1.7 V4 Kölniläisen lämppärin hana???
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
1.7 V4 Kölniläisen lämppärin hana???
Elikkä lämppärin hana tihkuttaa syylärin nestettä. Meinasin avata ja kurkata sisälle. Ellei kukaan tiedä mitä tuon sisällä on kun kerran vuotaa? Siinä hanan vipua vastapäätä on joku tulpattu pätkä joka helisee ja tihkuttaa juurestaan. Onko joku O rengas menny vai mitenkä? Onko kellään räjäytyskuvaa?
Tuo termarin päällä oleva hana siis vaihettiin tuohon V6seen kun kävi päittäin siihen.
Tuo termarin päällä oleva hana siis vaihettiin tuohon V6seen kun kävi päittäin siihen.
-67 Ford 20M P5 Taunus 2d Sedan
Re: 1.7 V4 Kölniläisen lämppärin hana???
Mulla itellä on ollu escortista oleva hana vuosia, se ei oo vuotannu, mutta pitää konehuoneen puolelta avittaa kädellä että saa vaihdettua ääriasennosta toiseen kylmä- kuuma se liikku vähän mutta ei kokonaan.
Syy on se että escortin hanassa se vaijeri tulee eritavalla.
Meinasin ostaa Caprin orginaali raanankin, mutta kuulemma osa niistä vuotaa jo uutena, niin unohdin koko homman.... itsekin voisin toki vaihtaa semmosen hanan että ei tarvi kädellä käydä avittamassa konehuoneen puolelta, jos joku keksii.
Capri hanaa saa täältä.
http://www.ebay.co.uk/itm/Ford-Capri-He ... 0612905994
Tollasen välissä se mistä säädetään vaijerilla
http://i.imgur.com/jVa9kdL.png
Voihan sitä kokeilla jollain muullakin 3 suuntaisella raanalla vaikka tälläsellä
http://www.ebay.com.au/itm/3-way-Cable- ... 1310705747
Mitään takuuta en anna että toimii, mutta suunnitella voi aina...
Syy on se että escortin hanassa se vaijeri tulee eritavalla.
Meinasin ostaa Caprin orginaali raanankin, mutta kuulemma osa niistä vuotaa jo uutena, niin unohdin koko homman.... itsekin voisin toki vaihtaa semmosen hanan että ei tarvi kädellä käydä avittamassa konehuoneen puolelta, jos joku keksii.
Capri hanaa saa täältä.
http://www.ebay.co.uk/itm/Ford-Capri-He ... 0612905994
Tollasen välissä se mistä säädetään vaijerilla
http://i.imgur.com/jVa9kdL.png
Voihan sitä kokeilla jollain muullakin 3 suuntaisella raanalla vaikka tälläsellä
http://www.ebay.com.au/itm/3-way-Cable- ... 1310705747
Mitään takuuta en anna että toimii, mutta suunnitella voi aina...
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Re: 1.7 V4 Kölniläisen lämppärin hana???
-67 Ford 20M P5 Taunus 2d Sedan
Re: 1.7 V4 Kölniläisen lämppärin hana???
Mulla se hana on siellä moottorin takana, repsikan etupuolella. Aikalailla erilainen ratkaisu sulla tossa.
Ei oo nyt yhtään semmosta kuvaa mistä asia ilmenisi.
Ei oo nyt yhtään semmosta kuvaa mistä asia ilmenisi.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Re: 1.7 V4 Kölniläisen lämppärin hana???
Ei tommosella sais pelaamaan? http://www.motonet.fi/fi/tuote/458115/L ... alli-o16mm
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Re: 1.7 V4 Kölniläisen lämppärin hana???
3-tie hana sen pitää olla muuten ei pelaa nesteenkierto.Mois kirjoitti:Ei tommosella sais pelaamaan? http://www.motonet.fi/fi/tuote/458115/L ... alli-o16mm
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Re: 1.7 V4 Kölniläisen lämppärin hana???
Tällä hetkellä se taitaa olla yksitie hana kun toinen pää on tulpattu koska hana on siirretty v6seen. Ja v6sessa on erilainen vesikierto koska letkupää ei ole enää apparin puolella.
termarin koteloon muistaakseen oli porattu nippa mistä liitetty vesikierto kaasarin termariryyppyyn.
Eli käytännössä tuo höpiskä termarin kotelon päällä on vaan hana yhelle letkulle joka menee lämppärille.
Sen voisi kyllä jostain hydrauliikkaliikkeestä vaihtaa ihan vaan 90 asteen kulma liittimeen ja laittaa hana johonkin muualle.. Mutta pitäis viritellä sitten hanalle liitännät kiinni vaijerilla tuonne lämppärin vivustoille.
Mutta vaijeri on vivustoitten juurelta katki ja ei ole kunnollista räjäytyskuvaa että miten tuo lämppärin vivusto puretaan pois
Itellä on tällä hetkellä kierto kokoajan päällä koska jos v6nen keittää niin voi hätätilanteessa laittaa vaan flektin puhaltamaan kuumaa. (HUOM! EI ALKUP. SYYLÄRI)
Saa nähhä mitä tästä rojektista tulee kun koneesta kuuluu epämääräinen nakutus jonka alkuperää ei korjaamollakaan löydetty.
EDIT:
Ja lisätään vielä se että tuota hanaa on jo murjottu vasaran kanssa ja se ei vaan suostu irtoamaan tuosta termarin kotelosta.. Mut onneks tuon motomobilin kuvan perustein se on "repairable" malli. Eli ei kun ottamaan sokkaa irti ja kahtomaan mitä sieltä löytyy
termarin koteloon muistaakseen oli porattu nippa mistä liitetty vesikierto kaasarin termariryyppyyn.
Eli käytännössä tuo höpiskä termarin kotelon päällä on vaan hana yhelle letkulle joka menee lämppärille.
Sen voisi kyllä jostain hydrauliikkaliikkeestä vaihtaa ihan vaan 90 asteen kulma liittimeen ja laittaa hana johonkin muualle.. Mutta pitäis viritellä sitten hanalle liitännät kiinni vaijerilla tuonne lämppärin vivustoille.
Mutta vaijeri on vivustoitten juurelta katki ja ei ole kunnollista räjäytyskuvaa että miten tuo lämppärin vivusto puretaan pois
Itellä on tällä hetkellä kierto kokoajan päällä koska jos v6nen keittää niin voi hätätilanteessa laittaa vaan flektin puhaltamaan kuumaa. (HUOM! EI ALKUP. SYYLÄRI)
Saa nähhä mitä tästä rojektista tulee kun koneesta kuuluu epämääräinen nakutus jonka alkuperää ei korjaamollakaan löydetty.
EDIT:
Ja lisätään vielä se että tuota hanaa on jo murjottu vasaran kanssa ja se ei vaan suostu irtoamaan tuosta termarin kotelosta.. Mut onneks tuon motomobilin kuvan perustein se on "repairable" malli. Eli ei kun ottamaan sokkaa irti ja kahtomaan mitä sieltä löytyy
-67 Ford 20M P5 Taunus 2d Sedan