-76 Taunus v6 --> v8
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Re: -76 Taunus v6 --> v8
Termostaatin paperitiivisteen korvasin liimalla, asentaessa lisää liimaa varmistuksesksi.
Pakoputkisto otti edistysaskelia, taka-akselin ylitys asettaa omat haasteensa Niin lähellä mutta kaukana
Näyttää kuvassa hyvältä mutta oikeasti mikään ei ole kinni missään
Mutkat pitäisi olla tiukempia mutta kokeillaan nuilla loivilla, saahan niitä rälläköityä tarvittaessa
Takapöntöt tulee heti akselin jälkeen, jotta saa pikku putken pätkät taaksepäin. Pitäisi vähentää "dronea" käytäntö osoittaa toimiiko se.
Mutkat on vain tukena, saa piuhan pysymään paikoilleen, suorat pätkät on tulossa tai alaspäin, pitää miettiä.
Pakoputkisto otti edistysaskelia, taka-akselin ylitys asettaa omat haasteensa Niin lähellä mutta kaukana
Näyttää kuvassa hyvältä mutta oikeasti mikään ei ole kinni missään
Mutkat pitäisi olla tiukempia mutta kokeillaan nuilla loivilla, saahan niitä rälläköityä tarvittaessa
Takapöntöt tulee heti akselin jälkeen, jotta saa pikku putken pätkät taaksepäin. Pitäisi vähentää "dronea" käytäntö osoittaa toimiiko se.
Mutkat on vain tukena, saa piuhan pysymään paikoilleen, suorat pätkät on tulossa tai alaspäin, pitää miettiä.
Tieto lisää Tuskaa
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Re: -76 Taunus v6 --> v8
Aika on ollut kortilla ja Taunuksen eteneminen on ollut hidasta, mutta jotain pientä on tullut nysvättyä.
Sähköjä on tullut ihmeteltyä ja nyt pitäisi olla kytkentä mikä jättää sytkälle virran vaikka lopettaa starttaamisen
Käytännön testejä estää työkaverilta saatu loppuun ajetun tiisseli Kian akun hyytyminen jo 4 vuoden käytön jälkeen jaksaa pyörittää mottia täyteen ladattuna 20s tai 3x 5s pätkää, siinä ei ihan kerkeä ettiä oikeaa sytkäkohtaa jakajalle
Pakoputki rojektiin v-pantoja ja kumikiinnikkeitä motonetista.
Talli projekti vienyt ylimääräisen ajan ja jotain näkyvään on siinäkin tullut. Sen verran siivottiin että velipojan ST fokus saatiin sulamaan. Romut vain nostettiin talliin kun pihalla olevat väliaikaiset pressutalliviritykset piti purkaa tieltä pois
Sähköjä on tullut ihmeteltyä ja nyt pitäisi olla kytkentä mikä jättää sytkälle virran vaikka lopettaa starttaamisen
Käytännön testejä estää työkaverilta saatu loppuun ajetun tiisseli Kian akun hyytyminen jo 4 vuoden käytön jälkeen jaksaa pyörittää mottia täyteen ladattuna 20s tai 3x 5s pätkää, siinä ei ihan kerkeä ettiä oikeaa sytkäkohtaa jakajalle
Pakoputki rojektiin v-pantoja ja kumikiinnikkeitä motonetista.
Talli projekti vienyt ylimääräisen ajan ja jotain näkyvään on siinäkin tullut. Sen verran siivottiin että velipojan ST fokus saatiin sulamaan. Romut vain nostettiin talliin kun pihalla olevat väliaikaiset pressutalliviritykset piti purkaa tieltä pois
Tieto lisää Tuskaa
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Re: -76 Taunus v6 --> v8
Termostaatin kotelo vuosi edelleenkin, neljäskerta toden sanoi
Termostaatti liimattuna koteloon, reilusti liimaa, paperitiiviste ja liimaa. Tämän jälkeen on vedet pysyneet koneessa
Pakoputkistoa tuli nysvättyä oikein huolella, olisikohan evo versio 23 menossa auton omistusaikana
On kokeiltu suoriaputkia, niin akselin alta kuin päältä, sivuputkia vaimentimilla ja ilman, tuplaputkia huilumallin simonsseilla (4x), ovaali vaimentimilla, oma tekemillä vaimentimlla
Tämän kertainen episodi alkoi huolellisilla tjsp. mittauksilla ja ankaran rälläköiniin yms. tuloksen oli akselin ylitykset valmiit
Lopputulema oli sitten tälläinen, ei vielä kokoonaan hitsattuna. Siperia opettaa
Ja vituiksihan ne ylitykset meni, varsainki vasen vaati leikkaa ja liimaa tyyppistä soveltamista.
