Electronic injection...?
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Electronic injection...?
Ostin tässä vasta itelle 2.8i koneen osina ja olis pari kysymystä siitä ruiskusta.Eli siinä kopassa lukee pelkkä electronic injection eikä EFI.Mitäköhän eroa noilla on?Onko toinen vaan vanhempi tai eri koneeseen suunniteltu?Se on otettu jostakin 86-89vm. tuontiscorpiosta ja sähköhässälöiden kanssa voi tulla ongelmaa jos sitä taunukseeni rupean sovittelemaan Kaikki osat on laatikossa irrallaan :? Löytyiskö keltään mitään sähkökaavioita tms. siihen?
- SporttiJanne
- Viestit: 100
- Liittynyt: 27 Heinä 2004, 08:34
- Paikkakunta: Kyrö, Pöytyä (Turun lähellä)
- Viesti:
2,8 ruiskukone
2,8 konetta on kahdenlaisilla ruiskuilla:
vanhempi - ennen n. 1986- on mekaaninen, jossa suuttimiin menee jakajalta polttoaine putket,
ja uudempi on EFI- joka sinulla siis on - vuosina 1986-90. Tässä on kuusi sähköistä suutinta, joihin menee siis sähköjohdot. Tässä on myös kaksi läppämallista ilmamäärän mittauslaitetta.
Itse olen noita laittanut Taunuksen koneisiin; 2,0 ja 2,3 V6:iin. ECUa ja alkuperäistä johtosarjaa, ilmamääräläppiä ja suuttimia en tosin ole käyttänyt. Ne olen nakannut suoraan roskikseen. ECUna olen käyttänyt Autronicin ohjelmoitavaa systeemiä. Sytytykseen olen käyttänyt alkuperäistä elektronista jakajaa yhdellä puolalla tai sitten korvannut sen kolmella puolaparilla ja käyttänyt suorasytytystä.
Tällaiseen pakettiin, kun vielä on laitettu pikkainen hihnavetoinen Rotrex-ahdin, 2-litrainenkin V6 antaa n. 275 heppaa... ja ihan vakiomännillä on pelannut jo monta kesää (koputa puuta)
vanhempi - ennen n. 1986- on mekaaninen, jossa suuttimiin menee jakajalta polttoaine putket,
ja uudempi on EFI- joka sinulla siis on - vuosina 1986-90. Tässä on kuusi sähköistä suutinta, joihin menee siis sähköjohdot. Tässä on myös kaksi läppämallista ilmamäärän mittauslaitetta.
Itse olen noita laittanut Taunuksen koneisiin; 2,0 ja 2,3 V6:iin. ECUa ja alkuperäistä johtosarjaa, ilmamääräläppiä ja suuttimia en tosin ole käyttänyt. Ne olen nakannut suoraan roskikseen. ECUna olen käyttänyt Autronicin ohjelmoitavaa systeemiä. Sytytykseen olen käyttänyt alkuperäistä elektronista jakajaa yhdellä puolalla tai sitten korvannut sen kolmella puolaparilla ja käyttänyt suorasytytystä.
Tällaiseen pakettiin, kun vielä on laitettu pikkainen hihnavetoinen Rotrex-ahdin, 2-litrainenkin V6 antaa n. 275 heppaa... ja ihan vakiomännillä on pelannut jo monta kesää (koputa puuta)
Esittelyvideo: Klikkaa!
Säädöt ja mittaukset 4-vetodynolla, moottorinohjainlaitteet, moottorien tasapainotukset ja muut alan osat ja palvelut: Sporttiauto.fi
Säädöt ja mittaukset 4-vetodynolla, moottorinohjainlaitteet, moottorien tasapainotukset ja muut alan osat ja palvelut: Sporttiauto.fi
- SporttiJanne
- Viestit: 100
- Liittynyt: 27 Heinä 2004, 08:34
- Paikkakunta: Kyrö, Pöytyä (Turun lähellä)
- Viesti:
2,0 tai 2,3 V6 koneeseen asentaa tuon imusarjan, moottorinohjaus systeemin ja ahtimen. Muutoskatsastamalla maksimissaan 20% noiden tehoa suuremmalla teholla. (Säädöt kohdalleen ja tehomittaus dynolta). Tieliikennekäytön ulkopuolelle voi sitten käyttää suurempaa tehoa ja laittaa sen esimerkiksi katkaisijan taakse.Miku kirjoitti:Nälkä kasvaa syödessä Mitenköhän tuommoinen paketti onnistuisi saada taunukseen?
Muutokseen tarvittaviin osiin ja tarvikkeisiin (Autronic, Rotrex, kooleri, lukuisat asennusosat) on varattava äkkiä laskettuna: 5-6 k€.Miku kirjoitti:Kuinka kalliiksi mahtaisi tulla nuilla hiluilla?
Asennukseen 1-2 k€. Jonoa on yleensä muutama kuukausi, mutta kesäksi ehtii!Miku kirjoitti:Jos auton toisi sinne laittoon...
Parasta mitä Taunukselle voi tehdä, on laittaa siihen Voimaa :twisted:
Esittelyvideo: Klikkaa!
Säädöt ja mittaukset 4-vetodynolla, moottorinohjainlaitteet, moottorien tasapainotukset ja muut alan osat ja palvelut: Sporttiauto.fi
Säädöt ja mittaukset 4-vetodynolla, moottorinohjainlaitteet, moottorien tasapainotukset ja muut alan osat ja palvelut: Sporttiauto.fi