-76 Taunus v6 --> v8
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Re: -76 Taunus v6 --> v8
Jotain pientä näperrelty ja saatu hitsattua adapteri alavesiletkuu.
Hydrauliputken kannattamista pumpuille tuet.
Hydrauliputken kannattamista pumpuille tuet.
Tieto lisää Tuskaa
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Re: -76 Taunus v6 --> v8
Adapteri meni päin prinkkalaa, ja pumput osui pakosarjaan
Pumppujen asentoa muuttaessa tuli mieleen miten procomp menisi pissapojan säiliön paikalle ja sinnehän se tulee mahtrumaan, kait
Hivenen uusia mutkia lähtevien putkien päähän. Kannakkeet millä pumppu ankkuroidaan peltiin jäi tekemäti aikapulan vuoksi
Nissanin laturi istui yllättävän hyvin bossilaisen tilalle, linjausta ei tarvinnut muuttaa
Tosin laskin laturia alemmas kiinnikettä taivuttamalla, mahtuu konepelti kiinni siltä kohdin.
V6 ollut vesiletku on hivenen lyhyt ja vaatii pitemmän kurttuputken millä kiertää laturi.
Mitoin hihnalle kooksi 11.9x1200, saa nähdä miten sopii.
Pumppujen asentoa muuttaessa tuli mieleen miten procomp menisi pissapojan säiliön paikalle ja sinnehän se tulee mahtrumaan, kait
Hivenen uusia mutkia lähtevien putkien päähän. Kannakkeet millä pumppu ankkuroidaan peltiin jäi tekemäti aikapulan vuoksi
Nissanin laturi istui yllättävän hyvin bossilaisen tilalle, linjausta ei tarvinnut muuttaa
Tosin laskin laturia alemmas kiinnikettä taivuttamalla, mahtuu konepelti kiinni siltä kohdin.
V6 ollut vesiletku on hivenen lyhyt ja vaatii pitemmän kurttuputken millä kiertää laturi.
Mitoin hihnalle kooksi 11.9x1200, saa nähdä miten sopii.
Tieto lisää Tuskaa
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Re: -76 Taunus v6 --> v8
Vesipumpun kiinnitysraudat tuli askarteltua töitten jälkeen. Tarkoitus on kiinittää pumppu runkopalkkiin ja sisälokasuojaan. Siitä syystä nivelöidyt kiinnitykset. Pumppu tulee kiinnikeisiin kiinni joko amislangalla tai lattaraudalla.
Tieto lisää Tuskaa
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Re: -76 Taunus v6 --> v8
Konehuoneeseen on soviteltu osia ja vesiletkutusta mietitty. Laturin hihna voisi olla 15mm pitempi, nyt plus lähtö on epämiellyttävän lähella venttiilikoppaa Vesipumppu löysi paikan kuskinpuolelta, puuttuu vielä alavesiletkun mutkaputki syyläristä pumpuille. Ja muutama muu letku.
Jossain vaiheessa tuli mieleen tutkia että mikä on rikki ja aiheuttaa startin matkassa pyörimisen. Vika paikallistui virtalukon pohjaan. Starttaillessa tuli mieleen että voisi pyöriä kevyemmin jos säätelee virranjakajaa
No pensan ylenpalttinen kaatelu kaasariin ja virranjakajan säätely aiheutti pientä hässinkiä
Pensaa oli valunut pakosarjasta maahan ja pientä liekkiähän se pukkas
Liekit sammui pienellä taputtelulla mutta kokeilut sytkän säätämisestä jäi siihen.
Nyt on tilattu uusi 600 cfm kaasari hilppeineen ja virtalukonpohja
Orkkis kaasarista tuli tukittua 8 ylimäärästä reikää eikä se vieläkään oikein tyylipuhtaasti käy.
Jossain vaiheessa tuli mieleen tutkia että mikä on rikki ja aiheuttaa startin matkassa pyörimisen. Vika paikallistui virtalukon pohjaan. Starttaillessa tuli mieleen että voisi pyöriä kevyemmin jos säätelee virranjakajaa
No pensan ylenpalttinen kaatelu kaasariin ja virranjakajan säätely aiheutti pientä hässinkiä
Pensaa oli valunut pakosarjasta maahan ja pientä liekkiähän se pukkas
Liekit sammui pienellä taputtelulla mutta kokeilut sytkän säätämisestä jäi siihen.
