Ei kuulu keskitapin pyöriä mukana... silloin on se pikku tappi poikki ja arvaat mitä käy kun iso tappi kurkistaa murikasta ulos vauhdissa...
Itse vaihtaisin ehjän tilalle...
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Punssi kirjoitti:Mites tuossa isossa Atlaksessa se tappi jossa tasauspyörästön rattaat on kiinni, voiko sen hitsata päistä kiinni siihen tasauspyörästön runko-osaa? Tällähetkellä ne tapin päät pyörii niiden rattaiden mukana ja on syöneet hirveät kolot siihen runko-osaan. Kuuluuko sen tapin pyöriä rattaiden mukana, eli jos hitsaa lakkaako tasauspyörästö toimimasta? Oli tippunut osa siitä tapista murikan pohjalle ja hirveä kilkatus kulu perästä, avasin luukun ja löin tapin takaisin, mutta en usko, että kauan pysyy ilman hitsiä. Kuvan osa nro 8 siis kyseessä.
http://www.taunusfinland.com/tiedostot/ ... seli_2.jpg.
Punssi kirjoitti:Kiitos vastauksista. Tosiaan tarkoitus olisi hitsata se tappi päistä siihen runko-osaan, jos tasauspyörästö toimii viellä sen jälkeenkin. Eli ei Kemppi lukkoa tulossa tähän projektiin.
Ps. Ei 1.6 Taunuksella mitään kumia pysty polttamaan oli sitten lukko tai ei.
Jsp kirjoitti:Punssi kirjoitti:Kiitos vastauksista. Tosiaan tarkoitus olisi hitsata se tappi päistä siihen runko-osaan, jos tasauspyörästö toimii viellä sen jälkeenkin. Eli ei Kemppi lukkoa tulossa tähän projektiin.
Ps. Ei 1.6 Taunuksella mitään kumia pysty polttamaan oli sitten lukko tai ei.
Sen tapin kun hitsaat niin et saa tasauspyörästöä etkä akseleita irti. Mitä ikinä hitsaat niin sitä ei enää sen jälkeen pureta. Tulee helpommaksi ja pidemmän päälle järkevämmäksi uusia sisuskalut. Sinne rapsahtaa mennä 600-1000€ mutta akseli kestää pitempään kun auto.
Muurahainen kirjoitti:Jsp kirjoitti:Punssi kirjoitti:Kiitos vastauksista. Tosiaan tarkoitus olisi hitsata se tappi päistä siihen runko-osaan, jos tasauspyörästö toimii viellä sen jälkeenkin. Eli ei Kemppi lukkoa tulossa tähän projektiin.
Ps. Ei 1.6 Taunuksella mitään kumia pysty polttamaan oli sitten lukko tai ei.
Sen tapin kun hitsaat niin et saa tasauspyörästöä etkä akseleita irti. Mitä ikinä hitsaat niin sitä ei enää sen jälkeen pureta. Tulee helpommaksi ja pidemmän päälle järkevämmäksi uusia sisuskalut. Sinne rapsahtaa mennä 600-1000€ mutta akseli kestää pitempään kun auto.
Miten niin ei muka saa?
Kun vedät vetarit irti ja avaat laakerit niin irtoaahan se murikka tappeineen kaikkineen sieltä.
Ja voi sen tapin hitsata pienillä täplillä kun on kerran jo saanut kipeää. Ei se siitä enään pahemmin huonone mutta hitsauksen pitää olla aika matala että mahtuu pyörimään.
Jsp kirjoitti:Muurahainen kirjoitti:
Miten niin ei muka saa?
Kun vedät vetarit irti ja avaat laakerit niin irtoaahan se murikka tappeineen kaikkineen sieltä.
Ja voi sen tapin hitsata pienillä täplillä kun on kerran jo saanut kipeää. Ei se siitä enään pahemmin huonone mutta hitsauksen pitää olla aika matala että mahtuu pyörimään.
Vetareita ei nypitä irti ilman että C clipit irroitettaan. Ja yleensä kemppilukot on aina mällätty täyteen saumaa joten niihin C clippeihin ei pääse käsiksi..
Ainiin joo mut hei iso atlasissa on C clip eliminaattorit eiks niin?
Niin tosiaan joo.. Mut sitä tasauspyörästöä ei saa purettua ilman että sen hitsimällin rälläköi irti että sen keskitapin sais irti.. Mutta jos se mälli on liijan heikko niin saattaa paksahtaa irti kovassa ajossa.
Sumu kirjoitti:Miten noita välyksiä olette pienentäneet peristä?
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 4 vierailijaa