Kertokaa 74 vm taunuksen koneesta.
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Kertokaa 74 vm taunuksen koneesta.
Elikkä meinasin ostaa sellasen STW taunuksen. Kertokaa mitä kaikkee kannattaa ostossa katella.
Onko nuo jakoremmillä? Millanne jobi vaihtaa? (Mitä joutuu edestä purkamaan)
Nyt on paha taunuskuume meneillään.
Onko nuo jakoremmillä? Millanne jobi vaihtaa? (Mitä joutuu edestä purkamaan)
Nyt on paha taunuskuume meneillään.
-67 Ford 20M P5 Taunus 2d Sedan
Re: Kertokaa 74 vm taunuksen koneesta.
oharit on remmillä. ei siinä edessä oo kuin peltikotelo parilla pultilla. Ruosteethan näissä kannattaa kattoa jos myyjä väittää ettei muka olis ruostetta.
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Re: Kertokaa 74 vm taunuksen koneesta.
Tuleeko tähän pinto koneeseen lyijytöntä? Vai laitetaanko siihenkin sitä lyijymönjää?
-67 Ford 20M P5 Taunus 2d Sedan
Re: Kertokaa 74 vm taunuksen koneesta.
Kyllä venttiiliensuojalisäainetta pitää käyttää ja venttiilien välykset suosittelen tarkastamaan usein säännöllisesti...tämä siis koskee kaikkia ainakin Fordin valurautakantisia moottoreita, joissa ei ole teräs-seetejä pakosissa...ei ole kokemusta muiden valmistajien moottoreista, siitä kuinka pahoin pakoventtiilit uppoavat kanteen pitemmän päälle.
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Re: Kertokaa 74 vm taunuksen koneesta.
isoatlas kirjoitti:Kyllä venttiiliensuojalisäainetta pitää käyttää ja venttiilien välykset suosittelen tarkastamaan usein säännöllisesti...tämä siis koskee kaikkia ainakin Fordin valurautakantisia moottoreita, joissa ei ole teräs-seetejä pakosissa...ei ole kokemusta muiden valmistajien moottoreista, siitä kuinka pahoin pakoventtiilit uppoavat kanteen pitemmän päälle.
Kertokaapas soveltuuko venttiilinsuoja-aine E85 kanssa?
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Re: Kertokaa 74 vm taunuksen koneesta.
Sellanen tunne on että jääpi ostamatta kun toijjootan rotteloa on niin vaikea myydä.
-67 Ford 20M P5 Taunus 2d Sedan
Re: Kertokaa 74 vm taunuksen koneesta.
OHC-moottorissa on ehkä yksinkertasin jakoremmin vaihto,mitä vaan voi olla. Bensan lisäainetta en ole käyttänyt ikinä ja yli 20v näitten kanssa on saanut nujuta.Toki venat painuu kanteen,mutta ei ne sitä kyllä ihan hetkessä tee.
Mikä ei tapa se sattuu aivan saatanasti!
Taunus 2.0i -72
Taunus 2.0i -72
Re: Kertokaa 74 vm taunuksen koneesta.
Taitaa jäähä ostamatta kun ei toijjoota myy. Harmi. Olisin halunnut taunuksen käyttikseks. :/
-67 Ford 20M P5 Taunus 2d Sedan
Re: Kertokaa 74 vm taunuksen koneesta.
Mulla on huikea teoria siitä seetien katoamisesta.
Nimittäin, että se saattaa ainakin osittain liittyä öljyn polttamiseen.
Ite joskus ajelin yhden kannen valmiiksi, mutta siitäkin loppui vain yhdestä sylinteristä seetirengas kesken ja toisesta oli jonkin verran kulahtanut. Kaksi muuta oli vielä ihan hyviä.
Yhdistäisin päissäni tämän siihen, kun ohjurin kummit oli enemmän ja vähemmän kulahtaneet eri sylinterien kohdalla.
Sitä lyijytöntä bensaa kun varmaan on poltettu melkolailla yhtäpaljon kaikissa, mutta öljyä ehkä vaihtelevampia määriä..
Toki lyijyllä ne seetit varmasti pelastuu, en sitä vastaan väitä.
Nimittäin, että se saattaa ainakin osittain liittyä öljyn polttamiseen.
Ite joskus ajelin yhden kannen valmiiksi, mutta siitäkin loppui vain yhdestä sylinteristä seetirengas kesken ja toisesta oli jonkin verran kulahtanut. Kaksi muuta oli vielä ihan hyviä.
Yhdistäisin päissäni tämän siihen, kun ohjurin kummit oli enemmän ja vähemmän kulahtaneet eri sylinterien kohdalla.
Sitä lyijytöntä bensaa kun varmaan on poltettu melkolailla yhtäpaljon kaikissa, mutta öljyä ehkä vaihtelevampia määriä..
Toki lyijyllä ne seetit varmasti pelastuu, en sitä vastaan väitä.
-75 2d Sedan 2.0L Automatic
Ydinvoima on ylivoimaa!
Ydinvoima on ylivoimaa!
Re: Kertokaa 74 vm taunuksen koneesta.
Vanhoissa OHC:n kansissa kun ei ole erillisiä seetejä..
Pakosten painumiseen vaikuttaa moni asia, esim. kannen valu, ventiilinvälykset, mutta suurin ongelma on tosiaan nyky bensa missä ei ole lyijyä.
On käytettävä joko lyijyn korviketta bensan seassa, laitatettava pakopuolelle erilliset seetit tai etsittävä kansi missä on seetit valmiiksi lyijyttömälle..
Pakosten painumiseen vaikuttaa moni asia, esim. kannen valu, ventiilinvälykset, mutta suurin ongelma on tosiaan nyky bensa missä ei ole lyijyä.
On käytettävä joko lyijyn korviketta bensan seassa, laitatettava pakopuolelle erilliset seetit tai etsittävä kansi missä on seetit valmiiksi lyijyttömälle..
Focus 1.6 STW -03
Sierra 2.0 Turbo -83
Taunus 2.0i Turbo -82
Sierra 2.0 Turbo -83
Taunus 2.0i Turbo -82
Re: Kertokaa 74 vm taunuksen koneesta.
Kyl mun kannessa selkeesti seetirenkaat on/oli.
Ehkä -75 ei ole enää vanha OHC ?
Ei vaan ne seetit kuitenkaan kestäneet lyijytöntä.
Ehkä -75 ei ole enää vanha OHC ?
Ei vaan ne seetit kuitenkaan kestäneet lyijytöntä.
-75 2d Sedan 2.0L Automatic
Ydinvoima on ylivoimaa!
Ydinvoima on ylivoimaa!
Re: Kertokaa 74 vm taunuksen koneesta.
erilliset seetit tais tulla vasta sierran oharissa? eli joku on laittanut sinne seetit joskus tai kansi on vaihdettu.
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Re: Kertokaa 74 vm taunuksen koneesta.
Seetirenkaat on joissakin -86 ruiskuissa ja vasta varmasti -87 ja uudemmissa ruisku ohareissa ja myös joissakin saman ikäisissä 2,0 kaasarikoneissa...1.6 emaxista ja 1.8:sta ei kokemusta, mutta tuota vanhemmissa ei varmasti ole, paitsi jos on jälkeenpäin laitettu ja ne on oltava terästä, että kestävät lyijytöntä. Kannessa on aina valuvuosi merkittynä valupinnassa venttiilikopan alla.
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70