1.6<2.0

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

helmi
Viestit: 3
Liittynyt: 08 Tammi 2005, 18:14

1.6<2.0

Viesti Kirjoittaja helmi »

mitäs se katsastus setä vaatii jos vaihtaa coupe tanariin 1.6 tilalle 2 litrasen moottorin? onko nuissa jarruissa eroja? 2 litranen on 4 sylinterinen ei kutonen! vinkkejä ja tietoa kiitos
LowRider
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

9 tuuman takajarrut,eikä kai muuta.
tosin joskus ennen oli kovasti inssien suosiossa etupalkin vaihto vahvempaan..mutta kai se on sama 1.6 ja 2.0:ssa?
Taunus Maximus =)
pj.

Viesti Kirjoittaja pj. »

janzamar kirjoitti:9 tuuman takajarrut,eikä kai muuta.
tosin joskus ennen oli kovasti inssien suosiossa etupalkin vaihto vahvempaan..mutta kai se on sama 1.6 ja 2.0:ssa?
Etupalkit samanlaisia eli ei tarvi vaihtaa katsastukseen "vahvempaa"
Tehro
Viestit: 1074
Liittynyt: 21 Loka 2004, 21:48
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tehro »

joskus ollu puhetta leuman sedan kanssa aja b tyyoin peristä mutta paras keino selvittää asia on marssia konttorille jossa meinaat auton leimata, sieltä saat varman tiedon että mitä ja ketä vaihdetaan.
taunus mkII
Viestit: 339
Liittynyt: 20 Heinä 2004, 21:46
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja taunus mkII »

Tehro kirjoitti:joskus ollu puhetta leuman sedan kanssa aja b tyyoin peristä mutta paras keino selvittää asia on marssia konttorille jossa meinaat auton leimata, sieltä saat varman tiedon että mitä ja ketä vaihdetaan.
just pari viikkoo sitten leimasin 1.6->2.3 ja pikku perällä.isoilla jarruilla toki. ei mitään moitteita.miks tulis ku ei siellä missään pykälissä vaadita kun isomman koneen jarrut ja alusta(9"jarrut taakse ja V-6 jouset eteen).
#201
TaunusmkII


Ford Taunus-Suoritus Kykyä Ylitse Muiden-
-Raudassa Ei Oo Rahat Hukassa-
Tehro
Viestit: 1074
Liittynyt: 21 Loka 2004, 21:48
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tehro »

nää on niitä hassuja juttuja jossain paikoissa vaaditaan eri asioita kuin toisaalla, vaikka kaikkialla pitäiski olla samat vaatimukset. mulle ei taas puhuttu kutos vaihdossa mitään etujousista kun niitä ei sattunut olee merkitty
leima konttorin arkistoihin.
Avatar
Melwyn
Viestit: 7
Liittynyt: 10 Marras 2004, 13:35
Paikkakunta: Eno

Viesti Kirjoittaja Melwyn »

Täytyy sanoa että ei mullekaan noista jousista sanottu mitään. Projekti on loppusuoralla, osat jokseenkin paikallaan :P Täytyy kyllä muutenkin lyödä ne jämäkämmät jouset alle kun tuntuu nuo entiset olevan hieman heikot... :roll:
- 2.0 V6 Taunus -78 -
- 1.8 Mondeo -94 -
Avatar
p3
Viestit: 1205
Liittynyt: 16 Tammi 2005, 20:18
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

eipä nuissa moottorinvaihto jutuissa jarrujen lisäksi muita järkiperäisiä osien vaihto vaatimuksia olekkaan. jouset, vakaajat ja voimansiirrosta puhumattakaan on höpöhöpö pyrokratiaa :D
Älä ota sitä niin vakavasti!

Scorpio 2.9 at -91 coupe
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Oikein pykälien mukaan tehdyssä vaihdossa täytyy takajarrujen lisäksi myös loota ja perä vaihtaa isoihin.
Jos joku on saanu pelinsä leimattua pikku osilla olkoot tyytyväinen.
Aina kannattaa koittaa kepillä jäätä, mutta ei välttämättä joka konttorilla onnistu.
Avatar
Viipo
Viestit: 808
Liittynyt: 28 Loka 2004, 09:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Viipo »

pykälien, joissa ei ole mitään järkeä muutenkaan...
Pontiac Astre -77
Toyota LandCruiser -81
Avatar
Melwyn
Viestit: 7
Liittynyt: 10 Marras 2004, 13:35
Paikkakunta: Eno

Viesti Kirjoittaja Melwyn »

Ainahan se on parempi mitä turvallisempia autoista tehdään kun liikenteen sekaan niitä viedään. Jos vain palikoita löytyy niin alle vain. Ei minua ainakaan haittaa... :wink:
- 2.0 V6 Taunus -78 -
- 1.8 Mondeo -94 -
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Toi perän vaihto on ainakin ihan älytön pykälä, jos kerran III - koppasissa 2 litrasissa on pikkuperiä alunperin...
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Herkko
Viestit: 1313
Liittynyt: 25 Elo 2004, 22:55
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Herkko »

Anonymous kirjoitti:Oikein pykälien mukaan tehdyssä vaihdossa täytyy takajarrujen lisäksi myös loota ja perä vaihtaa isoihin.
Jos joku on saanu pelinsä leimattua pikku osilla olkoot tyytyväinen.
Aina kannattaa koittaa kepillä jäätä, mutta ei välttämättä joka konttorilla onnistu.
Ny kyllä "vieras"tuumaa joutavia.
Ei pidä paikkaansa ainakaan Taunuksen
kohdalla.
Velocity96
Viestit: 53
Liittynyt: 22 Tammi 2005, 18:54
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Velocity96 »

taitaapi olla insinööristä kiinni suurimmaksi osaksi... ite kävin joskus silloisella coupellani muutoskatsastuksessa 1.6-->2.0 niin laskettiin taka-akseli, laatikko ja kone, laatikon ja perän prosentteja ei lasketa jos pystyy kuulemma sarjanumeroilla todistamaan että kuuluvat 1.6:een... ja mainitsi myös etujousien eroista mutta ei niistä pistänyt sen enempiä... tiedä sitten onko jousissa todellista eroa?
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

V6-jouset sen kierroksen tai kaksi pidemmät..
mutta käytännössä sitä eroa ei kyllä huomaa..
Taunus Maximus =)
Vastaa Viestiin