Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.
Sumu kirjoitti:Tuossa 4.1l suorassa kutosessa voisi olla oma juttunsa ja tunnelmansa.
Mikäs laatikko noissa on ollut alunperin? Automaattina varmaankin C4? Entä manuaali?
Automaattina c3 ja manuaalina "joku"4-lovinen.Näin sanotaan tuossa Fordin lähettämässä paprussa jonka posti tänään toi
No,tietenkin siitä löytyi painovirhe-paholainen :evil:kohdassa etujousten lankavahvuus.Kahden"pienimmän"auton kohdalla oli tieto aivan oikein,15,2mm,mutta lopuissa malleissa 114,5mm eli ylimääräinen ykkönen livahtanut alkuun :(Eihän se konttorille tuommosena kelvannut, eikun soittoa taas Fordille,asian aikovat korjata ensiviikolla ja lähettää korjatun vedoksen veloituksetta kaikille jotka kyseisen lapun ovat tilanneet
Hokki_74 kirjoitti:Oliskohan millainen häväistys, jos Chevyn koneen nakkais keulalle
Chevyn 305:nen menis koon ja tehon puolesta. Mitähän ne painaa.
Aika paljon enemmän kuin voortin pikkulohko joka painaa karvan yli 200kg. Chevyn motti taitaa painaa suunnilleen 250kg. Alukansilla ja imusarjalla painon saanee 200kg luokkaan.
Mullakin ois yks 305 jonka vois laittaa mutta kooltaan ja painoltaan ei oikein sovellu...
Sumu kirjoitti:Tuossa 4.1l suorassa kutosessa voisi olla oma juttunsa ja tunnelmansa.
Mikäs laatikko noissa on ollut alunperin? Automaattina varmaankin C4? Entä manuaali?
Automaattina c3 ja manuaalina "joku"4-lovinen.Näin sanotaan tuossa Fordin lähettämässä paprussa jonka posti tänään toi
No,tietenkin siitä löytyi painovirhe-paholainen :evil:kohdassa etujousten lankavahvuus.Kahden"pienimmän"auton kohdalla oli tieto aivan oikein,15,2mm,mutta lopuissa malleissa 114,5mm eli ylimääräinen ykkönen livahtanut alkuun :(Eihän se konttorille tuommosena kelvannut, eikun soittoa taas Fordille,asian aikovat korjata ensiviikolla ja lähettää korjatun vedoksen veloituksetta kaikille jotka kyseisen lapun ovat tilanneet
Sen uuden paperin mukaan olis 5-vaihteinen manuaali, eli joku virhe tullu siihenkin. Mul on Australian Cortinan korjausopas ja sen mukaan ainakin "MK4" Australian Cortinassa on 3-vaihteinen manuaaliloota ja 4-vaihteinen Borg Warner Automaatti. Ton vanhemman Cortinan korjausopasta mul ei oo.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
onko siinä nyt vihdoinkin se fordin leima kanssa? Ite en kyllä vähään aikaan tee mitään vaihtoja kun just sain 2,9:n toimimaan
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
isoatlas kirjoitti:Ostakaa pojat oikeita V8 autoja
Suurin osa niistä on painavia, ja loppujen lopuksi melko tehottomia. Noh myönnetään ne on sellasia laiskan miehen autoja, suurin osa automaatilla ja vääntöä löytyy.
isoatlas kirjoitti:Ostakaa pojat oikeita V8 autoja
Miksi kun niitä on kuitenkin kaikilla
Ei ole pakko hankkia sellaista mallia joka on kaikilla...Taunuksia vasta onkin kaikilla ja vaikka sen kasin änkeät sinne pellin alle, niin ei siitä sen ihanampi tule ....ja jos ei ymmärrä jenkkiautojen fiilistä, niin sitä on näköjään turha tuputtaa ymmärtämättömille...myöskään niitä on turha sellaisten moittia, joilla ei ole todellisuudessa mitään kokemusta niillä ajamisesta, saati omistamisesta...
isoatlas kirjoitti:Ostakaa pojat oikeita V8 autoja
Miksi kun niitä on kuitenkin kaikilla
Ei ole pakko hankkia sellaista mallia joka on kaikilla...Taunuksia vasta onkin kaikilla ja vaikka sen kasin änkeät sinne pellin alle, niin ei siitä sen ihanampi tule ....ja jos ei ymmärrä jenkkiautojen fiilistä, niin sitä on näköjään turha tuputtaa ymmärtämättömille...myöskään niitä on turha sellaisten moittia, joilla ei ole todellisuudessa mitään kokemusta niillä ajamisesta, saati omistamisesta...
Entäpä jos on niin sairas yksilö että tykkää siitä jenkkiautojen fiiliksestä, mutta haluaa fiilistellä myös v8 Taunuksella?
Mä oon varmaan sit ihan täyskahjo.
Mulla oli joskus unelmana Caprissa 302 boss (puhun vanhasta 302 jossa oli lyhyt iskupituus) kahdella turbolla, mutta se on mahdottomuus neljästä syystä.
1. Trafi ei ikinä hyväksy
2. Paino&koko ei tuu sopimaan
3. Hinta (jos en osta omakotikämpää ois rahaa mutta ei järkee)
4. Ei olis varaa ajaa 20-40 litraa /100km ois varmaan kulutus
Siis puhun tästä moottorista.
Displacement 302 cu in (4.9 L)
Cylinder bore 4 in (102 mm)
Piston stroke 3 in (76 mm) (juuri mahtava iskupituus! Yksi parhaista V8 moottoreista tuon osalta)
isoatlas kirjoitti:Ostakaa pojat oikeita V8 autoja
Miksi kun niitä on kuitenkin kaikilla
Ei ole pakko hankkia sellaista mallia joka on kaikilla...Taunuksia vasta onkin kaikilla ja vaikka sen kasin änkeät sinne pellin alle, niin ei siitä sen ihanampi tule ....ja jos ei ymmärrä jenkkiautojen fiilistä, niin sitä on näköjään turha tuputtaa ymmärtämättömille...myöskään niitä on turha sellaisten moittia, joilla ei ole todellisuudessa mitään kokemusta niillä ajamisesta, saati omistamisesta...
Ajeleppa hieman ympäriinsä ja katso kumpia tulee nykyisin useammin vastaan autoja V8:lla vai Taunuksia
Meillä on molempia ja pointti ei ollut ollenkaan se että Taunus muuttuisi jenkiksi.
Onhan se nyt hienoa että rakenteluun saadaan lisää paukkuja jopa Fordin puolelta.