Electronic injection...?

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Miku
Viestit: 27
Liittynyt: 14 Helmi 2005, 17:27
Paikkakunta: Oulu

Electronic injection...?

Viesti Kirjoittaja Miku »

Ostin tässä vasta itelle 2.8i koneen osina ja olis pari kysymystä siitä ruiskusta.Eli siinä kopassa lukee pelkkä electronic injection eikä EFI.Mitäköhän eroa noilla on?Onko toinen vaan vanhempi tai eri koneeseen suunniteltu?Se on otettu jostakin 86-89vm. tuontiscorpiosta ja sähköhässälöiden kanssa voi tulla ongelmaa jos sitä taunukseeni rupean sovittelemaan :D Kaikki osat on laatikossa irrallaan :? Löytyiskö keltään mitään sähkökaavioita tms. siihen?
invert
Viestit: 22
Liittynyt: 10 Elo 2005, 21:50
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja invert »

EFI = electronic fuel injektion
taunus -77 1,6 ohc
Miku
Viestit: 27
Liittynyt: 14 Helmi 2005, 17:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Miku »

No sen tiedän kyllä mutta sitä että onko ne sitte sama asia??Onko EFI myös 6-pisteruisku? :roll:
Avatar
SporttiJanne
Viestit: 100
Liittynyt: 27 Heinä 2004, 08:34
Paikkakunta: Kyrö, Pöytyä (Turun lähellä)
Viesti:

2,8 ruiskukone

Viesti Kirjoittaja SporttiJanne »

2,8 konetta on kahdenlaisilla ruiskuilla:
vanhempi - ennen n. 1986- on mekaaninen, jossa suuttimiin menee jakajalta polttoaine putket,
ja uudempi on EFI- joka sinulla siis on - vuosina 1986-90. Tässä on kuusi sähköistä suutinta, joihin menee siis sähköjohdot. Tässä on myös kaksi läppämallista ilmamäärän mittauslaitetta.

Itse olen noita laittanut Taunuksen koneisiin; 2,0 ja 2,3 V6:iin. ECUa ja alkuperäistä johtosarjaa, ilmamääräläppiä ja suuttimia en tosin ole käyttänyt. Ne olen nakannut suoraan roskikseen. ECUna olen käyttänyt Autronicin ohjelmoitavaa systeemiä. Sytytykseen olen käyttänyt alkuperäistä elektronista jakajaa yhdellä puolalla tai sitten korvannut sen kolmella puolaparilla ja käyttänyt suorasytytystä.

Tällaiseen pakettiin, kun vielä on laitettu pikkainen hihnavetoinen Rotrex-ahdin, 2-litrainenkin V6 antaa n. 275 heppaa... ja ihan vakiomännillä on pelannut jo monta kesää :wink: (koputa puuta)
Esittelyvideo: Klikkaa!
Säädöt ja mittaukset 4-vetodynolla, moottorinohjainlaitteet, moottorien tasapainotukset ja muut alan osat ja palvelut: Sporttiauto.fi
Miku
Viestit: 27
Liittynyt: 14 Helmi 2005, 17:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Miku »

Nälkä kasvaa syödessä :lol: Mitenköhän tuommoinen paketti onnistuisi saada taunukseen?Kuinka kalliiksi mahtaisi tulla nuilla hiluilla?Jos auton toisi sinne laittoon... 8)
Avatar
SporttiJanne
Viestit: 100
Liittynyt: 27 Heinä 2004, 08:34
Paikkakunta: Kyrö, Pöytyä (Turun lähellä)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SporttiJanne »

Miku kirjoitti:Nälkä kasvaa syödessä :lol: Mitenköhän tuommoinen paketti onnistuisi saada taunukseen?
2,0 tai 2,3 V6 koneeseen asentaa tuon imusarjan, moottorinohjaus systeemin ja ahtimen. Muutoskatsastamalla maksimissaan 20% noiden tehoa suuremmalla teholla. (Säädöt kohdalleen ja tehomittaus dynolta). Tieliikennekäytön ulkopuolelle voi sitten käyttää suurempaa tehoa ja laittaa sen esimerkiksi katkaisijan taakse.
Miku kirjoitti:Kuinka kalliiksi mahtaisi tulla nuilla hiluilla?
Muutokseen tarvittaviin osiin ja tarvikkeisiin (Autronic, Rotrex, kooleri, lukuisat asennusosat) on varattava äkkiä laskettuna: 5-6 k€.
Miku kirjoitti:Jos auton toisi sinne laittoon... 8)
Asennukseen 1-2 k€. Jonoa on yleensä muutama kuukausi, mutta kesäksi ehtii! :wink:

Parasta mitä Taunukselle voi tehdä, on laittaa siihen Voimaa :twisted:
Esittelyvideo: Klikkaa!
Säädöt ja mittaukset 4-vetodynolla, moottorinohjainlaitteet, moottorien tasapainotukset ja muut alan osat ja palvelut: Sporttiauto.fi
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

6-8 tonnia... :? ei just nyt satu olemaan..
paljollas myyt oman autosi :lol:
hyvällehän nuo hevosien määrät kuullostaa :D
Taunus Maximus =)
Avatar
Hessu
Viestit: 709
Liittynyt: 20 Loka 2004, 08:34
Paikkakunta: Häijää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Älä Janne niitä suuttimia sun muita roskiin heitä, anna vaikka mulle :)

2.8EFI oli käytössä Scorpiossa 85-87, mutta Sierrassa tietääkseni hyvin harvoin nähty. Siinä käytettiin K-jettiä jonnekin vuoteen -88 asti kunnes tuli 2.9
Vastaa Viestiin