Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.
mitäs se katsastus setä vaatii jos vaihtaa coupe tanariin 1.6 tilalle 2 litrasen moottorin? onko nuissa jarruissa eroja? 2 litranen on 4 sylinterinen ei kutonen! vinkkejä ja tietoa kiitos
janzamar kirjoitti:9 tuuman takajarrut,eikä kai muuta.
tosin joskus ennen oli kovasti inssien suosiossa etupalkin vaihto vahvempaan..mutta kai se on sama 1.6 ja 2.0:ssa?
Etupalkit samanlaisia eli ei tarvi vaihtaa katsastukseen "vahvempaa"
joskus ollu puhetta leuman sedan kanssa aja b tyyoin peristä mutta paras keino selvittää asia on marssia konttorille jossa meinaat auton leimata, sieltä saat varman tiedon että mitä ja ketä vaihdetaan.
Tehro kirjoitti:joskus ollu puhetta leuman sedan kanssa aja b tyyoin peristä mutta paras keino selvittää asia on marssia konttorille jossa meinaat auton leimata, sieltä saat varman tiedon että mitä ja ketä vaihdetaan.
just pari viikkoo sitten leimasin 1.6->2.3 ja pikku perällä.isoilla jarruilla toki. ei mitään moitteita.miks tulis ku ei siellä missään pykälissä vaadita kun isomman koneen jarrut ja alusta(9"jarrut taakse ja V-6 jouset eteen).
nää on niitä hassuja juttuja jossain paikoissa vaaditaan eri asioita kuin toisaalla, vaikka kaikkialla pitäiski olla samat vaatimukset. mulle ei taas puhuttu kutos vaihdossa mitään etujousista kun niitä ei sattunut olee merkitty
leima konttorin arkistoihin.
Täytyy sanoa että ei mullekaan noista jousista sanottu mitään. Projekti on loppusuoralla, osat jokseenkin paikallaan Täytyy kyllä muutenkin lyödä ne jämäkämmät jouset alle kun tuntuu nuo entiset olevan hieman heikot...
eipä nuissa moottorinvaihto jutuissa jarrujen lisäksi muita järkiperäisiä osien vaihto vaatimuksia olekkaan. jouset, vakaajat ja voimansiirrosta puhumattakaan on höpöhöpö pyrokratiaa
Oikein pykälien mukaan tehdyssä vaihdossa täytyy takajarrujen lisäksi myös loota ja perä vaihtaa isoihin.
Jos joku on saanu pelinsä leimattua pikku osilla olkoot tyytyväinen.
Aina kannattaa koittaa kepillä jäätä, mutta ei välttämättä joka konttorilla onnistu.
Ainahan se on parempi mitä turvallisempia autoista tehdään kun liikenteen sekaan niitä viedään. Jos vain palikoita löytyy niin alle vain. Ei minua ainakaan haittaa...
Anonymous kirjoitti:Oikein pykälien mukaan tehdyssä vaihdossa täytyy takajarrujen lisäksi myös loota ja perä vaihtaa isoihin.
Jos joku on saanu pelinsä leimattua pikku osilla olkoot tyytyväinen.
Aina kannattaa koittaa kepillä jäätä, mutta ei välttämättä joka konttorilla onnistu.
Ny kyllä "vieras"tuumaa joutavia.
Ei pidä paikkaansa ainakaan Taunuksen
kohdalla.
taitaapi olla insinööristä kiinni suurimmaksi osaksi... ite kävin joskus silloisella coupellani muutoskatsastuksessa 1.6-->2.0 niin laskettiin taka-akseli, laatikko ja kone, laatikon ja perän prosentteja ei lasketa jos pystyy kuulemma sarjanumeroilla todistamaan että kuuluvat 1.6:een... ja mainitsi myös etujousien eroista mutta ei niistä pistänyt sen enempiä... tiedä sitten onko jousissa todellista eroa?