Rinkimittari

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
Sumu
Viestit: 1517
Liittynyt: 12 Elo 2004, 17:25
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Rinkimittari

Viesti Kirjoittaja Sumu »

Olikos jotain hyvää konstia jolla saisi neloskoneisen rinkimittarin näyttämään kutoskoneessa oikein?

Orkkismittarista kyse.
Sedan GT '73
Avatar
Sumu
Viestit: 1517
Liittynyt: 12 Elo 2004, 17:25
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Rinkimittari

Viesti Kirjoittaja Sumu »

Ei siinä, hyvinhän tuo näyttää toimivan vaikka näyttääkin normaalia enemmän
Sedan GT '73
96taunus
Viestit: 107
Liittynyt: 27 Syys 2016, 10:50

Re: Rinkimittari

Viesti Kirjoittaja 96taunus »

Sulla on ilmeisesti tämä:https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... 0-223-3718
Pulssitaajuuttahan siinä pitäisi muuttaa. Jossain oli netissä rakennus ohjeetkin sellaseen piirikortin tekoon. Jos et halua avata vanhaa mittaria ja vaihtaa sisuskaluja, niin olisko tästä apua?
https://www.ebay.co.uk/itm/UNIVERSAL-TA ... 1979625888
Avatar
isoatlas
Viestit: 1309
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Re: Rinkimittari

Viesti Kirjoittaja isoatlas »

Ainakin uudemmissa Fordin kiekkakelloissa on siinä koneistossa sellainen pieni potikka jossa on hahlo pienelle tasapää meisselille ja sitä kääntämällä saa muutettua näyttämää...olen useampaan Sierraan ja Granadaan tehnyt tuon säädön kun vaihtunut tekniikka kutoseen ja päinvastoin.
Escort 1100 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Capri 3000 > 3600 V8 GTXL -70
Consul 2800 Turnier Automatic -73
Torino Brougham 435 + C6 -70
2 x Volvo PV -65
Vastaa Viestiin