Yritin haku-toiminnolla etsiä juttuja näistä nokan laakereista mutta en löytänyt vastausta...eli....
NYt olis yksi 2.8 lohko lähdössä porattavaksi ja kun mulla on molempia lohkoja eli kaasari 2.8 ja ruisku 2.8 ja jommassa kummassa on isommat nokan laakerit ja toisessa ne pienet. Kymysyksiä.. Kummasta lohkosta kannattaa kone tehdä eli vaihdettiinko niitä nokka-akselin laakereita eri kokoisiksi jonkin tyyppivian takia ? Ruiskun nokka-akseli olis ehkä tehokkaampi joten sillä perusteella vois valita sen lohkon, en tosin muista kummat laakerit. Kaasarikonetta kuitenkin rakentelen.
-vk-
nokka-akselin laakerit jälleen kerran
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Hoppa jostain kumman syystä lopetti Taunuksen tuotannon -82 ja alkoi tekemään Sierroja.
Samalla päätettiin panostaa ralliin ja rata-autoiluun.
Sierraa valmistettiin 2.8 V6 moottorilla.
Huomasivat että nokan "perusympyrä" jää aika pieneksi, sitä pienemmäksi mitä rajumpi nokka-akseli.
Jos nokka-akselin laakereita suurennetaan, voidaan vastavasti nokan perusympyrää suurentaa.
Rajummilla nokka-akseleilla alkaa helposti lastu lentää nokasta ja nostajista, voitelu ei pelaa.Nokan rampit tulee liian jyrkiksi.
Samalla päätettiin panostaa ralliin ja rata-autoiluun.
Sierraa valmistettiin 2.8 V6 moottorilla.
Huomasivat että nokan "perusympyrä" jää aika pieneksi, sitä pienemmäksi mitä rajumpi nokka-akseli.
Jos nokka-akselin laakereita suurennetaan, voidaan vastavasti nokan perusympyrää suurentaa.
Rajummilla nokka-akseleilla alkaa helposti lastu lentää nokasta ja nostajista, voitelu ei pelaa.Nokan rampit tulee liian jyrkiksi.