Auton alla oleva X-liitos oli kans melkoinen säädettävä kun ei x;n jälkeisiä mutkia ollut hepattu mitenkään. Pikkkusen pitää vielä apukuskin alkukärää muokata, vastaa auton runkoon. Sen jälkeen ankaraa hitsausta ja putkisto pitäisi olla valmis (kop kop kop)
Sytkää tuli ihmeteltyä ja siinä sivussa tuli huomattua että orkkia kaasari holvas ulkopuolelle pensaa enemmän kuin sisäpuolelle. Ilmeisesti joku kalvo antanut periksi ja alipaineliittimestä valutti umisarjan päälle kohokammiosta.
Motti kuitenki lähti käyntiin sytkän pyörittämisen jälkeen mutta kaasun painamisen sammutti koneen samantien
Samalla kun vaihtaa imusarjan pitää säätää jakajan asentoa, nyt vastaa ylävesiletkuun ailipainejakaja, eikä saa asteita kohilleen.
Termostaatti liimattuna koteloon, reilusti liimaa, paperitiiviste ja liimaa. Tämän jälkeen on vedet pysyneet koneessa
Pakoputkistoa tuli nysvättyä oikein huolella, olisikohan evo versio 23 menossa auton omistusaikana
On kokeiltu suoriaputkia, niin akselin alta kuin päältä, sivuputkia vaimentimilla ja ilman, tuplaputkia huilumallin simonsseilla (4x), ovaali vaimentimilla, oma tekemillä vaimentimlla
Tämän kertainen episodi alkoi huolellisilla tjsp. mittauksilla ja ankaran rälläköiniin yms. tuloksen oli akselin ylitykset valmiit
Lopputulema oli sitten tälläinen, ei vielä kokoonaan hitsattuna. Siperia opettaa
Ja vituiksihan ne ylitykset meni, varsainki vasen vaati leikkaa ja liimaa tyyppistä soveltamista.
Auton alla oleva X-liitos oli kans melkoinen säädettävä kun ei x;n jälkeisiä mutkia ollut hepattu mitenkään. Pikkkusen pitää vielä apukuskin alkukärää muokata, vastaa auton runkoon. Sen jälkeen ankaraa hitsausta ja putkisto pitäisi olla valmis (kop kop kop)
Sytkää tuli ihmeteltyä ja siinä sivussa tuli huomattua että orkkia kaasari holvas ulkopuolelle pensaa enemmän kuin sisäpuolelle. Ilmeisesti joku kalvo antanut periksi ja alipaineliittimestä valutti umisarjan päälle kohokammiosta.
Motti kuitenki lähti käyntiin sytkän pyörittämisen jälkeen mutta kaasun painamisen sammutti koneen samantien
Samalla kun vaihtaa imusarjan pitää säätää jakajan asentoa, nyt vastaa ylävesiletkuun ailipainejakaja, eikä saa asteita kohilleen.
Tieto lisää Tuskaa
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Re: -76 Taunus v6 --> v8
Trafi ei kuulemma hyväksy Australian Cortinaa vertailumalliksi, joten V8 Taunukset on sen perusteella tehty tällä erää... Trafilta oli tullut ukaasi jollee katsastuskonttorille siitä kun oli V8 hyväksytty katsastuksessa Taunukseen. Tämä oli siis jo viimme syksynä. Tämä saattaa kyllä olla yksittäisen virkamiehen tulkinta, mistä sitä tietää...
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Re: -76 Taunus v6 --> v8
Onko tästä jotain faktaa olemassa vai vaan kuulopuheita. Koska pois sulkee paljon mielenkiintoisia tekniikka vaihtoehtoja. Uusi rakenne sääntö pykäläkin vissiin hautautu koronaanMois kirjoitti:Trafi ei kuulemma hyväksy Australian Cortinaa vertailumalliksi, joten V8 Taunukset on sen perusteella tehty tällä erää... Trafilta oli tullut ukaasi jollee katsastuskonttorille siitä kun oli V8 hyväksytty katsastuksessa Taunukseen. Tämä oli siis jo viimme syksynä. Tämä saattaa kyllä olla yksittäisen virkamiehen tulkinta, mistä sitä tietää...
Re: -76 Taunus v6 --> v8
Uudessa ehdotuksessa oli tiputettu Etelä-afrikka ja Australia pois. Tosin uusi kg/kw malli olisi korjannut tämän ongelman.
Odotellaan kunhan saavat päätettyä, kun kaikki valitukset mitä porukka on laittanut trafille tutkitaan.
