Latauksellisesti haasteellinen taunus.
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Latauksellisesti haasteellinen taunus.
Tanesta loppu eilen virta... Kertokaa miksi.
Mulla on latausvalo on aina palanut himmeästi vaikka kone on käynnissä, mutta sitä ei ole huomannut muuta kuin pimeällä. Siten auto on nyt toiminut n. 3 vuotta, eikä ole tähän asti tarvinnu kaapeleilla käynnistellä.
Viime viikosta lähtien latausvalo on palanut kirkkaammin, niin että päivänvalossakin näkee selvästi. Lisäksi se himmenee kun esim. valot pistää päälle tai jonkun muun sähkölaitteen. (eikö latausvalon pitäis sillon kirkastua kun jännite laskee?) Kuitenkin se myös himmenee kun antaa kierroksia, eli jännite nousee... Nyt siis eilen ei enää jaksanu startata.
Onko mulla joku huono liitos jossain johdoissa vai mitä helvettiä? Latausrele ja laturin hiilet on vain pari vuotta vanhoja, joten luulis niiden vielä olevan ehjiä. Akku on saman ikäinen.
Mulla on latausvalo on aina palanut himmeästi vaikka kone on käynnissä, mutta sitä ei ole huomannut muuta kuin pimeällä. Siten auto on nyt toiminut n. 3 vuotta, eikä ole tähän asti tarvinnu kaapeleilla käynnistellä.
Viime viikosta lähtien latausvalo on palanut kirkkaammin, niin että päivänvalossakin näkee selvästi. Lisäksi se himmenee kun esim. valot pistää päälle tai jonkun muun sähkölaitteen. (eikö latausvalon pitäis sillon kirkastua kun jännite laskee?) Kuitenkin se myös himmenee kun antaa kierroksia, eli jännite nousee... Nyt siis eilen ei enää jaksanu startata.
Onko mulla joku huono liitos jossain johdoissa vai mitä helvettiä? Latausrele ja laturin hiilet on vain pari vuotta vanhoja, joten luulis niiden vielä olevan ehjiä. Akku on saman ikäinen.
-71 Coupe GT
helppohan ne hiilet on kattoa,..oliko sulla se alkuperänen jännitteensäädin lokarissa vai onko se samassa paketissa kuin hiilet?
mulla varoiksi jätetty se lokarin systeemi paikoilleen..
onko hihna tarpeeksi kireä?
jos tulee tarvetta laturille niin mulla on kolme tai neljä täällä kotosalla..
mulla varoiksi jätetty se lokarin systeemi paikoilleen..
onko hihna tarpeeksi kireä?
jos tulee tarvetta laturille niin mulla on kolme tai neljä täällä kotosalla..
Taunus Maximus =)
Latausvalo palaa silloin kun se näkee jännite-eroa laturin ja öööö.. mittariston tai missä se toinen pää on? virtalukolla ehkä, välillä
Jos laturilla on suurempi jännite kuin mittaristolla, valo palaa (himmeästi)
Jos laturi lataa huonosti ja mittaristolla akun ansiosta on suurempi jännite kuin laturilla, taas valo palaa.
jos valo himmenee kierrosten noustessa, voisi viitata laturin olevan hengissä.
Jokin huono kontakti luulis olevan. Akun navat?
Jos epäilee jossain huonoa kontaktia, voi yrittää ohittaa sen jollain johdon pätkällä. esim. akun +navalta johto virtalukon paksuun johtoon (punainen??) Avotulta ei saa kuitenkaan tehdä.
Vanhoissa vehkeissä kaikki on mahdollista.
Jos laturilla on suurempi jännite kuin mittaristolla, valo palaa (himmeästi)
Jos laturi lataa huonosti ja mittaristolla akun ansiosta on suurempi jännite kuin laturilla, taas valo palaa.
jos valo himmenee kierrosten noustessa, voisi viitata laturin olevan hengissä.
Jokin huono kontakti luulis olevan. Akun navat?
Jos epäilee jossain huonoa kontaktia, voi yrittää ohittaa sen jollain johdon pätkällä. esim. akun +navalta johto virtalukon paksuun johtoon (punainen??) Avotulta ei saa kuitenkaan tehdä.
Vanhoissa vehkeissä kaikki on mahdollista.
Taunus 1965
Ford Taunus - The car you always promised to fix yourself.
Ford Taunus - The car you always promised to fix yourself.
