järjellistä selitystä tälle käyntiongelmalle?

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
Sämski
Viestit: 117
Liittynyt: 05 Maalis 2005, 22:13
Paikkakunta: Kotka

järjellistä selitystä tälle käyntiongelmalle?

Viesti Kirjoittaja Sämski »

nonii, minä taas. :oops: mikähän tätä nyt vaivaa... eli kun auto on seissy vähintään muutaman tunnin niin sitten kun lähtee ajelemaan niin tuntus paras terä puuttuvan ja jotenkin laiskan oloista on ajo... en pistäisi tätä kylmän koneen piikkiin koska äskenkin ajelin parikytä minuuttia ja varmasti oli lämmöt jo kohdillaan... ja silti mentiin laiskasti...

mutta sitten oltiin röökin verran parkissa ja eikun startaten ja ajamaan taas eikä laiskottelusta tietoakaan. :O

eli, miksi taunus käy parhaalla terällä vain lyhyen 1-30min stopin jälkeen kun käynnistää uudestaan...? kun tuon oon huomannut nyt jo aika monta kertaa... ihme juttu?

mottina 1.6, järjetön sytkä, 2-k weber 32jotain käsiryypyllä.
Ford Taunus 1.6 -79
Audi 80 2.0E -91 b4
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

ensimmäinen veikkaus olis puola tai johdot..
kai siinä on sytkät sun muut kohdallaan muuten?
antaako näpeille jos ottaa johdoista kiinni,ja missä kunnossa jakajan kansi?
Taunus Maximus =)
Avatar
Sämski
Viestit: 117
Liittynyt: 05 Maalis 2005, 22:13
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Sämski »

enpäs osannukkaan aatella että tuo sähköjutuiksi menis... no, sytkää olen ruuvaillu ihan perstuntumalta ja tällähetkellä siinä lienee liikaa ennakkoa, pitäänee koittaa taas pyöritellä... myöhäsemmäks ku kääntää ni alavääntö kuolee pois... mut eikai se sytkä muutu starttausten välissä miksikään? jakajan kansi/pyörijä on melko uusia... johdoista en uskalla koittaa tuleeko näpeille, ne on vanhat. :oops: puola tuli tuon riesan kärjettömän mukana...
Ford Taunus 1.6 -79
Audi 80 2.0E -91 b4
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

kyllähän ne tulpat ja johdot kannattaa vaihtaa jos vanhoja on..varsinkin kun bensa on jääny näihin hintoihin niin siinähän sen säästää suht äkkiä taas..
ja tietysti ilmanputsari vaikuttaa paljon jos on tukkonen,mites sitten vielä bensansuodatin..?
voihan se olla ihan jotain muutakin,mutta yleensä nää kumminkin on aina ne ensimmäiset mistä lähtee purkamaan jos ei suoraan vikaa löydä.
Taunus Maximus =)
Avatar
Sämski
Viestit: 117
Liittynyt: 05 Maalis 2005, 22:13
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Sämski »

Jees.... tulpat on uudet... ilmanputsariin en sijoittanu kun näytti vielä käypältä kun pahimmat pölyt pudisteli... :oops: vaihtoon se siis... bensasuodatinta en oo vielä löytäny, en konehuoneesta enkä tankin luota... :shock: varmaa se jossain on kun pensapumpun siivilä ainaki oli ihan puhdas ku tsiigasin...

kiitos vinkeistä, pitää katella noita kuntoon viikonloppuna...

uskaltaako noista johdoista oikeesti ottaa tällejä käsille?? :shock:

edit: nii onhan mulla corollan tulpanjohtoja ylimääräsinä, onkos noissa mitään kummempaa eroa, jos koittaisi niillä vai hajotanko jotain?
Ford Taunus 1.6 -79
Audi 80 2.0E -91 b4
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

eihän niistä välttämättä tule,jos ovat kunnossa.
mutta ei sieltä niin hirveitä kumminkaan tule vaikka läpi antaiskin.
sen verran että huomaa :P
ja iltahämärissä jos on tosi huonossa kunnossa jne niin saattaa sinistä näkyäkin kun raottaa konepeltiä.varsinkin kostealla kelillä,jollain sumutinpullolla jos aavistuksen suihkaisee..?
Taunus Maximus =)
Avatar
Sämski
Viestit: 117
Liittynyt: 05 Maalis 2005, 22:13
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Sämski »