Odotellaan kunhan saavat päätettyä, kun kaikki valitukset mitä porukka on laittanut trafille tutkitaan.
Tieto lisää Tuskaa
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Re: -76 Taunus v6 --> v8
Eikö noista V8 ja vertailumalli-höpinöistä voisi tehdä oman topicin ja jatkaa siellä enemmän, ei viitsi sotkea mukavaa topiccia moisella offtopikilla. Just my 2cents.
-Pori Connection-
Re: -76 Taunus v6 --> v8
no onse perkule, kun tämän projektin kaltasia kirjotelmia mukavasti lueskellut kun kerran aikaisemmin päätetty että vertailu mallit muista kuin eu maista kävisivät täällä muutos katastukseen
Taunus -75
Escort -76
Sierra is -86 & -92
Granada -78 coleman milne dorchester mk5 limusiini
Transit T350 -03 & -14
Cavalier -78
Viva -71
Commodore -75
Escort -76
Sierra is -86 & -92
Granada -78 coleman milne dorchester mk5 limusiini
Transit T350 -03 & -14
Cavalier -78
Viva -71
Commodore -75
Re: -76 Taunus v6 --> v8
Minun käsittääkseni jos trafi ei ole listannu nyt johon verkkosivulle että australian/etela amerikan mallit ei käy niin, silloin käyvät vertailumalliksi. Hommaa helpottaa vielä se jos fordilta saa sen todistuksen. Uutta ajoneuvolakia kg/kw ei ole löyty voimaan niin miksi vuosi sitten oleva ei muka käy? Veikkaan että riippuu paljon katsastuskonttorista.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Re: -76 Taunus v6 --> v8
Samaa mieltä, kirjoitelkaa tuonne tekniikka osioon...zmuli kirjoitti:Eikö noista V8 ja vertailumalli-höpinöistä voisi tehdä oman topicin ja jatkaa siellä enemmän, ei viitsi sotkea mukavaa topiccia moisella offtopikilla. Just my 2cents.
viewtopic.php?f=3&t=15931#p131957
#1
Taunus CoupeGT 2.8 '72
Taunus 4d 1.6GX '81 museo
Taunus 4d 2.0GX '82
AC Cobra V6
Tunturi super Sport `76
Pappa Tunturi `75
Taunus CoupeGT 2.8 '72
Taunus 4d 1.6GX '81 museo
Taunus 4d 2.0GX '82
AC Cobra V6
Tunturi super Sport `76
Pappa Tunturi `75
Re: -76 Taunus v6 --> v8
Operaatio pakoputki kärsi takaiskun kun pääsi mig lanka loppumaan
No romulava löytö ydintäytehitsi kehiin, jossa kanssa oli pientä hässäkkää.
Tästäkin loppui lanka alta aikayksikön
Putkiston hitsaukset jätettiin seuraavaan kertaan ja kokeiltiin puhaltimen asennusta syylärin etupuolelle, missä edellinenki oli. Eihän se sinne taipunut, vaan pitää ottaa syyläri tieltä pois.
Siitä sitten rattia ja mittaristoa irroittamaan. Ratti lähti kohtuudella mutta mittaristo kanitti jostain syystä
Pienellä pujottelulla ja liittimien irroittelulla se sieltä irtosi rutinan kera
Eihän se ollut ulkoa kuin kahdella kiinni ja ja takapuolelta oli evoluutio karsinut parissa vuosikymmenessä kiinnikkeet veke, paria lukuun ottamatta.
Puupaneelin lakkapipinta vaatii myös huomiota, niinkuin ovien ulkopuolen ikkuna tiivisteet.
No romulava löytö ydintäytehitsi kehiin, jossa kanssa oli pientä hässäkkää.
Tästäkin loppui lanka alta aikayksikön
Putkiston hitsaukset jätettiin seuraavaan kertaan ja kokeiltiin puhaltimen asennusta syylärin etupuolelle, missä edellinenki oli. Eihän se sinne taipunut, vaan pitää ottaa syyläri tieltä pois.
Siitä sitten rattia ja mittaristoa irroittamaan. Ratti lähti kohtuudella mutta mittaristo kanitti jostain syystä
Pienellä pujottelulla ja liittimien irroittelulla se sieltä irtosi rutinan kera
Eihän se ollut ulkoa kuin kahdella kiinni ja ja takapuolelta oli evoluutio karsinut parissa vuosikymmenessä kiinnikkeet veke, paria lukuun ottamatta.
Puupaneelin lakkapipinta vaatii myös huomiota, niinkuin ovien ulkopuolen ikkuna tiivisteet.