Joo näin mäkin päättelin, että laturin on pakko olla hengissä kun se valo himmenee kierrosten mukana. Hihna on kireä jne jne. Ehkä toi monsuunisateinen viikko on hapettanut entuudestaan jonkun huonon liitoksen jossain. Pitää tehdä pari "ohitusleikkausta" ja katsoa jos tokenee. Se rele mulla on hiilien yhteydessä siellä laturissa kiinni.20m kirjoitti:Latausvalo palaa silloin kun se näkee jännite-eroa laturin ja öööö.. mittariston tai missä se toinen pää on? virtalukolla ehkä, välillä
Jos laturilla on suurempi jännite kuin mittaristolla, valo palaa (himmeästi)
Jos laturi lataa huonosti ja mittaristolla akun ansiosta on suurempi jännite kuin laturilla, taas valo palaa.
jos valo himmenee kierrosten noustessa, voisi viitata laturin olevan hengissä.
Jokin huono kontakti luulis olevan. Akun navat?
Jos epäilee jossain huonoa kontaktia, voi yrittää ohittaa sen jollain johdon pätkällä. esim. akun +navalta johto virtalukon paksuun johtoon (punainen??) Avotulta ei saa kuitenkaan tehdä.
Vanhoissa vehkeissä kaikki on mahdollista.
-71 Coupe GT
Tätä lirpaketta hyväksikäyttäen, mitäs jos latausvalo palaa kunnes polkasee yli 2500 lukemat jolloin valo sammuu ja pysyy sammuksissa tyhjäkäynnilläkin. Kunnes ottaa virrat pois ja starttaa uusiks... Viittaako toi huonoihin hiiliin tai ylipäätään mihinkään? Ei jaksais turhaan laturia rassata kun on "vähän" muutakin laittoa.
Ford Taunus 1.6 -79
Audi 80 2.0E -91 b4
Audi 80 2.0E -91 b4
edelliseen vikaan.
voi se vika olla laturin kollektorissaki jos se on kulunut niin paljo että hiilet eivät saa kosketus pintaa ja virta ei kulje.
on ollut muutama tällainenkin tapaus. vikaa ei hoksaa vasta kun sitten jos sitä kollektoria puhdistaa esim. hienolla hiekkapaperilla kun yleensä se on sen verran musta.
voi se vika olla laturin kollektorissaki jos se on kulunut niin paljo että hiilet eivät saa kosketus pintaa ja virta ei kulje.
on ollut muutama tällainenkin tapaus. vikaa ei hoksaa vasta kun sitten jos sitä kollektoria puhdistaa esim. hienolla hiekkapaperilla kun yleensä se on sen verran musta.
taunus -77 1,6 ohc
Tai vaan paskanen... mittaa lataus akun navoilta?
Mutta Taunuksen ominaisuuksiin ainakin kuuluu että latauksen merkkivalo palaa himmeästi koko ajan. Johtuu kai kuluneesta virtalukonpohjasta.
Itsellä just lopetti virtalukon startti asento toimimasta. Ajattelin laittaa sellaisen startti painikkeen kojetauluun
Mutta Taunuksen ominaisuuksiin ainakin kuuluu että latauksen merkkivalo palaa himmeästi koko ajan. Johtuu kai kuluneesta virtalukonpohjasta.
Itsellä just lopetti virtalukon startti asento toimimasta. Ajattelin laittaa sellaisen startti painikkeen kojetauluun
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
- TaunusTomi
- Viestit: 953
- Liittynyt: 02 Elo 2004, 22:43
- Paikkakunta: Noormarkku
Re: Latauksellisesti haasteellinen taunus.
Niinkuin Taco tuossa jo tuumasikin,mittaaJukkis kirjoitti:Tanesta loppu eilen virta... Kertokaa miksi.
Mulla on latausvalo on aina palanut himmeästi vaikka kone on käynnissä, mutta sitä ei ole huomannut muuta kuin pimeällä. Siten auto on nyt toiminut n. 3 vuotta, eikä ole tähän asti tarvinnu kaapeleilla käynnistellä.
Viime viikosta lähtien latausvalo on palanut kirkkaammin, niin että päivänvalossakin näkee selvästi. Lisäksi se himmenee kun esim. valot pistää päälle tai jonkun muun sähkölaitteen. (eikö latausvalon pitäis sillon kirkastua kun jännite laskee?) Kuitenkin se myös himmenee kun antaa kierroksia, eli jännite nousee... Nyt siis eilen ei enää jaksanu startata.
Onko mulla joku huono liitos jossain johdoissa vai mitä helvettiä? Latausrele ja laturin hiilet on vain pari vuotta vanhoja, joten luulis niiden vielä olevan ehjiä. Akku on saman ikäinen.
yleismittarilla akun navoista lataus.
Pitäis olla 13-14V.
Jos näin on,niin virtalukon pohja vaan
"vuotaa"jos lampuu kiiluu.
Normaalia vanhan auton vaivaa.
Jos tuolla em.latauksella akku kuitenkin
tyhjenee,on vika akussa,tai siinä että
"joku"kuormittaa akkua levossa.