V6 Ruiskuksi

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Vermilion
Viestit: 1636
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Re: V6 Ruiskuksi

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Sumu kirjoitti:Käykös tuo Megan halvin malli http://www.protoparts.fi/catalog/produc ... ucts_id=74
tuollaisen kanssa?
http://www.dellorto.co.uk/shop/other-ca ... ttle-body/

Laittakaas joku asiaan perehtynyt himan vinkkiä,

Halvin mega ei taida tukea tuota, mutta uudemmat V3 saattaa tukea jos niissä alkaa olemaan saatavilla jo aikalailla monipuoliset ominaisuudet.

Kannatta kysyä suoraan tuolta finquirt foorumilta, missä mallissa olis sopivat ominaisuudet.
Jos kysyt näiltä paikallisilta virityspuljuilta niin kyllä ne hoitaa sulle toimivan paketin, mutta sitten jää se itse tekemisen mukavuus kun nää firmat, sanoo että mieluiten aja auto heille sisään ja tuu parin viikon päästä hakemaan niin on jotakuinkin toimiva. Sitten kun haet saat 3000-4000€ laskun vielä päälle. Monesti viimeistely on vielä tekemättä, johdot roikkuu ja maalit lähtenny irti. Sitten kun homma hoidetaan vielä niin, että et itse nää mitä tehdään niin vian ilmetessä joudut asioimaan viritypuljussa jos se on enään edes pystyssä. Mutta tuo sinun tarjoamasi kaasari ruiskuksi näyttää kyllä aika hyvälle paketille.

Muutenkin noi ecut kehittyy sitä vauhtia, että pari vuoden päästä tuota Ecu Emumasteria tuskin enään tuetaan. Itse huomannu kyseisen ilmiön ja Sporttiautolta mulle sanottiin, että kun kysyin mites säätäminen. Sain vastaukseksi että ei myö säädetä tota KMS:ssää jollet osta heiltä uutta ecua viimeeksi tyrkytettiin Vipecciä... noh ei sitten on täällä vielä muita osaavia säätäviä penkkejä. Yhdessä vaiheessa tuo Hestech oli kova sana, mutta nykyään ei taida kovin paljon kukaan enään tuota hankkia. Sama tuota omaa ecua kohtaa, KMS oli useamman firman listoilla mutta nyt kummasti vähentynyt tuon tarjonta. Aikaisemmin listoilla pyöri myös Vipec senkin tarjonta on vähentynyt. Tatech taitaa olla aika kova sana, mutta melkein kaikki noi ruiskumuutokset kaikilla ominaisuuksilla maksaa antureiden ja johtosarjojen, trikkereiden kanssa sen 2000€ + säädöt päälle.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Avatar
Sumu
Viestit: 1523
Liittynyt: 12 Elo 2004, 17:25
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: V6 Ruiskuksi

Viesti Kirjoittaja Sumu »

SporttiJanne kirjoitti:Mekaruiskis ei taida kyetä tuon Webconin tyhjäkäyntiventtiilin ohjaukseen,
Päteekö tämä sitten kaikkiin Megoihin, 1-3? ja Microonkin?
Sedan GT '73
Vermilion
Viestit: 1636
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Re: V6 Ruiskuksi

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Sumu kirjoitti:
SporttiJanne kirjoitti:Mekaruiskis ei taida kyetä tuon Webconin tyhjäkäyntiventtiilin ohjaukseen,
Päteekö tämä sitten kaikkiin Megoihin, 1-3? ja Microonkin?
KMS tukee ainakin oman tyyppistä tyhjäkäyntiventtiiliä, megasta en tiedä valitettavasti.
Kysy FinSquirtista.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Avatar
Tauski
Viestit: 93
Liittynyt: 07 Elo 2008, 22:33

Re: V6 Ruiskuksi

Viesti Kirjoittaja Tauski »

MS1 megalla ei saa askelmoottoria ohjattua, muilla pitäis onnistua.
Taunus -73 2d 2.0

-tämmönen budjettiratkasu
ricks
Viestit: 3
Liittynyt: 20 Marras 2016, 13:37

Re: V6 Ruiskuksi

Viesti Kirjoittaja ricks »

Vermilion kirjoitti:
Sumu kirjoitti:Käykös tuo Megan halvin malli http://www.protoparts.fi/catalog/produc ... ucts_id=74
tuollaisen kanssa?
http://www.dellorto.co.uk/shop/other-ca ... ttle-body/

Laittakaas joku asiaan perehtynyt himan vinkkiä,

Halvin mega ei taida tukea tuota, mutta uudemmat V3 saattaa tukea jos niissä alkaa olemaan saatavilla jo aikalailla monipuoliset ominaisuudet.

Kannatta kysyä suoraan tuolta finquirt foorumilta, missä mallissa olis sopivat ominaisuudet.
Jos kysyt näiltä paikallisilta virityspuljuilta niin kyllä ne hoitaa sulle toimivan paketin, mutta sitten jää se itse tekemisen mukavuus kun nää firmat, sanoo että mieluiten aja auto heille sisään ja tuu parin viikon päästä hakemaan niin on jotakuinkin toimiva. Sitten kun haet saat 3000-4000€ laskun vielä päälle. Monesti viimeistely on vielä tekemättä, johdot roikkuu ja maalit lähtenny irti. Sitten kun homma hoidetaan vielä niin, että et itse nää mitä tehdään niin vian ilmetessä joudut asioimaan viritypuljussa jos se on enään edes pystyssä. Mutta tuo sinun tarjoamasi kaasari ruiskuksi näyttää kyllä aika hyvälle paketille.

Muutenkin noi ecut kehittyy sitä vauhtia, että pari vuoden päästä tuota Ecu Emumasteria tuskin enään tuetaan. Itse huomannu kyseisen ilmiön ja Sporttiautolta mulle sanottiin, että kun kysyin mites säätäminen. Sain vastaukseksi että ei myö säädetä tota KMS:ssää jollet osta heiltä uutta ecua viimeeksi tyrkytettiin Vipecciä... noh ei sitten on täällä vielä muita osaavia säätäviä penkkejä. Yhdessä vaiheessa tuo Hestech oli kova sana, mutta nykyään ei taida kovin paljon kukaan enään tuota hankkia. Sama tuota omaa ecua kohtaa, KMS oli useamman firman listoilla mutta nyt kummasti vähentynyt tuon tarjonta. Aikaisemmin listoilla pyöri myös Vipec senkin tarjonta on vähentynyt. Tatech taitaa olla aika kova sana, mutta melkein kaikki noi ruiskumuutokset kaikilla ominaisuuksilla maksaa antureiden ja johtosarjojen, trikkereiden kanssa sen 2000€ + säädöt päälle.
Hyva info 8)
Avatar
SporttiJanne
Viestit: 100
Liittynyt: 27 Heinä 2004, 08:34
Paikkakunta: Kyrö, Pöytyä (Turun lähellä)
Viesti:

Re: V6 Ruiskuksi

Viesti Kirjoittaja SporttiJanne »

Vermilion kirjoitti:Muutenkin noi ecut kehittyy sitä vauhtia, että pari vuoden päästä tuota Ecu Emumasteria tuskin enään tuetaan. Itse huomannu kyseisen ilmiön ja Sporttiautolta mulle sanottiin, että kun kysyin mites säätäminen. Sain vastaukseksi että ei myö säädetä tota KMS:ssää jollet osta heiltä uutta ecua viimeeksi tyrkytettiin Vipecciä... noh ei sitten on täällä vielä muita osaavia säätäviä penkkejä. Yhdessä vaiheessa tuo Hestech oli kova sana, mutta nykyään ei taida kovin paljon kukaan enään tuota hankkia. Sama tuota omaa ecua kohtaa, KMS oli useamman firman listoilla mutta nyt kummasti vähentynyt tuon tarjonta. Aikaisemmin listoilla pyöri myös Vipec senkin tarjonta on vähentynyt.
On totta, että jälkimarkkinoille tarkoitettujen moottorinohjainlaitteiden kehitys kulkee tänä päivänä reippaasti eteenpäin ja meillä Sporttiautossa ollaan ajanhermolla.

Selvyyden vuoksi totean, että Sporttiauton maahantuomia ja myymiä Ecumaster-merkkisiä moottorinohjainlaitteita tuetaan ja säädetään ihan koko niiden eliniän ajan, niinkuin kaikkia muitakin Sporttiauton valikoimassa olevia tai olleita laitteita. Lisää tietoja mainitusta ECU:sta löytyy: http://www.ecumaster.com

Sitten toinen juttu: Valmistaja on korvannut Vi-PEC-tuotenimen alla markkinoidut tuotteet toisella valmistamallaan Link ECU-tuotenimellä. Vi-PEC-tuotenimellä myydään nykyisellään vesijettien ja moottorikelkkojen plugin ECU:ja. Ja Sporttiautossa näitäkin kaikkia säädetään ja tuetaan koko niiden eliniän.

Tiedän kyllä myös, että monia markkinoilla olleita laitteita ei tueta samalla tavoin kuten Sporttiautossa tehdään, ja se on kovin ikävää.
Esittelyvideo: Klikkaa!
Säädöt ja mittaukset 4-vetodynolla, moottorinohjainlaitteet, moottorien tasapainotukset ja muut alan osat ja palvelut: Sporttiauto.fi
Vastaa Viestiin