Starttiongelmia kostealla kelillä
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Starttiongelmia kostealla kelillä
Eka posti ja heti ongelmia Tanen kanssa..
Mikähän voisi olla vika kun 1,6OHC (-74 MkI) ei välillä suostu käynnistymään millään. Ongelma tuntuu olevan riippuvainen ilman kosteudesta, eli sateisen yön jälkeen auton kanssa saa joko tapella vähintään 15 min tai sitten ei suostu yhteistyöhön lainkaan. Tuntuu ettei sytytä lainkaan, startti inahtaa, mutta välillä ei edes yritä?? Akun pitäisi olla ok. Kuivalla kelillä ongelmaa ei ole, vaan käy ja kukkuu niin kuin ei mitään..
Viisaampien neuvot olisi paikallaan!
Stance
Mikähän voisi olla vika kun 1,6OHC (-74 MkI) ei välillä suostu käynnistymään millään. Ongelma tuntuu olevan riippuvainen ilman kosteudesta, eli sateisen yön jälkeen auton kanssa saa joko tapella vähintään 15 min tai sitten ei suostu yhteistyöhön lainkaan. Tuntuu ettei sytytä lainkaan, startti inahtaa, mutta välillä ei edes yritä?? Akun pitäisi olla ok. Kuivalla kelillä ongelmaa ei ole, vaan käy ja kukkuu niin kuin ei mitään..
Viisaampien neuvot olisi paikallaan!
Stance
Re: Starttiongelmia kostealla kelillä
En nyt tiedä tuosta viisaammasta mutta mutta...Stance kirjoitti:Eka posti ja heti ongelmia Tanen kanssa..
Mikähän voisi olla vika kun 1,6OHC (-74 MkI) ei välillä suostu käynnistymään millään. Ongelma tuntuu olevan riippuvainen ilman kosteudesta, eli sateisen yön jälkeen auton kanssa saa joko tapella vähintään 15 min tai sitten ei suostu yhteistyöhön lainkaan. Tuntuu ettei sytytä lainkaan, startti inahtaa, mutta välillä ei edes yritä?? Akun pitäisi olla ok. Kuivalla kelillä ongelmaa ei ole, vaan käy ja kukkuu niin kuin ei mitään..
Viisaampien neuvot olisi paikallaan!
Stance
Siihen että autokäy (taunus) tarvirtaan bensaa ja kipinää. Kosteus ei todennäköisesti vaikuta bensaan (kai?) joten vika vois olla syttypuolella.
Mikäli siis startti moottori toimii ja kone pyörii startatessa niin silloin bensan lisäksi tarvitaan kipinä. Mikäli kone toimiin kuivalla on periaatteessa osat ok joten kosteus tekee jollekkin osalle jotain. Eli
Tulpanjohdot , jakajan kansi,pyörijä , puolanjohto, puolan sähkönsyöttöjohto,näistä on hyvä lähteä. Myöskin se vastusjohto ja sen liitokset voi joskus temppuilla eli johto mikä tulee puolan + napaan startatessa se kyllä ohitetaan joten pitäs ainakin sekunnin hörähtää vaikka ko johto olis rikki.
-vk-
Tässä tapauksessa uskon että olette meikäläistä valistuneempia...
Miikka: tämä onkin ehkä se omituisin asia, välillä starttimoottori pyörittää, mutta toisinaan avaimesta kääntämällä kuuluu vain naksaus ja inahdus.??
Minusta viittaisi sähköongelmaan, niin kuin astriel ongelmaa rajasi.
Jos ei selviä näillä ohjeilla, täytynee alentua ja käyttää korjaamon puolella katsottavana.
Miikka: tämä onkin ehkä se omituisin asia, välillä starttimoottori pyörittää, mutta toisinaan avaimesta kääntämällä kuuluu vain naksaus ja inahdus.??
Minusta viittaisi sähköongelmaan, niin kuin astriel ongelmaa rajasi.
Jos ei selviä näillä ohjeilla, täytynee alentua ja käyttää korjaamon puolella katsottavana.
3 pultilla kiinijanzamar kirjoitti:kokeile putsata ne startin liitännät
tai vaihda starttimoottori..ei se ole kun kahdella pultilla kiinni kumminkaan.
+ johdot,kolme niitäkään..
vai onkos yks puonnu.
tai no eihän sitä alimmaista viitti laittaa paikalleen, auton alla pitäs makoilla.
äkkiseltään kuulostas vikaa olevan solenoidin koskettimissa, jos sytytys ennakkoa on vielä hieman liikaa niin huonosti pyörittävä startti ei jaksa moottoria käynnistää.
Älä ota sitä niin vakavasti!
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Scorpio 2.9 at -91 coupe