20M öljypumppu?

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
Jsp
Viestit: 170
Liittynyt: 14 Joulu 2015, 19:57
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: 20M öljypumppu?

Viesti Kirjoittaja Jsp »

96taunus kirjoitti:Sulla täytyy olla metalli rattaat jakopäässä, fiiberi ratas nokka akselilla ei naputa tohon malliin vaikka olis kulunut. Keinuvipuja voit koittaa öljytä koneen käydessä ja kuunnella vaikuttaako se ääneen. Kannattaa laittaa jotain rättiä tai muuta niitten kansien reunoille ettei valu öljyt ihan valtoimenaan.
Voi olla metallirattaat. Uskoisin että hyvin todennäköisesti on. Äänistä ja motin historian perustein. Mutta voin olla myös väärässä. Pitää päivitellä tähän aina kun saan vähäisenkään aikaa askarrella taunuksen parissa.

Ykkösenä on tuo vuotava lämppärin hana termarin päällä. Tulpattu liitos vuotaa juurestaan joten joutuu aukomaan koko hanan.
-67 Ford 20M P5 Taunus 2d Sedan
Vermilion
Viestit: 1636
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Re: 20M öljypumppu?

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Jsp kirjoitti:Kyllä se ääni vaan kuuluu kaikista selviten jakopääkopan alta.
Vesipumppu toimii ihan normisti.
Bensapumppu on jykevästi kiinni ja siitä kuuluu sellanen pumppaava lutkutus.

Mutta jakopäästä kuuluu kaikista selvimpään sellainen tikitys ääni.

Testasin pitkällä puupalikalla koko koneen läpi.

Mikä aiheuttaa sen että kaksi ratasta tekee tikittävää ääntä?
Voiko olla että hampaat on kulunut toiselta puolelta ja ratas on käännetty toisinpäin?
Mulla ois hyvä kuntoisia fiiberi rattaita isokasa seinällä, jos tarvetta....(vakio koneessa ei tarvi
mitään teräs jakopäänratasta), mulla itellä on virinokalla ja hd ventiilinjousien kanssa atm. fiiberi ratas
pelaa hyvin 5W-50 öljyllä. Tosin en aja pakkasella ehkä pakkasella 5W-40 ois sopiva...
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Avatar
Jsp
Viestit: 170
Liittynyt: 14 Joulu 2015, 19:57
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: 20M öljypumppu?

Viesti Kirjoittaja Jsp »

Vermilion kirjoitti:
Jsp kirjoitti:Kyllä se ääni vaan kuuluu kaikista selviten jakopääkopan alta.
Vesipumppu toimii ihan normisti.
Bensapumppu on jykevästi kiinni ja siitä kuuluu sellanen pumppaava lutkutus.

Mutta jakopäästä kuuluu kaikista selvimpään sellainen tikitys ääni.

Testasin pitkällä puupalikalla koko koneen läpi.

Mikä aiheuttaa sen että kaksi ratasta tekee tikittävää ääntä?
Voiko olla että hampaat on kulunut toiselta puolelta ja ratas on käännetty toisinpäin?
Mulla ois hyvä kuntoisia fiiberi rattaita isokasa seinällä, jos tarvetta....(vakio koneessa ei tarvi
mitään teräs jakopäänratasta), mulla itellä on virinokalla ja hd ventiilinjousien kanssa atm. fiiberi ratas
pelaa hyvin 5W-50 öljyllä. Tosin en aja pakkasella ehkä pakkasella 5W-40 ois sopiva...

Itellä käytössä Teboil Silver Classic GT-S 20W-50.
-67 Ford 20M P5 Taunus 2d Sedan
Vastaa Viestiin