Jeesiä aloittelevalle autoharrastajalle

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

LAS
Viestit: 1
Liittynyt: 13 Marras 2017, 08:32

Jeesiä aloittelevalle autoharrastajalle

Viesti Kirjoittaja LAS »

Olisihan se pitänyt arvata.. Heti kun auton ostaa niin ongelmat alkaa.. Eli 78 tane tuli hommattua ja pari viikkoa ulkomailla ja eipä käy enää ei sitten yhtään. Moottori siis 1.6.
Saa antaa vinkkejä ja ohjeita tosiaan kokematon näistä vielä, mutta halua opetella kyllä olisi :roll:
Jos nyt alkuun ainakin yrittäisi sytytyksen laittaa säätöihin. Sen verran selvitin, että tulpat (uudet) meni heti hetken sahauksen jälkeen aivan märäksi ja mustaksi. Eli saa aivan liikaa soppaa?
Pyydän kärsivällisyyttä ja asiallisia vastauksia, kiitos!
96taunus
Viestit: 124
Liittynyt: 27 Syys 2016, 10:50

Re: Jeesiä aloittelevalle autoharrastajalle

Viesti Kirjoittaja 96taunus »

Elikä sytkäpuoli pimeenä jos tulpat kastuu eikä edes lupaa. Ropaa sulakkeita ja puolan virtajohtoja jos se auttais. Virtalukon pohjakin voi olla syypää. Jos kärjellinen sytkä niin säätöä sillekin.
Avatar
Hessu
Viestit: 709
Liittynyt: 20 Loka 2004, 08:34
Paikkakunta: Häijää

Re: Jeesiä aloittelevalle autoharrastajalle

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Sytytyksen toiminnan näkee helposti ottamalla puolan johdon irti jakajan kannesta ja laittamalla sen jonkin metallipinnan lähelle. KIpinöitä kuuluu tulla kun konetta startataan. Jos ei tule, niin omistatko yleismittarin? Sellainen kannattaa hankkia vanhojen autojen kanssa pelatessa. Mittaa, että sytytyspuolan plus-napaan tulee jännite kun virrat on käännetty päälle. Katkojan kärkien toiminta on myös hyvä tarkistaa silmämääräisesti, eli kärkien kuuluu sekä sulkeutua että avautua vuorotellen kun kone pyörii. Itseltä meni kerran kärkien kiinnitysruuvista kierteet jolloin paketti pääsi löysälle ja kipinän tulo lakkasi.
Vastaa Viestiin