Nyt on tilattu uusi 600 cfm kaasari hilppeineen ja virtalukonpohja
Orkkis kaasarista tuli tukittua 8 ylimäärästä reikää eikä se vieläkään oikein tyylipuhtaasti käy.
Tieto lisää Tuskaa
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Re: -76 Taunus v6 --> v8
Kaasari ja imusarja tuli nopeasti Mh välityksellä. Tosin jäi ostamatta samalla "installation kit" missä olisi ollut sopivat pinnapultit yms. hilppeet kaasarin kiinitykseen imusarjaan. Nyt saa ihan ite tehdä tuumasista pulteista vastaavat :p Asentaminen jää seuraavaan kertaan.
Konehuoneeseen tuli asennettua kaikki letkut paikoilleen lämppäristä lähtien. Pumpun ja syylärin alavesiletkun yhdistämisessä oli haasteita
Samalla tuli kokeiltua 13x1225 remmiä laturin hihnana, joka toiki mukavasti laturia kauemmas venttiilkopista. Virallinen valvoja "Vv" huomasi että linja hihnassa ei ollut kunnossa Tilanne parani kun käänsi hihnapyörän ympäri ja pisti sentin korokehylsyt hihnapyörän ja dampperin väliin. Katsotaan miten käy kun koneen saa käyntiin.
Vesipumppu on kiinni läpi pulteilla ja Nimuilla. Ilta oli sen verran myöhä että vesien lisääminen jäi seuraavalle päivälle. Ja aamulla selvisi että koneeseen tehdyt rautaiset letkulähdöt vuotivat
Kylmiä saumoja ja paskaa hitsaamista
Niitä tuli korjailtua ja sattuneista syistä myös tasopinnat pitää oikaista.
Loppukevennyksenä tuli mitattua kytkinvaijerin lopullinen pituus ja rälläköityä polkimen päästä vaijeri poikki. Pikku hitsaamisella tehty silmukkapää tarttui prässillä kivasti vaijeriin
Viritys kiinni kytkin polkimeen sekä laatikon kylkeen ja ankaraa testaamista. Kesti sen parikymmentä polkaisua
Konehuoneeseen tuli asennettua kaikki letkut paikoilleen lämppäristä lähtien. Pumpun ja syylärin alavesiletkun yhdistämisessä oli haasteita
Samalla tuli kokeiltua 13x1225 remmiä laturin hihnana, joka toiki mukavasti laturia kauemmas venttiilkopista. Virallinen valvoja "Vv" huomasi että linja hihnassa ei ollut kunnossa Tilanne parani kun käänsi hihnapyörän ympäri ja pisti sentin korokehylsyt hihnapyörän ja dampperin väliin. Katsotaan miten käy kun koneen saa käyntiin.
Vesipumppu on kiinni läpi pulteilla ja Nimuilla. Ilta oli sen verran myöhä että vesien lisääminen jäi seuraavalle päivälle. Ja aamulla selvisi että koneeseen tehdyt rautaiset letkulähdöt vuotivat
Kylmiä saumoja ja paskaa hitsaamista
Niitä tuli korjailtua ja sattuneista syistä myös tasopinnat pitää oikaista.
Loppukevennyksenä tuli mitattua kytkinvaijerin lopullinen pituus ja rälläköityä polkimen päästä vaijeri poikki. Pikku hitsaamisella tehty silmukkapää tarttui prässillä kivasti vaijeriin
Viritys kiinni kytkin polkimeen sekä laatikon kylkeen ja ankaraa testaamista. Kesti sen parikymmentä polkaisua
Tieto lisää Tuskaa
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Re: -76 Taunus v6 --> v8
Melkonen letku ja johtoviidakko Jääkö ne noin, vai oliko aikomuksissa mahdollisesti niputella tai siistiä jotenkin muuten niitä
-Pori Connection-
Re: -76 Taunus v6 --> v8
Taitaapi olla sovitteluvaihe vasta, ehtiihän nuo siistiä, jos joutuu vielä poiskin nostelemaan...?zmuli kirjoitti:Melkonen letku ja johtoviidakko Jääkö ne noin, vai oliko aikomuksissa mahdollisesti niputella tai siistiä jotenkin muuten niitä
Sedan GT '73
Re: -76 Taunus v6 --> v8
Kyllähän niitä johtoja on tarkoitus siistiä
Vesiletkuhelvetti alkaa olla lopullinen, paitsi jos ylävesiletku löytyy pitempänä versiona. Motonetissa on vain niitä sisäjousella varustettuja paskoja yleisletkuja :p
Moottorin matkassa oli johtosarja mikä oli nätisti kiinni siellä täällä olevissa kiinnikkeissä. Niihin kun koski niin varisivat lattialle Eikä ole vielä tullut ostettua vastaavia.
