1-2-vaihto ok. Pakki kytkee kyllä mielestäni normaalisti. Ei luistakaan eikä täristä mielestäni.Polara1970 kirjoitti:Toimiiko 1-2 vaihto normaalisti?Sumu kirjoitti:Panta säädetty momenttiin ja öljyntasotkin tarkastettu. Ei vaikutusta eli ottaa kierroksia 2-3 vaihdossa.
Varmaan ainut mitä voi tehdä enää,on öljyjen ja suotimen vaihto.
Pitääkös turbiini tyhjätä siten että startti irti ja sen kautta?
Entäpä kun laittaa pakin päälle, onko viivettä, ja/tai luistaako?
Jos annat sille hanaa, niin täristääkö tai onko selvästi luistoa havaittavissa millään vaihteella?
Tiedätkö paljonko laatikolla ajettu, ja onko siihen koskaan uusittu kytkinlevyjä, pantoja ja tiivisteitä?
Lootaa ei varmaankaan ole rempattu niin kauan kun auton historiaa tunnen eli 1998-vuodesta lähtien.
Entinen Maija, joten varmaankin on joskus rempattu.
Onko niillä öljyillä ja suodattimella ajettu miten paljon?
Vaikka ne olisi useamman vuoden olleetkin laatikossa, mutta näyttävät puhtaalta eivätkä haiskahda kärähtäneeltä, niin en usko että häiriöt johtuisi öljyistä, varsinkin jos siihen on öljynvaihdot muuten tehty kohtalaisen säännöllisesti ja muistettu suodatin vaihtaa samalla.
Jos kuitenkin meinasit öljyt ja suodattimen vaihtaa, kannattaa yrittää tarkistaa samalla etupannan kunto ja vaikkapa purkaa ja puhdistaa venttiilikoneisto. Ja takapanta kannattaa säätää samalla myös.
Eikö koneen ja vaihteiston välissä olevassa peltilevyssä ole irroitettavaa luukkua turbiinin tyhjennystä varten, vai saako koko pellin irrotettua?
Joo ei haise palaneelta eivätkä ole likaiset. Vaihdosta tosiaan on useampi vuosi(öljyt ja suodatin sinne vaihdettiin) ja sen jälkeen seissyt useamman vuoden.
Turbiinille ei ole luukkua.
Etuservo pitäisi tarkastaa. Siinä ei varmaankaan öljyt tule ulos kun kopan ja männän ottaa luukusta ulos?