c3 tomaatti

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

ricu
Viestit: 61
Liittynyt: 09 Touko 2009, 20:37
Paikkakunta: lappeenranta

c3 tomaatti

Viesti Kirjoittaja ricu »

Kertokaas mikä tota laatikkoo riivaa ku ei oo automaatti aski tullu viel tutuks. Vaihtaa huonosti vaihteita eli joutuu vedättää kierrokset ylös enneku saa isompaa päälle esim 3. ni saa ajella kierrokset 3500-4000rpm sen huomasin et ennen ku vaihtaa ni lootast kuuluu jotai tirinää? Loota ollu ajamatta noin 10vuotta ja öljyt siihen vaihdettu just
Vermilion
Viestit: 1636
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Re: c3 tomaatti

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

En ole automaatti expertti mutta kahdessa tapauksessa vaihtaa huonosti. Ongelmana on että se luistaa liikaa. jäykemmät öljyt ja tiukemmat pannat on ratkaisu siihen ongelmaan.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Re: c3 tomaatti

Viesti Kirjoittaja Mois »

Meil puuttu PVC-venttiili venttiilikopan ja imusarjan välistä ja se aiheutti sen että ei ei tahtonnu vaihtaa isommalle. Oli kyl Borg & Warner loota kyseessä. C3 lootaan en oo ehtinny viel perehtyy :)
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Vermilion
Viestit: 1636
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Re: c3 tomaatti

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Kaverilla vaan 3.0 V6 omegassa on automaatti ja siinä ne vaihtoi öljyt huollossa automaattii ja laittoin pykälä juoksevammat öljyt niin se vaihtoi normaalia laiskemmin....

Naapurin jenkissä aina vaan laiskistui automaatti, ja sitte ne purki sen kuulemma pannat oli kulunnu ja kun ne vaihto uusiin ns kireempi se vaihtoi paljon rivakammin.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Avatar
vilunki78
Viestit: 289
Liittynyt: 19 Touko 2005, 17:31
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: c3 tomaatti

Viesti Kirjoittaja vilunki78 »

ei oo itelläkään tosta kyseisestä laatikosta komusta, mut voisko toi kickdown vaijerin säätö\kunto vaikuttaa asiaa. siis jos loota muuten toimii jotakuinkin niinku pitää.

tosin jos se noin kauan on seisonu käyttämättä, ni saattaa siel paikat hieman jumittaakin.
wekku
Viestit: 241
Liittynyt: 14 Maalis 2007, 16:18
Paikkakunta: JKL

Re: c3 tomaatti

Viesti Kirjoittaja wekku »

Onko suodatin vaihettu? Entäs alipaineletku imusarjasta lootalla, onko kunnossa?
Focus 1.6 STW -03
Sierra 2.0 Turbo -83
Taunus 2.0i Turbo -82
ricu
Viestit: 61
Liittynyt: 09 Touko 2009, 20:37
Paikkakunta: lappeenranta

Re: c3 tomaatti

Viesti Kirjoittaja ricu »

Selvishän se alipainelähtö tukossa :-D
Avatar
Sumu
Viestit: 1523
Liittynyt: 12 Elo 2004, 17:25
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: c3 tomaatti

Viesti Kirjoittaja Sumu »

ricu kirjoitti:Selvishän se alipainelähtö tukossa :-D
Samatyyliset oireet muuten tuossa Transitissa, tsekataanpa tuo.
Sedan GT '73
Avatar
Sumu
Viestit: 1523
Liittynyt: 12 Elo 2004, 17:25
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: c3 tomaatti

Viesti Kirjoittaja Sumu »

Joo oli siellä koko alipaineletku irti.

Öljytason tsekkasin myös ja näytti hyvältä sen suhteen.

Mutta ajamaan en päässyt vielä, koska seisonnassa.
Vaikuttaako muuten tuossa laatikossa liian korkea tyhjäkäynti siihen ettei vaihteet kytkeydy?
Sedan GT '73
Avatar
Sumu
Viestit: 1523
Liittynyt: 12 Elo 2004, 17:25
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: c3 tomaatti

Viesti Kirjoittaja Sumu »

Sumu kirjoitti:Joo oli siellä koko alipaineletku irti.
Ei auttanut.
Sedan GT '73
Avatar
Sumu
Viestit: 1523
Liittynyt: 12 Elo 2004, 17:25
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: c3 tomaatti

Viesti Kirjoittaja Sumu »

Tietääkö joku mikä ero on Transitin C3 ja Taunus 1.6 C3-laatikoilla? Onko kytkinpakoissa eri määrä levyjä?
Ja mistä sen tietää avaamatta?
Sedan GT '73
Avatar
Sumu
Viestit: 1523
Liittynyt: 12 Elo 2004, 17:25
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: c3 tomaatti

Viesti Kirjoittaja Sumu »

No jatketaan yksinpuhelua. Onko tuo turbiinikopan vaihto ihan simppeli operaatio?
Kopan mukanahan irtoaa öljypumppu, joten tuleeko jotain erityistä ottaa huomioon?
Sedan GT '73
kotiviima
Viestit: 6
Liittynyt: 18 Marras 2014, 14:05

Re: c3 tomaatti

Viesti Kirjoittaja kotiviima »

Sumu kirjoitti:No jatketaan yksinpuhelua. Onko tuo turbiinikopan vaihto ihan simppeli operaatio?
Kopan mukanahan irtoaa öljypumppu, joten tuleeko jotain erityistä ottaa huomioon?
Kytkinkopan öljypumppu joka on kiinni kytkinkopassa. Kun kyt.kopan nostaa ,jarrupanta on löysättävä ,
mukana yleensä nousee ensimmäinen kytkinpakka , kun kytkinpakka nousee ,pakan alla on tiiviste jossa on
parimilliä ulospäin olevaa sakaraa . Se paikalleen laitto onkin sitten kaikkea muuta kuin helppo.

Itse olen kaksi C3 laatikkoa purkanut ja kasannut .Taunukseen vaihdoin Granadan C3. Granadan laatikko oli
2,8 l -82 .Turbiini piti vaihtaa se mikä oli taunuksessa ( 2,0 OHC kone) Granadan laatikko on aivan sama
paitsi kytkin pakassa on 1 levy enmmän.Toimii erittäin hyvin . Turbiinin vapaakytkin jumitti sen korjautin
Latviassa 230 eur kaikkineen kuluineen.
Jarrupannan säätö on kahteen kiloon ja avataan kaksi kierrosta. vaatii pienen momentti avaimen.
Vastaa Viestiin