Venttiilikopista.?
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Venttiilikopista.?
Tuotanoiniin! Minkäslaisissa kuutosella varustetuissa foord merkkisissä pirsseissä onkaan vakiona (vai onko ollut lisävaruste) olleet alumiiniset venttiilikopat? Tuossa tutun 2.9 Sierrassa semmoiset ainakin ovat. Ovat vaan niin pirun hienon näköset! Tekisivät komeen säväyksen konehuoneeseen ja viä kun kaveriksi laittais Granun 6 reikäisen imusarjan!
On se ihmeellistä ku jostakin innostuu, niin se kummittelee niin kauan ennenkuin sen saa hankittua!!
On se ihmeellistä ku jostakin innostuu, niin se kummittelee niin kauan ennenkuin sen saa hankittua!!
Taunus Coupe GXL 2.8i V6 -74
Ford LTD Brougham 429cid -73
Ford LTD Brougham 429cid -73
Re: Venttiilikopista.?
-86 Scorppionissa ainakin oli sellaisetTuhnus kirjoitti:Tuotanoiniin! Minkäslaisissa kuutosella varustetuissa foord merkkisissä pirsseissä onkaan vakiona (vai onko ollut lisävaruste) olleet alumiiniset venttiilikopat? Tuossa tutun 2.9 Sierrassa semmoiset ainakin ovat. Ovat vaan niin pirun hienon näköset! Tekisivät komeen säväyksen konehuoneeseen ja viä kun kaveriksi laittais Granun 6 reikäisen imusarjan!
On se ihmeellistä ku jostakin innostuu, niin se kummittelee niin kauan ennenkuin sen saa hankittua!!
Re: Venttiilikopista.?
Ja 3-reikäkannet, jotta tuo imusarja käy...Tuhnus kirjoitti: Tekisivät komeen säväyksen konehuoneeseen ja viä kun kaveriksi laittais Granun 6 reikäisen imusarjan!
Peltiset kopat tuossa omassa 2.9i:ssä ainakin on, tosin vuosimalli muistaakseni -88 eli oliko sitten uudemmissa alumiinikopat?
Capri 2.9i TT-projekti
Sierra RS Cosworth 4x4 -92
Sierra RS Cosworth 4x4 -92
Ne ei ilmeisesti ole myynnissä? Vai onko? :?Jari H kirjoitti:Mulla on sellaset alukopat, pitäis vaan löytää niihin kuuluva 2.9 jostain.
Onkos niitä eri näköisiä, meinaan tarkoitan ite semmoisia mitkä ovat esim. tuossa Rajamäen rata Coupessa..
Taunus Coupe GXL 2.8i V6 -74
Ford LTD Brougham 429cid -73
Ford LTD Brougham 429cid -73
Minulla on Ford-originalit alukopat. Ja mielestäni ne ovat eri pätevän näköiset, kuin Burtonin vastaavat! Myyjä sanoi, että ne ovat 2.8 EFI Sierrasta. Sain kaupantekiäisiksi myös EFI imusarjan. Korkkitiivisteille kannattaa laittaa sitä vanhanajan kunnon "tervamaista" tiivisteliimaa. Silikoniliimoja ei mielestäni kannata käyttää ollenkaan (ainoastaan vesiletkujen liitoksissa, ja ei mielellään sielläkään); pitää vähän aikaa ja sitten alkavat vuotamaaan (öljy pääsee kuivuneen silikonin läpi: jotenkin tuntuu, jotta silikoni ei ole oikein mihinkään pätevää ainetta). Tosin tuossa "tervaliimassa" on se huono puoli, että venttiilikopat ja ym. osat joutuu irroittamaan kumivasaran avulla, kun ne tarttuu kiinni aika hyvin. :?
Kannattaa käyttää noissa kopissa 2,9 tiivisteitä,ovat paljon parempia kuin 2,8 tiivisteet.En ole saanut niitä varaosakaupoista, on pitänyt ostaa Hopalta.
Mun 2,3 mootorissa on alukopat 2,9 moottorista.
Niissä on tosiaan yksi ylimääräinen pultinreikä pakosarjan puolella.
Siihen voi laittaa vaikka sikaflexillä kiinni pultin ettei jengi ihmettele,näyttää viisaammalta.
Mun 2,3 mootorissa on alukopat 2,9 moottorista.
Niissä on tosiaan yksi ylimääräinen pultinreikä pakosarjan puolella.
Siihen voi laittaa vaikka sikaflexillä kiinni pultin ettei jengi ihmettele,näyttää viisaammalta.