Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.
Mulle aiheutti päänvaivaa viime talvena kun oli eksyny metritanen vauhtipyörä koneeseen, ja sitten ei enää startti ylettyny hammaskehälle, eli veikkaan että jos pistät metrisen startin tavalliseen kutoseen, se kurottaa liian kauas-
no siellähän se bendix ottaa kyllä vastaan. jos vaan solenoidi antaa moottorille virtaa, niin eiku vaan.
ja 6v startti on parempi talvikäytössä ku tavallinen. Pyörittää nääs huomattavasti paremmin.
Viipo kirjoitti:no siellähän se bendix ottaa kyllä vastaan. jos vaan solenoidi antaa moottorille virtaa, niin eiku vaan.
ja 6v startti on parempi talvikäytössä ku tavallinen. Pyörittää nääs huomattavasti paremmin.
Joo, meillä oli yhessä Ramblerissa 6 voltin startti ja pyöritti kyllä todella lujaa
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Viipo kirjoitti:no siellähän se bendix ottaa kyllä vastaan. jos vaan solenoidi antaa moottorille virtaa, niin eiku vaan.
ja 6v startti on parempi talvikäytössä ku tavallinen. Pyörittää nääs huomattavasti paremmin.
Joo, meillä oli yhessä Ramblerissa 6 voltin startti ja pyöritti kyllä todella lujaa
On joo mullaki 6V startti, muttei se mitään ihmeitä pyöritä, Ei vaikka akkukin on 6V. Kaikki lamputki on 6V ja ne on ihan pimeitä.
Höpöhöpö
Taunus 1965
Ford Taunus - The car you always promised to fix yourself.
Kyl 6 volttinen kestää ihan hyvin 12 V järjestelmässä! Ei sillä kannata tietenkään kovin kauaa sahata, mut yleensä kone hörähtääkin kyllä heti käyntiin, kun se pyörittää sen verran vauhdikkaammin
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98