Orkkis kaasari+imusarja sisältää myös muutaman ylimääräsen letkun mistä pääsenee eroon uudella Fuel Slayer 600 + Street Warrior kombolla
Harraste volkkari päätti paskoa kytkinvaijerin mennäviikolla matkalla töihin, niin sekin aiheutti pikku huoltotarvetta, mikä laajeni moottorin pois ottoon
Seuraavalla kerralla jos muistaisia laskea öljyt lämpimästä koneesta pois, niin ei tarvitsisi B&R huoltosarjan imupumpulla imeä 20W-50 mittatikun reiästä veke
Vauhtipyörän stefa ainakin vuotaa ja samalla katsoa venttiili välykset kun on hollilla Sekä työntötankojen suojaputket tarkistaa.
Vesiletkuhelvetti alkaa olla lopullinen, paitsi jos ylävesiletku löytyy pitempänä versiona. Motonetissa on vain niitä sisäjousella varustettuja paskoja yleisletkuja :p
Moottorin matkassa oli johtosarja mikä oli nätisti kiinni siellä täällä olevissa kiinnikkeissä. Niihin kun koski niin varisivat lattialle Eikä ole vielä tullut ostettua vastaavia.
Orkkis kaasari+imusarja sisältää myös muutaman ylimääräsen letkun mistä pääsenee eroon uudella Fuel Slayer 600 + Street Warrior kombolla
Harraste volkkari päätti paskoa kytkinvaijerin mennäviikolla matkalla töihin, niin sekin aiheutti pikku huoltotarvetta, mikä laajeni moottorin pois ottoon
Seuraavalla kerralla jos muistaisia laskea öljyt lämpimästä koneesta pois, niin ei tarvitsisi B&R huoltosarjan imupumpulla imeä 20W-50 mittatikun reiästä veke
Vauhtipyörän stefa ainakin vuotaa ja samalla katsoa venttiili välykset kun on hollilla Sekä työntötankojen suojaputket tarkistaa.
Tieto lisää Tuskaa
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Re: -76 Taunus v6 --> v8
Maalaa venttiilikopat jollain kilikali maalilla ja päälle kirkaslakkaa niin saat heti siistimmän värisen.
Pohjatyöt käsipelillä ja hiomapaperilla, tinnerilla siistiminen että ei kiehu pois.
Esim.
2x https://www.motonet.fi/fi/tuote/6001087 ... nen-400-ml
+
1x https://www.motonet.fi/fi/tuote/6000552 ... akka-500ml
Ei maksa paljon + tinneriä ja jotain K180 hiomapaperia.
Pohjatyöt käsipelillä ja hiomapaperilla, tinnerilla siistiminen että ei kiehu pois.
Esim.
2x https://www.motonet.fi/fi/tuote/6001087 ... nen-400-ml
+
1x https://www.motonet.fi/fi/tuote/6000552 ... akka-500ml
Ei maksa paljon + tinneriä ja jotain K180 hiomapaperia.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Re: -76 Taunus v6 --> v8
Jep, kyllä sinne väriä on tarkoitus laittaa muitta ei ole ihan ykkösenä do-do-listalla
Alkujaan moottori näyttäisi olevan harmaa, samaa sävyä v6 kanssa. Kutosesta maalasin kopat sinisiksi aikoinaan ja hyvin kilikoli on pysynyt putsatuissa kopissa. v8 versioon kyllä löytyy erilaista pling pling koppaa kyllä edullisesti mutta mutta, vaatinee ilmanputsarin yms. sävysävyyn.
