Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.
Joo, ei siellä tosiaan paljoa tavaraa ole enään Pakoputki ja takaiskarit roikkuu vielä, ei ole jaksanut irroittaa. Pitäis ostaa RHS:ssää kasa niin sais tehtyä sen pyöritystelineen
Ja ettei ihan offtopikiksi menisi, tänään mittailin kiertokankien laakeripesät ja hioskelin kampiakselin kaulat puhtaiksi, hyviltä näyttivät, vielä pitää mitata onko paljon kulunut.
Jos ja kun laittaa 1.6l taunukseen jonku 2-2,5 tuuman pukitkiston ja jonku läpivirtaus vaimentimen ja jonku homemade ilman putsarin nii tuoko se muutaku imu ja pakoääniä ?
-jokke- kirjoitti:Jos ja kun laittaa 1.6l taunukseen jonku 2-2,5 tuuman pukitkiston ja jonku läpivirtaus vaimentimen ja jonku homemade ilman putsarin nii tuoko se muutaku imu ja pakoääniä ?
ihmeen hyvin v.i.p. kulkee nyt 2l nokalla ja 2kurkkusen imisarjalla ja weberillä..vääntö lisääntyi varmaan 2kertaseksi jos vertaa vanhaan kokoonpanoon(ralllatiraa yläkerta ja juuttuvakurkkunen)
jos laitteet hajoo se on niiden heikkoutta...
Taunus 78 Cosworth BOA
Täytyy sanoa että mun tane alkuperäisellä koneella, uudella 2l nokalla, weberillä ja peltisarjalla piristettynä kulki hyvin... kunnes venttiilit meni. Vaihdoin toisen kannen tilalle vakionokalla ja valusarjalla, eikä mennyt mihinkään niin vaihdoin koko koneen
väiski kirjoitti:ei kannata vaihtaa ykskutosta 2 litraseen... 1,6 kestää paljon enemmän... 2 litrasen heikoin lenkki on nokkahihna...
ei paljon tunnu missään mikään nokkahihnan heikkous koska 2.0 litranen on todettu ``FREEWHEELING´´ moottoriksi eli jakohihnan katketessa mäntä venttiili kosketus on todella epätodennäköistä tai mahdotonta. tosin 1.6 litrainen on todettu ``INTERFERENCE´´ moottoriksi eli jos hihna menee poikki niin mäntä venttiili kontakti on lähes välttämätöntä. :twisted: