Hifistely V6:seen

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Vermilion
Viestit: 1636
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Hifistely V6:seen

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Heitetään sellainen ajatus onko kukaan kokeillu betonoida
V6 lohkoa, miten homma toimii ja mitä haittaa/etuja?

-Lämmöt nousee?
+Kestää paremmin?

Muuta?
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Re: Hifistely V6:seen

Viesti Kirjoittaja Mois »

Aja Nitrolla, niin ei lämpene liikaa :lol:
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Vermilion
Viestit: 1636
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Re: Hifistely V6:seen

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Mois kirjoitti:Aja Nitrolla, niin ei lämpene liikaa :lol:

:lol: Mitäköhän katsastusmies sanois.... Nasse naamassa katsastukseen.
http://4.bp.blogspot.com/-jcrwR3WsFLg/U ... 1%2529.JPG

Vaikka ei ookkaan päästömittauksia, veikkaan, että tulis sanomista :soo:

No niin asiaan... vesitiloissa karvan ruostetta, meinasin jos lohkobetonilla todella
kevyellä käsitteltyllä tasottais seinät. Jos ei venttiili aiheuta täystuhoa eikä mäntään
tule reikää niin varmaan se lohko hajoaa eka. Tai noh... onhan se kampparikin vielä
mikä saatta katketa, mutta omien laskujen mukaan ei noilla kierroksilla oo tällä
iskupituudella siihen mahdollisuutta oikeastaan. Jos voitan lotossa ostan sitte
Westalakelta 2700€ hintaan kampparin, jossa on pari pulttia vielä lisää...
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Vermilion
Viestit: 1636
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Re: Hifistely V6:seen

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

https://1drv.ms/i/s!Ak0ev910-aPVtx1rpX83C1jl4EXm


HMM?? Jakopään rattaisssa aika isoja eroja hampaiden leveydessä... Kapeampi malli tuntuu vaan sopivan paremmin laittaiskohan se vai leveämpi => kestävämpi jos tosta irtoaa hampaat...
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Vermilion
Viestit: 1636
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Re: Hifistely V6:seen

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

https://1drv.ms/i/s!Ak0ev910-aPVtx-fGM0f-h7Siqqz

Lauantaina ostamaan asennusrasvaa ja viemään nää tasapainotettavaksi.
Männät on 1g sisällä toisistaan 6kpl paitsi toi varamäntä jonka eroo muista 10 grammaa.
Kiertokanget on 1g sisällä toisistaan painoltaan.
Toivottavasti toi kamppari nyt sitte kelpaa tasapainotettavaksi.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Vermilion
Viestit: 1636
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Re: Hifistely V6:seen

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Onko kukaan laittannu rullanostajia V6:seen? Onko jotain ongelmia sen kanssa... törmäsin tossa yhteen vaihtoehtoon jos laittaisi sellaiset, nokka tykkää varmaan hyvää, rullakeinuvivut ja rullanostajat...

edit:edit: ilmeisesti vaatii liikaa työtä... ja kallista hommaa.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
hamis
Viestit: 95
Liittynyt: 25 Syys 2014, 13:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hifistely V6:seen

Viesti Kirjoittaja hamis »

Laitas linkki rullavipoihin jos on,vois käydä ihan piruillessaan mulkasemassa.
V6
Viestit: 143
Liittynyt: 07 Syys 2004, 17:28
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Hifistely V6:seen

Viesti Kirjoittaja V6 »

Kuva

Kuva

Pari kuvaa V6 moottorista jossa on rulla nostajat.
Ei kuitenkaan Hoppa, mutta 60 asteen V6 moottori kuitenkin.
Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Re: Hifistely V6:seen

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Cologneen ei sovi mitkään muut kuin ns. keyway lifterit ja ne vaatii koneistuksia nostajanreikiin tarkasti. Tästä syystä hylkäsin ajatuksen itselläni silloin.

Tälläiset:
Kuva

Ei ole tilaa v6 laittaman tyylisiin tangolla yhdistettyihin.

Levyillä suorassa pidettävätkään ei taida sopia
Kuva
Avatar
Jari H
Viestit: 790
Liittynyt: 28 Heinä 2005, 12:19
Paikkakunta: Kausala

Re: Hifistely V6:seen

Viesti Kirjoittaja Jari H »

Noi sbf orkkis rullanostajat on vielä pidemmät kuin välitangolliset, puhumattakaan mek. laahuri nostimesta.
Mut kaikkea löytyy, voidaan mittailla.
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Vermilion
Viestit: 1636
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Re: Hifistely V6:seen

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Millaiset nostajat sitten tuossa 4.0 colognessa on? Tossa yhdessä kirjassa on kuva, että ois rullanostajat. Onko siinä tollaiset sultzin mainitsemat, "ns urat kannessa" että nostajat ei pääse liikkumaan? Ilmeisesti nokka pitää hioa, eritavalla myös jos käyttää rullanostajia? Jostain välyserosta puhuttu jossa amerikan poikien sivuilla.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Avatar
Jari H
Viestit: 790
Liittynyt: 28 Heinä 2005, 12:19
Paikkakunta: Kausala

Re: Hifistely V6:seen

Viesti Kirjoittaja Jari H »

4 liranen on em. ura nostimilla. Ja kun siinä on 0,7" enemmän dekki korkeutta jää tilaa nostimen ja kannen väliin.
Mekaanisella laahuri nokalla ei rullanostimista ole sanottavampaa riemua.

Kuva

Vasemmalla sbf mekaaninen rullanokka, oikealla colognen mek. laahuri. Vähän huono kuva kuva, mutta rullanokan idea selvinnee. Eli colognen nokkaa pitäis hitsata melko reippaasti että siihen sais rolleri profiilin. Sille varmasti tekijä löytyy, kun onhan noita hitsinokkia ainakin jokkis heput harrastaneet.
Tai jos joku nokan valmistaja tekee customi rullanokan blankosta..
4.0 nokkaahan ei tunnetuista syistä johtuen voi oikein 2,8:ssa käyttää..

Rullanokka cologneen on kiehtova ajatus, mutta toteutus vähän hankalaa ja helposti customi wisecoiden hintainen projekti jonka toimimisesta ei ole mitään takeita.
Varmaan noilla 4.0 hydrauleilla olis helpoin toteuttaa.
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Vastaa Viestiin