Tieto lisää Tuskaa
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Re: -76 Taunus v6 --> v8
Mittaristo tuli otettua ihmeteltäväksi. Puupintä oli vuosien saatossa menettänyt kiiltonsa ja oli viilussakin pientä ryttyä.
Hieno Motorcraftin lämpötarra heitti veivinsä kun tuli maalattua mattamustaksi auto ja sisälämmöt nousi yli 70+ asteen, tai lämpömittari riitti vain sinne asti
Noin puolet puupaneelin kiinnitrysruuveista oli varissut jonnekkin. Se on varmaan ollu osasyynä muovirungon katkeamiselle.
Olen näköjään korjannut sitä saniteettisilikoonilla tai vastaavalla
Tausta vaikuttaisi olevan puukuitulevyä tjsp mössöä.
Puhdistusvaadolla kokeilin viilua kirkastaa muutei se oikein toiminut. 800 karkeuksinen vesihiomapaperi toimi paremmin mutta kohonneet viilun reunat alkoi mennä puhki
Kuvat operaatiosta katosi puhelimen bittiavaruuteen niitä tallettaessa
Kirsikkaviilua löytyy omasta takaa mikä on kohtuu lähella orkkista. Tämä tulee käyttöön jos ei orkkisviilua saa pelastettua.
Hieno Motorcraftin lämpötarra heitti veivinsä kun tuli maalattua mattamustaksi auto ja sisälämmöt nousi yli 70+ asteen, tai lämpömittari riitti vain sinne asti
Noin puolet puupaneelin kiinnitrysruuveista oli varissut jonnekkin. Se on varmaan ollu osasyynä muovirungon katkeamiselle.
Olen näköjään korjannut sitä saniteettisilikoonilla tai vastaavalla
Tausta vaikuttaisi olevan puukuitulevyä tjsp mössöä.
Puhdistusvaadolla kokeilin viilua kirkastaa muutei se oikein toiminut. 800 karkeuksinen vesihiomapaperi toimi paremmin mutta kohonneet viilun reunat alkoi mennä puhki
Kuvat operaatiosta katosi puhelimen bittiavaruuteen niitä tallettaessa
Kirsikkaviilua löytyy omasta takaa mikä on kohtuu lähella orkkista. Tämä tulee käyttöön jos ei orkkisviilua saa pelastettua.
Tieto lisää Tuskaa
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Re: -76 Taunus v6 --> v8
Jeesh mulla ois samanlainen homma joskus edessä, tosin meinasin teippauttaa mittaripanelin päälle puujäljitelmät taitaa kestää paremmin.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Re: -76 Taunus v6 --> v8
Jep, puujäljitelmiä olen onnistuneesti käytetty kaiuttimien teippauksessa. Mittaristo tosin voi olla vaihtelevissa olosuhteissa, mutta laadukas "tarra" kestää nämäkin. Kuplan teippaamista suunnittelin, ja kokeeksi ostin halpaa vinyyliteippiä, ja epic fail. Ei taittunut kunnolla ja piti lämmitää ihan liikaa. Vastaavasti 3M tuote oli kuin elmukelmua olis kiristellyt Tosin tämä teippaus idea jäi kun älysin että kaikki rahat voi laittaa TaunukseenVermilion kirjoitti:Jeesh mulla ois samanlainen homma joskus edessä, tosin meinasin teippauttaa mittaripanelin päälle puujäljitelmät taitaa kestää paremmin.
Puuilosta tuli käytyä hakemassa mig-lankaa,valikoitui sitten 0.6mm kun ei muuta ollut hyllyssä. Tämä ei sitten niin onnistuneesti halunnut tulla hitsasupistoolin läpi
Mutta pallosaumaa sai silläkin helposti aikaiseksi
V-pannat tuli ennen taka-akselia ja loput u-pannoilla. Keskikiinnikkeet hitsasin putkiston ollessa paikoillaan ja sen huomaa :p
Samalla tuli huomattua hitsaamatta jäänyt poikkisauma. Sekään ei liian helpossa paikassa ollut.
Eikä näytä kauheasti putki roikkuvan, pikaisella koekäytöllä ei vaikuttanut vuotavat tai kolisevan runkoon
Ennnen putkiston laittoa muistin laittaa laatikon kylkeen suojakotelon kytkinkäpälälle. Siinä oli kiinan-Joe säästänyt maalissa
Tämä korjaantui suihkauksella amerikan rasing colouria
Tieto lisää Tuskaa
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Re: -76 Taunus v6 --> v8
Näyttää valmistuvan melkein käsiin jo! Hyvää vauhtia tulee päivityksiä.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!