2.3 v6 erot?

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

2.3 v6 erot?

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

mistäs se ero mahtoi tulla,se huimat 6 heppaa 2.3 kölniläisten välillä..?
oliko se kansista vai nokasta?
Taunus Maximus =)
Velocity96
Viestit: 53
Liittynyt: 22 Tammi 2005, 18:54
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Velocity96 »

eikös ne kannet ollu eri?
itel ainakin nyt A9 paikal ja ne AN irtonaisenas...
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Re: 2.3 v6 erot?

Viesti Kirjoittaja Mois »

janzamar kirjoitti:mistäs se ero mahtoi tulla,se huimat 6 heppaa 2.3 kölniläisten välillä..?
oliko se kansista vai nokasta?
Onhan siinä 114 hv versiossa korkeammat männätkin, puristuksia enemmän ainakin!
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Velocity96
Viestit: 53
Liittynyt: 22 Tammi 2005, 18:54
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Velocity96 »

kumpikin kone on purettuna ja ihan samoilta muuten vaikutti kansia, pakosarjoja ja imusarjaa lukuunottamatta... tarvii tutkia ne männät vielä varmuuden vuoksi...
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

joooo...
mitä eroa niissä kansissa?
vesikanavat?
onko venttiilit kovin erilaiset sun muuta vastaavaa,6 heppaa on kumminkin aika vähän..
Taunus Maximus =)
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Puristuskorkeus on suurempi noissa uudemmissa koneissa, eli männissä siis. En jaksa kaivaa sitä paperia missä ne mitat on...
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Larppa
Viestit: 131
Liittynyt: 13 Loka 2004, 23:27
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja Larppa »

katos velocity samalla näyttäiskö siltä että käykö noi kannet lohkosta toiseen?
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

janzamar kirjoitti:joooo...
mitä eroa niissä kansissa?
vesikanavat?
jhoooo... vesikanavat täytyy olla ishommat ku 6 heppaa on thullunna lishää... :idea:
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Taco kirjoitti:
janzamar kirjoitti:joooo...
mitä eroa niissä kansissa?
vesikanavat?
jhoooo... vesikanavat täytyy olla ishommat ku 6 heppaa on thullunna lishää... :idea:
Vithun laphalaiset :wink: :lol:
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
OpaS
Viestit: 1
Liittynyt: 26 Elo 2005, 22:55
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja OpaS »

Venttiilit on isommat noissa uudemmissa.
V6
Viestit: 143
Liittynyt: 07 Syys 2004, 17:28
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Imusarja erilainen, uudemmassa isommat kanavat.
Pakosarjat erilaiset ,uudemmassa isommat kanavat.
Männät erilaiset, uudemmassa puristuskorkeus suurempi (mäntä tulee lohkon tasalle) , puristukset 8,75 -> 9,00.
Kannet erilaiset , vanhempi AN ,uudempi A9 merkintä, sekä pako että imuventtiili isompi.
Nokka-akseli aikaistettu 2,5 astetta uudemmassa.

Ihme jos ei noilla eväin tule 6 heppaa lisää.
:shock:
Avatar
astriel
Viestit: 832
Liittynyt: 05 Marras 2004, 23:05
Paikkakunta: Mouhijärvi (Mouhis)

Viesti Kirjoittaja astriel »

Larppa kirjoitti:katos velocity samalla näyttäiskö siltä että käykö noi kannet lohkosta toiseen?
täällä ois muutama kuvatus tästä aiheesta. eli meikälaisen galleriassa

lohkot
http://www.taunusfinland.com/galleria/d ... m=30&pos=6


kannet:
http://www.taunusfinland.com/galleria/d ... =30&pos=16

imusarjat:
http://www.taunusfinland.com/galleria/d ... =30&pos=16
http://www.taunusfinland.com/galleria/d ... =30&pos=17

pakoaukot:
http://www.taunusfinland.com/galleria/d ... =30&pos=18


nokat:
http://www.taunusfinland.com/galleria/d ... m=30&pos=7




-vk- (astriel)
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

ei mun silmään oo sen kummempaa eroa tullu kun erikokoset pakoaukot..?
ainakaan merkittävää..noissa astrielin kuvissa?
ja kun ei se venttiilienkään koko niin paljoa taida vaikuttaa kuin se muoto..
ei kun pylväsporakoneeseen kiinni ja rälläkällä vähäsen pyyhkäisee,niin se 6 heppaahan melkein on lähellä.. :) tai ainakin 0.6..
Taunus Maximus =)
Avatar
Tuukka
Viestit: 180
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 13:48
Paikkakunta: Salo / Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tuukka »

janzamar kirjoitti:ei kun pylväsporakoneeseen kiinni ja rälläkällä vähäsen pyyhkäisee,niin se 6 heppaahan melkein on lähellä.. :) tai ainakin 0.6..
Rälläkällä ja pienellä pyyhkäsyllä voi tulla sen verran karkeeta ja huonoo jälkee, että saattaa olla -6 lähempänä totuutta... :lol:
Taunus '73 2d sedan V6 2.8i
Larppa
Viestit: 131
Liittynyt: 13 Loka 2004, 23:27
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja Larppa »

taitaa sitten olla kaikki A-lohkot samanlaisia vuosimallista riippumatta.
Vastaa Viestiin