colognen nostajat

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

96taunus
Viestit: 124
Liittynyt: 27 Syys 2016, 10:50

colognen nostajat

Viesti Kirjoittaja 96taunus »

Tietääkös kukaan mistä sais pari milliä pidemmät nostimet kutoseen?
Vermilion
Viestit: 1636
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Re: colognen nostajat

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

96taunus kirjoitti:Tietääkös kukaan mistä sais pari milliä pidemmät nostimet kutoseen?

Hmmm voi olla aika haastavaa sellainen, ei oo pahemmin vakiota eroavia osia saatavilla. Mittatilauksen varmaankin saa, jos on valmis jotain maksamaan.


Kannatta goolettaa melkein Custom valve lifters Amerikaasta pitää sun varmaan tilata jos tommoset haluaa. Mikähän mahtaa olla syy jos saa ksyä että pitää saada erilaiset?

Tossa ois yksi satsi
http://www.ebay.com/itm/Ford-Capri-V6-L ... 41553e1854

Itse tilasin omaan moottoriin ihan normaalit nostajat burtonilta. Vähän epäilytti tuo "lightened" että kestääkö noi.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
96taunus
Viestit: 124
Liittynyt: 27 Syys 2016, 10:50

Re: colognen nostajat

Viesti Kirjoittaja 96taunus »

Juu kysyä saa aina, kysyvä ei kuulemma tieltä eksy :shock: . Nokka keppi hiottu alimittasesks,niin menee noi keinuvivut väärään kulmaan. Voishan noita tikkujakin koittaa jatkaa mutta hankalaa tuntuu olevan löytää sopivaa ainesta. (kaikkihan kun pitää tehdä itte) :mrgreen: .
Vermilion
Viestit: 1636
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Re: colognen nostajat

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

96taunus kirjoitti:Juu kysyä saa aina, kysyvä ei kuulemma tieltä eksy :shock: . Nokka keppi hiottu alimittasesks,niin menee noi keinuvivut väärään kulmaan. Voishan noita tikkujakin koittaa jatkaa mutta hankalaa tuntuu olevan löytää sopivaa ainesta. (kaikkihan kun pitää tehdä itte) :mrgreen: .

Ööö mulla on itellä erilaiset keinuviput mikäköhän pulju se oli joku Bross tehny noi. Voi olla että joudun itekin tilaamaan uudet kun ei oo tossa sama nokka kuin sultzilla riippuu vähän pitää nyt kasata eka että tiedän.
Kannattaa ostaa uudet työntötangot tossa kohtaa oliko se jotain 100$ sarja tai jotain sellasta.

Tämä se oli
http://www.pushrods.net/
Smith Bros...

Tuolta saa saatan joutua ens talvena tilaamaan jos ei riitä ruuveissa säätövara.

Tässä ne sultzin tilaaman tönärit jotka mulla on.
https://sultzi.kuvat.fi/kuvat/Ford+Cort ... C_0177.JPG
Sultzi kait osaa valaista enemmän tota tilaamista? Jos se jaksaa enään näistä vajaa moottoreista jutella.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Re: colognen nostajat

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Sähköpostilla vastailevat tuolta vermilionin laittamasta paikasta hyvin. Sieltä tilasin noi colognen tönärit omilla mitoilla ja tais maksaa 12-13$/kpl. :)
96taunus
Viestit: 124
Liittynyt: 27 Syys 2016, 10:50

Re: colognen nostajat

Viesti Kirjoittaja 96taunus »

Aattelin kokeilla tällästä tuunausta tällä kertaa:
Kuva
Tehdään sitten toisenlaiset jos nämä ei kestä.
Tuolta löysin hyllystä suoraan:
http://janicolracing.fi/tuote/scat-tyon ... vw-t-1-279
Yhdestä tangosta saa tehtyä kahdet.
Avatar
isoatlas
Viestit: 1309
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Re: colognen nostajat

Viesti Kirjoittaja isoatlas »

Kyllä minä olisin madaltanut keinuvipuakseleiden pukkeja.
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
96taunus
Viestit: 124
Liittynyt: 27 Syys 2016, 10:50

Re: colognen nostajat

Viesti Kirjoittaja 96taunus »

Kokeilin sitäkin mutta pahensi entisestään venan ja keinuvivun kulmaa. Painaa ainoastaan venan sisäreunasta.
Vastaa Viestiin