Venttiilikopista.?

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Tuhnus
Viestit: 155
Liittynyt: 22 Joulu 2004, 20:43
Paikkakunta: Lempäälä

Venttiilikopista.?

Viesti Kirjoittaja Tuhnus »

Tuotanoiniin! Minkäslaisissa kuutosella varustetuissa foord merkkisissä pirsseissä onkaan vakiona (vai onko ollut lisävaruste) olleet alumiiniset venttiilikopat? Tuossa tutun 2.9 Sierrassa semmoiset ainakin ovat. Ovat vaan niin pirun hienon näköset! Tekisivät komeen säväyksen konehuoneeseen ja viä kun kaveriksi laittais Granun 6 reikäisen imusarjan! :wink:

On se ihmeellistä ku jostakin innostuu, niin se kummittelee niin kauan ennenkuin sen saa hankittua!! :lol:
Taunus Coupe GXL 2.8i V6 -74
Ford LTD Brougham 429cid -73
Pj,

Re: Venttiilikopista.?

Viesti Kirjoittaja Pj, »

Tuhnus kirjoitti:Tuotanoiniin! Minkäslaisissa kuutosella varustetuissa foord merkkisissä pirsseissä onkaan vakiona (vai onko ollut lisävaruste) olleet alumiiniset venttiilikopat? Tuossa tutun 2.9 Sierrassa semmoiset ainakin ovat. Ovat vaan niin pirun hienon näköset! Tekisivät komeen säväyksen konehuoneeseen ja viä kun kaveriksi laittais Granun 6 reikäisen imusarjan! :wink:

On se ihmeellistä ku jostakin innostuu, niin se kummittelee niin kauan ennenkuin sen saa hankittua!! :lol:
-86 Scorppionissa ainakin oli sellaiset
Avatar
Hessu
Viestit: 709
Liittynyt: 20 Loka 2004, 08:34
Paikkakunta: Häijää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Taitaa tuo 2.8 EFI eli 85-87 Scorpio olla ainoa, missä niitä käytettiin.
Avatar
raimo
Viestit: 499
Liittynyt: 18 Touko 2005, 10:29
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja raimo »

niin ja 2.9efissä. molemmissa kopissa on yksi ylimääräinen kiinnitysreikä pakosarjan puolella, mikä ei haittaa, vaikka sen vanhemmankin koneen päälle törkkää.
Avatar
Hessu
Viestit: 709
Liittynyt: 20 Loka 2004, 08:34
Paikkakunta: Häijää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Jaa? Kaikissa 2.9:ssä mitä minä olen nähnyt, on ollut peltikopat, tosin sillä yhdellä "ylimääräisellä" ruuvilla.
jouni
Viestit: 39
Liittynyt: 05 Elo 2004, 12:48
Paikkakunta: Kuopio

Re: Venttiilikopista.?

Viesti Kirjoittaja jouni »

Tuhnus kirjoitti: Tekisivät komeen säväyksen konehuoneeseen ja viä kun kaveriksi laittais Granun 6 reikäisen imusarjan!
Ja 3-reikäkannet, jotta tuo imusarja käy... :roll:

Peltiset kopat tuossa omassa 2.9i:ssä ainakin on, tosin vuosimalli muistaakseni -88 eli oliko sitten uudemmissa alumiinikopat?
Capri 2.9i TT-projekti
Sierra RS Cosworth 4x4 -92
Avatar
Jari H
Viestit: 790
Liittynyt: 28 Heinä 2005, 12:19
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H »

Mulla on sellaset alukopat, pitäis vaan löytää niihin kuuluva 2.9 jostain.
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Tuhnus
Viestit: 155
Liittynyt: 22 Joulu 2004, 20:43
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja Tuhnus »

Jari H kirjoitti:Mulla on sellaset alukopat, pitäis vaan löytää niihin kuuluva 2.9 jostain.
Ne ei ilmeisesti ole myynnissä? Vai onko? :?

Onkos niitä eri näköisiä, meinaan tarkoitan ite semmoisia mitkä ovat esim. tuossa Rajamäen rata Coupessa..
Taunus Coupe GXL 2.8i V6 -74
Ford LTD Brougham 429cid -73
Avatar
Jari H
Viestit: 790
Liittynyt: 28 Heinä 2005, 12:19
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H »

Tais löytyä niihin koppiin käypänen 2.9:n näköinen kone, eli ei raaski myydä.
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
veeqs
Viestit: 440
Liittynyt: 09 Elo 2004, 22:24
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja veeqs »

Itselle löysin alukopat -88 4x4 Sierra 2.8 EFI:n päältä.

Muuten jees kopat, mutta öljyvuotoja riittää :(
Normi korkki tiivisteet pullahtaa välistä herkästi liikaa kiristäessä.
Mutta ulkonäkö kruunaa kyllä kaiken :)
Tieto lisää Tuskaa
Harvemmin niissä mitään isompaa on ;)
gepardi
Viestit: 926
Liittynyt: 15 Loka 2004, 01:11
Paikkakunta: Kuhmo

Viesti Kirjoittaja gepardi »

Minulla on Ford-originalit alukopat. Ja mielestäni ne ovat eri pätevän näköiset, kuin Burtonin vastaavat! Myyjä sanoi, että ne ovat 2.8 EFI Sierrasta. Sain kaupantekiäisiksi myös EFI imusarjan. Korkkitiivisteille kannattaa laittaa sitä vanhanajan kunnon "tervamaista" tiivisteliimaa. Silikoniliimoja ei mielestäni kannata käyttää ollenkaan (ainoastaan vesiletkujen liitoksissa, ja ei mielellään sielläkään); pitää vähän aikaa ja sitten alkavat vuotamaaan (öljy pääsee kuivuneen silikonin läpi: jotenkin tuntuu, jotta silikoni ei ole oikein mihinkään pätevää ainetta). Tosin tuossa "tervaliimassa" on se huono puoli, että venttiilikopat ja ym. osat joutuu irroittamaan kumivasaran avulla, kun ne tarttuu kiinni aika hyvin. :?
V6
Viestit: 143
Liittynyt: 07 Syys 2004, 17:28
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Kannattaa käyttää noissa kopissa 2,9 tiivisteitä,ovat paljon parempia kuin 2,8 tiivisteet.En ole saanut niitä varaosakaupoista, on pitänyt ostaa Hopalta.

Mun 2,3 mootorissa on alukopat 2,9 moottorista.
Niissä on tosiaan yksi ylimääräinen pultinreikä pakosarjan puolella.
Siihen voi laittaa vaikka sikaflexillä kiinni pultin ettei jengi ihmettele,näyttää viisaammalta.
Vastaa Viestiin