metritanarin 2.6 -> 72-tanariin

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Esge
Viestit: 123
Liittynyt: 10 Marras 2004, 16:29
Paikkakunta: Kuopio

metritanarin 2.6 -> 72-tanariin

Viesti Kirjoittaja Esge »

eli ois tollanen kone tiedossa ja näin rookiena aattelin ekaks kysellä et kai se tosta metrisestä otettu sopii näihin uudempiin ? olis koko paketti tarkotus vaihtaa ku itellä nyt kiinni 1.6.
EX... -72 2.8 jenkkikansilla ja 4-reikäkaasarilla.
-03 farkkumondeo tdci
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

ei kai siinä mitään,sinne vaan.
Taunus Maximus =)
Esge
Viestit: 123
Liittynyt: 10 Marras 2004, 16:29
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Esge »

no sit vaan hieroon kauppoja ja sovittaan kiinni, kunhan saa sen ekak tuolt maalaamosta =)
EX... -72 2.8 jenkkikansilla ja 4-reikäkaasarilla.
-03 farkkumondeo tdci
Avatar
Viipo
Viestit: 808
Liittynyt: 28 Loka 2004, 09:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Viipo »

öljypohjan joutuu muokkaamaan/vaihtamaan ja eikös tuossa oo rattivaihteet?
Pontiac Astre -77
Toyota LandCruiser -81
Avatar
20m
Viestit: 249
Liittynyt: 24 Huhti 2005, 15:13
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 20m »

Jos vaihdelaatikko on myös tarkoitus ottaa metrisestä, niin ottaa myös sen vaihdekepin. Kuvittelisin että 26M:ssä olis lattiavaihde :?:

Joka tapauksessa metrisen laatikossa on sivussa kolme vipua joita käyttötangot käyttää sekä rattivaihteisena että lattiavaihteisena.

ks. sivu 67:

http://www.oldcars.de/kataloge/p7/P7_englisch.htm

Systeemin sopivuudesta uudempaan taunukseen en tiedä mitään. Netissä tais olla joku suomalainen sininen 1-koppanen, jossa oli tuollainen, ehkä.
Taunus 1965

Ford Taunus - The car you always promised to fix yourself.
Avatar
Viipo
Viestit: 808
Liittynyt: 28 Loka 2004, 09:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Viipo »

tavallinen 1.6 laatikkokin käy, jos huvittaa alkaa tutkimaan mitä se on syönyt. Jos vain välitys pääapuakselille on sama, ja synkrokin on samanlainen, niin vaihtaa vain kytkinakselin ja kytkinkopan. ite oon pariinkin otteeseen tehny ko. revohkan. joutuu vain purkamaan ihan koko laatikon, mutta sopivuuden voi todeta jo avaamalla sen päällyskannen ja mittaamalla sen ekan rattaan ja synkron.
Pontiac Astre -77
Toyota LandCruiser -81
Avatar
Viipo
Viestit: 808
Liittynyt: 28 Loka 2004, 09:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Viipo »

ainii, -72 taunuksessa on C-tyypin laatikko, jossa on kiinteä kytkinkoppa ja isommat kardaani&kytkinakselit.
ainakin P7:n 2.0:n perässä olevassa vaihelaatikossa on muuten erilainen kardaanin boori, ku "uudemmissa"

mutta joo, 1.6 C-laatikossa on samat sisuskalut ku 4-lovisessa 2.0 ohc ja V6 laatikoissa, erona juuri tuo irrotettava kaulus, mittariston rattaat ja kytkinakseli.
Pontiac Astre -77
Toyota LandCruiser -81
Avatar
20m
Viestit: 249
Liittynyt: 24 Huhti 2005, 15:13
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 20m »

20m kirjoitti: Netissä tais olla joku suomalainen sininen 1-koppanen, jossa oli tuollainen, ehkä.
Löytyi.
http://kotisivu.mtv3.fi/mjh-power/_taunus.html
Taunus 1965

Ford Taunus - The car you always promised to fix yourself.
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

no perskeles,öljypohjan verran oli sitten heittoa.+kiinnikkeet..
+ kardaanitunnelille lekaa..mahtuiskohan se kääntämällä+pidempi öljyputki?
on noita ennen ollu pari kolme mitä tiesin tuolla metrisen kutosella muttei oo jäänyt tuo öljypohja muistiin.. :oops:
Taunus Maximus =)
Esge
Viestit: 123
Liittynyt: 10 Marras 2004, 16:29
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Esge »

pientä säätöö joutus harrastaan... no on täs talvi aikaa sitä lekaa heiluttaa et voi olla et rupeen sitä sinne kuitenkin survoon. :lol:
EX... -72 2.8 jenkkikansilla ja 4-reikäkaasarilla.
-03 farkkumondeo tdci
HooPee
Viestit: 65
Liittynyt: 19 Elo 2005, 13:55
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja HooPee »

Mites tuo vanhemman moottorin laitto autoon nyt sit käykään? Meinaan oli jutusta montaa mielipidettä jonkun sierran kanssa. Vai eikö vaikuta enää näin vanhoissa autoissa? :shock:
Esge
Viestit: 123
Liittynyt: 10 Marras 2004, 16:29
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Esge »

tiedustelin vähän lisää siitä koneesta ni se ei kuulemma olekkaan alkuperäinen vaan vaihdettu edellisen omistajan aikoihin uudemmasta taunuksesta, eli nyt ei sit tiedä yhtään minkälainen se on. no se selviää sit kun sen saa itelle. :)
EX... -72 2.8 jenkkikansilla ja 4-reikäkaasarilla.
-03 farkkumondeo tdci
Vastaa Viestiin