Kyllä tämä tästä
Alkujaan moottori näyttäisi olevan harmaa, samaa sävyä v6 kanssa. Kutosesta maalasin kopat sinisiksi aikoinaan ja hyvin kilikoli on pysynyt putsatuissa kopissa. v8 versioon kyllä löytyy erilaista pling pling koppaa kyllä edullisesti mutta mutta, vaatinee ilmanputsarin yms. sävysävyyn.
Kyllä tämä tästä
Tieto lisää Tuskaa
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Re: -76 Taunus v6 --> v8
Uuta imusarja+kaasari komboa tuli pyöriteltyä käsissä ja kaasarihan menee kumminpäin tahansa
Kaasuvaijerin asennus helpottuu kun saa vedon keulaan päin. Pensaletkua joutuu jatkamaan. Pitänee tilata se mystinen installation kit että saa pitemmät pultit kaasuvaijerin kiinnitykseen yms.
Tuon Quik Fuel säätäminen pitäisi olla helpompaa kuin perinteisen holleyn
Powervalven säätö ulkoa ruuvimeisselillä ja vaihdettavat suuttimet. Myyjän suosituksesta otin suutinsarjan ja pitää vaihtaa ensiö- ja toisiopuolen suuttimia pienemmiksi.
Kaasuvaijerin asennus helpottuu kun saa vedon keulaan päin. Pensaletkua joutuu jatkamaan. Pitänee tilata se mystinen installation kit että saa pitemmät pultit kaasuvaijerin kiinnitykseen yms.
Tuon Quik Fuel säätäminen pitäisi olla helpompaa kuin perinteisen holleyn
Powervalven säätö ulkoa ruuvimeisselillä ja vaihdettavat suuttimet. Myyjän suosituksesta otin suutinsarjan ja pitää vaihtaa ensiö- ja toisiopuolen suuttimia pienemmiksi.
Tieto lisää Tuskaa
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Re: -76 Taunus v6 --> v8
Viikonloppuna ei ihmeitä kerennyt mutta joitain kuitenkin
Uusi imusarja odottaa vielä asennusta.
Lohkon päästä lähtevät vesiletkujen kulmat tuli hitsattua hopealla kasaan.
Ylävesiletkusta ei saanut konetta täytettyä Muistelujen mukaan uudessa termostaatissa ei ollu juorureikää ja eihän siinä ole. Pitänee porata 1.5mm reikä yläreunaan.
Tosin eihän ne vesivuodot siihen loppuneet. Termostaattikotelo vuoti
Vuodon syyksi epäilen että, termostaatti oli lipsahtanut kolon ulkopuolelle asennusvaiheessa.
Koneessa ollut motorcraft on jo muutaman millin valmiiksi auki, mikä ei paranna toimintaa.
Virtalukon pohjaa odotellessa kerennyt miettiä tapoja selvittää strartin jumi ongelmaa. Tuli starttailtua avaimesta ja 4 kertaa 5:stä jäi startti päälle. No avain virrat päälle asentoon ja nappia starttia kokeilemaan ja sehän toimi Jopa useamman starttauksen.
Pensaletku paikoilleen ja virranjakajan säätöä, niin moottorihan pärähti pelkillä pakosarjoilla käymään ja kävi tyhjäkäynti ihan nätisti
Paitsi että alta minuutin rupesi startti ujeltamaan
Elikkä vikaa vaikuttaisi olevan uudessa starttirelessäkin, tosin tämä pitää vielä varmistaa suoraan akusta vedetyllä starttipiuhalla.
Pakoputkistoa tuli visioitua ja soviteltua alle, tosin lattaraudan loppuminen kiinnikeisiin lopetti touhuamisen.
Uusi imusarja odottaa vielä asennusta.
Lohkon päästä lähtevät vesiletkujen kulmat tuli hitsattua hopealla kasaan.
Ylävesiletkusta ei saanut konetta täytettyä Muistelujen mukaan uudessa termostaatissa ei ollu juorureikää ja eihän siinä ole. Pitänee porata 1.5mm reikä yläreunaan.
Tosin eihän ne vesivuodot siihen loppuneet. Termostaattikotelo vuoti
Vuodon syyksi epäilen että, termostaatti oli lipsahtanut kolon ulkopuolelle asennusvaiheessa.
Koneessa ollut motorcraft on jo muutaman millin valmiiksi auki, mikä ei paranna toimintaa.
