalla ja valusarjalla, eikä mennyt mihinkään niin vaihdoin koko koneen :roll:
Foppa
Viestit: 14
Liittynyt: 14 Marras 2006, 18:20
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Foppa »

väiski kirjoitti:ei kannata vaihtaa ykskutosta 2 litraseen... 1,6 kestää paljon enemmän... 2 litrasen heikoin lenkki on nokkahihna...
ei paljon tunnu missään mikään nokkahihnan heikkous koska 2.0 litranen on todettu ``FREEWHEELING´´ moottoriksi eli jakohihnan katketessa mäntä venttiili kosketus on todella epätodennäköistä tai mahdotonta. tosin 1.6 litrainen on todettu ``INTERFERENCE´´ moottoriksi eli jos hihna menee poikki niin mäntä venttiili kontakti on lähes välttämätöntä. :twisted:
Vastaa Viestiin