käväsin tossa suihkimassa, ei näkyn mitää... koitan niitä corollan johtoi josko ois eroa... nii soppaa toi syö vähän reilu kympin... lähes pelkkää kaupunkiajelua mulla...
Ford Taunus 1.6 -79
Audi 80 2.0E -91 b4
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Käyks se kaikilla pytyillä sillon kun tota laiskuutta ilmenee? Mulla on ainakin ollu tota ongelmaa sillon kun se jäätää kaasaria ja kun auto hetken seisoo lämpimänä, "sulaa" myös kaasari ja kone alkaa taas pelaamaan normaalisti...
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

tuo kulutuskin ihan normaalia,tuon verran nää vie aika lailla tonnikutoset.
Taunus Maximus =)
Herkko
Viestit: 1313
Liittynyt: 25 Elo 2004, 22:55
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Herkko »

Jep,kyllä Mois on oikeilla jäljillä.
Jos lämpimän ilman esiotto ei pelaa,
niin vaunu käyttäytyy juurikin tuolla
tavalla,kaasarin kurkku jäätää.
Kosteat 0-+10 kelit pahimmat.
Puolan vialla oleminen on mielestäni
aika harvinaista ja läpilyövät
tulpanjohdot kyllä päästävät napsuttavan
äänen.
Ja kyllähän sen hoksaa,jos nelarissa
on joku pytty pelistä pois,on niitä niin vähän :wink:
Avatar
Sämski
Viestit: 117
Liittynyt: 05 Maalis 2005, 22:13
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Sämski »

kyl se mun mielestä kaikilla käy.... tuntuu vaa jotenki tukkoselta, ei kiihdy...kaasari jäätää, mitäs siihe... jotaa jäänestoa tankkiin vois koittaa? ja tosiaan kattoo noita sähkötyksiä...

tyhjäkäynnillä toi kone täristää jonkin verran... vähän alle 900 jengoilla siis.. tuntuu ettei kaikki pytyt ole silloin pelissä.. mutta se 900-1000 niin on jo ihan tasaista. mulle kyllä sanottiin että ohc:tä ei tuon paremmin saa tyhjäkäymään, en sit tiiä...
Ford Taunus 1.6 -79
Audi 80 2.0E -91 b4
Avatar
Sämski
Viestit: 117
Liittynyt: 05 Maalis 2005, 22:13
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Sämski »

lämpimän ilman esiotto... eli koitanpa kääntää tuon putsarin putken talviasentoon... :oops:
Ford Taunus 1.6 -79
Audi 80 2.0E -91 b4
Herkko
Viestit: 1313
Liittynyt: 25 Elo 2004, 22:55
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Herkko »

Säätäjä kirjoitti:lämpimän ilman esiotto... eli koitanpa kääntää tuon putsarin putken talviasentoon... :oops:
Se on juuri tärkeää,siihen ei tankkiin
laitettavat estot vaikuta,vaan nimenomaan
kurkku jäätää,kun ilman kosteus on kohillaan.
Ja nuille jotka väittää ettei OHC käy nätisti,
niin sano että ....väärässä olet.

En väitä,että vika olisi tässä,mutta
se on yksi mahdollisuus.
Avatar
Mappi
Viestit: 831
Liittynyt: 18 Loka 2004, 12:41
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja Mappi »

Mitenkäs väljä on virranjakajan akseli??
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Kosteella reistailee myös tulpanjohdot ja virranjakajan kansi, jos ovat vanhoja. Tulpat voit mitata yleismittarilla, ~10-15 kilohmia kun on niin ok. Heiluttele niitä mittauksen aikana ja kato että ei lukema muutu, jos muuttuu = huono. Suodatin ainakin omissa OHC:ssa on ollut aina bensapumpun jälkeen. Vaihda sekin.
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Vastaa Viestiin