Virtalukon pohjaa odotellessa kerennyt miettiä tapoja selvittää strartin jumi ongelmaa. Tuli starttailtua avaimesta ja 4 kertaa 5:stä jäi startti päälle. No avain virrat päälle asentoon ja nappia starttia kokeilemaan ja sehän toimi Jopa useamman starttauksen.
Pensaletku paikoilleen ja virranjakajan säätöä, niin moottorihan pärähti pelkillä pakosarjoilla käymään ja kävi tyhjäkäynti ihan nätisti
Paitsi että alta minuutin rupesi startti ujeltamaan
Elikkä vikaa vaikuttaisi olevan uudessa starttirelessäkin, tosin tämä pitää vielä varmistaa suoraan akusta vedetyllä starttipiuhalla.
Pakoputkistoa tuli visioitua ja soviteltua alle, tosin lattaraudan loppuminen kiinnikeisiin lopetti touhuamisen.
Tieto lisää Tuskaa
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Re: -76 Taunus v6 --> v8
Startti ongelmaan löytyi uusi virtalukonpohja motomobilin kautta, avain ei kyllä palaudu itsekseen starttiasennosta. Vika on itse lukko-osassa, tutkitaan. Startin päälle jäämiseen pohjan vaihto ei auttanut. Tuli kokeiltua eri solenoidia myös, mutta vika paikallistui omiin sähkökytkentöihin
Solenoidin S-nastaan tuli kytkettyä laiskuuttan kaikki sytkän ja startin johdot, niin etuvastuksen kautta pääsi pikkujännite kiertämään solenoidille, joka jäi sitten päälle.
Paikallisesta ostetut letkut (20v sitten) ovat osoittautuneet yllättävän hyviksi
Tosin vastaavaa palloletkua ei löydy mistään ylävesailetkuksi. Rony-flex letkua löytyisi mutta se ei ole niin taipuisaa kuin alempi. Nakitin nuoriso-osastolle pakoputkiston hitsauksen, kun kuulema amiksessa auto puolella ei sitä ole opetettu Eikä kyllä ole opetettu, sauma parani sauma saumalta mutta loppui usko hitsaajasta
Mutta kyllä se siitä.
Alku putket tuli ennen x-putkea tehtyä, puuttuu enää loput ja hauskin osa, akselin ylitys.
Termostaattikotelo ei pidä vieläkään vettä
Tein termostaattin 2 mm reiän varmistamaan läpivirtauksen ja paperitiiviste plus tiivisteliimaa reilusti. Ja vuoti. Kolmannella kertaa hakkasin termostaatin reunan suoraksi. Lopullinen testaus jäi kun asennus apuna käytetty rautalanka jäi termariin kiinni
Laturi vaatii vielä kiristimen teon ja johtojen selvittämisen.
Solenoidin S-nastaan tuli kytkettyä laiskuuttan kaikki sytkän ja startin johdot, niin etuvastuksen kautta pääsi pikkujännite kiertämään solenoidille, joka jäi sitten päälle.
Paikallisesta ostetut letkut (20v sitten) ovat osoittautuneet yllättävän hyviksi
Tosin vastaavaa palloletkua ei löydy mistään ylävesailetkuksi. Rony-flex letkua löytyisi mutta se ei ole niin taipuisaa kuin alempi. Nakitin nuoriso-osastolle pakoputkiston hitsauksen, kun kuulema amiksessa auto puolella ei sitä ole opetettu Eikä kyllä ole opetettu, sauma parani sauma saumalta mutta loppui usko hitsaajasta
Mutta kyllä se siitä.
Alku putket tuli ennen x-putkea tehtyä, puuttuu enää loput ja hauskin osa, akselin ylitys.
Termostaattikotelo ei pidä vieläkään vettä
Tein termostaattin 2 mm reiän varmistamaan läpivirtauksen ja paperitiiviste plus tiivisteliimaa reilusti. Ja vuoti. Kolmannella kertaa hakkasin termostaatin reunan suoraksi. Lopullinen testaus jäi kun asennus apuna käytetty rautalanka jäi termariin kiinni
Laturi vaatii vielä kiristimen teon ja johtojen selvittämisen.
