Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.
ikiliikkuja kirjoitti:Jos tuo on lautaspyörän takana niin ihan vois olla kilometrit varsinkin jos jossain vaiheessa öljynvaihtoväli mennyt pitkäksi. Ehkä liian suuri poskilaakereiden esijännitys vaikuttanut....
Itellä peräkärrystä pyörän laakeri saman näköinen, oli kiristetty liian tiukalle.
Itse shimmasin sen atlaksen ihan omassa talissa joskus 2012 tjs. Ei pidä juurikaan mitää'n
ääntä missään tilanteessa. Olikohan se välys jonka sinne sain joku 11-sadaosamilliä.
Korjausoppaassa on kyllä ilmoitettu se sopiva välys.
Jos jollain on vinkata/linkata mikä Firma myy tohon poskilaakerin irrotukseen ilman suurempaa muokkaamista käypästä ulosvetäjää, niin olisin kiitollinen Ite jouduin aikanaan särkemään laakerin, ku ei muuten irronnu millään.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Helposti ne poskilaakerit itsellä lähti irti ihan normaalilla 2 haaraisella ulos vetäjällä tosin oli Bacon versio se aito ruotsalainen ei nykyisiä kiinalaisia.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo 2.0 Ecoboost 2011 (Käyttis) https://www.theniceman.com/coppermine/
ISÄ 05.09.2011 & 02.03.2016
niceman kirjoitti:Helposti ne poskilaakerit itsellä lähti irti ihan normaalilla 2 haaraisella ulos vetäjällä tosin oli Bacon versio se aito ruotsalainen ei nykyisiä kiinalaisia.
Mul oli ihan mielettömän tiukassa. Laakeri kun oli hajotettu, hitsasin siihen keskikooliin jotkut raudat kiinni ja sitte isolla 2 haarasella ulosvetäjällä eikä siltikään meinannu irrota
Sinne laakerikoolin taakse kun ei mahdu ku ihan kapea ulosvetäjän leuka.
Pitää varmaan ottaa perämurikka mukaan työkalukauppaan et löytää oikeenlaisen ulosvetäjän
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Huomasin ennen purkamista ottamistani kuvista että on ollu laakerikannet ylösalaisin. Toisella puolella kansia on viistetty reuna, väärinpäin ollessa ottaa kiinni perän kuoreen eikä laakeriin eli tais löytyä syy miksi laakeri tuhoutunut.
Pinionissa ei ilman stefaa ollut minkään näköistä vastusta, tuossa kun oli kiinteä holkki niin kiristin mutterin niin piukkaan kun menee (meni puoli kierrosta siitä missä oli aiemmin) eikä siltikään mitään vastusta. Ilmeisesti pinionin laakeritkin kuluneet paljon vaikka näyttävät ehjiltä.
TAUNUS 1978 2.8i automatic
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
Toi sarja mul on, mut ei oo oikeenlainen Poskilaakereiden vaihtoon.
Mä onnistuin tuolla sarjalla.
Pinionin laakeri vaati kyllä lämpöä lisäksi.
Joku muu ulosvetäjä voi olla parempi, tuo ottaa vaan kulmilla kiinni laakerin takaa.
TAUNUS 1978 2.8i automatic
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...