Tieto lisää Tuskaa
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Re: -76 Taunus v6 --> v8
Aikaikkunat Taunuksen rassaukseen ovat olleet tiukilla
Mutta jotain pientä kuiteski kerennyt tekemään.
Velipoika osti tunkin ja pukit, heti niitä lainaamaan "vähäksi aikaa"
AC nostaa 100-800mm ja ja helposti 6t pukit löysi paikkansa auton alta.
Huomattavasti tukevampi kuin 2t rimpula pukeilla, niitä ei juuri ekaa pykälää korkeammalle uskaltanut nostaa, ilman että auto tunnustaa kaatuvan heti.
Ennen nostoa tuli leivottua laturin jalkaan tuli kiristimelle yms. ja ylävesiletkun muunnoskappale.
Letku ja johtoviidakkoon ei ole tullut pannostettua vielä sen enempää
Mutta jotain pientä kuiteski kerennyt tekemään.
Velipoika osti tunkin ja pukit, heti niitä lainaamaan "vähäksi aikaa"
AC nostaa 100-800mm ja ja helposti 6t pukit löysi paikkansa auton alta.
Huomattavasti tukevampi kuin 2t rimpula pukeilla, niitä ei juuri ekaa pykälää korkeammalle uskaltanut nostaa, ilman että auto tunnustaa kaatuvan heti.
Ennen nostoa tuli leivottua laturin jalkaan tuli kiristimelle yms. ja ylävesiletkun muunnoskappale.
Letku ja johtoviidakkoon ei ole tullut pannostettua vielä sen enempää
Tieto lisää Tuskaa
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Re: -76 Taunus v6 --> v8
Termostaattikotelon vuoto tuli selvitettyä, selkeä asennuskämmi
Asennusvaiheessa huolimatta vetolangasta oli termari päässyt tippumaan alaspäin ja päästi vedet läpi
Kaikesta kämmäämisestä huolimatta termari mahtuu koloonsa eikä kotelokaan ole kiero.
Asiasta toiseen, parivuosikymmentä sitten ostettu JAZ:in tankki tuli kaivettua näkösille. Muistikuvan korkki on joskus auennut. Nyt ei sitten millään. Parit suihkaukset md50:stä ja korkki lähti nätisti nostamalla kun kumin ja metallin väliin pääsi öljyä. Korkin toiminnassa oli jäykkyytä ja netistä löytyneiden ohjeiden mukaan viistin lukon metallikulmia. Tämän jälkeen lukko rupesi toimimaan ilman voiman käyttöä.
Bilteemasta tuli tilattua liittimet tankin lähtöihin mutta bensaletkut on vielä kaupassa.
Tuli kiskottua myös tankinsisältä loiske/valumisen esto "superloni" pois. Tämä musta versio ei kestä nykybensoja. Ilmeisesti sininen kestää paremmin mutta taidan pärjätä ilman.
Kaikkea pientä on tullut nysvättyä mutta isommat osat mm. pakoputkista ja sisusta odottelee vuoroaan.
Asennusvaiheessa huolimatta vetolangasta oli termari päässyt tippumaan alaspäin ja päästi vedet läpi
Kaikesta kämmäämisestä huolimatta termari mahtuu koloonsa eikä kotelokaan ole kiero.
Asiasta toiseen, parivuosikymmentä sitten ostettu JAZ:in tankki tuli kaivettua näkösille. Muistikuvan korkki on joskus auennut. Nyt ei sitten millään. Parit suihkaukset md50:stä ja korkki lähti nätisti nostamalla kun kumin ja metallin väliin pääsi öljyä. Korkin toiminnassa oli jäykkyytä ja netistä löytyneiden ohjeiden mukaan viistin lukon metallikulmia. Tämän jälkeen lukko rupesi toimimaan ilman voiman käyttöä.
Bilteemasta tuli tilattua liittimet tankin lähtöihin mutta bensaletkut on vielä kaupassa.
Tuli kiskottua myös tankinsisältä loiske/valumisen esto "superloni" pois. Tämä musta versio ei kestä nykybensoja. Ilmeisesti sininen kestää paremmin mutta taidan pärjätä ilman.
Kaikkea pientä on tullut nysvättyä mutta isommat osat mm. pakoputkista ja sisusta odottelee vuoroaan.
Tieto lisää Tuskaa
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Harvemmin niissä mitään isompaa on